Po kodování AHM modulu problém
Napsal: ned 02.07.2017 22:14
ahoj,
jsem v této problematice stále začátečníkem a tak prosím o shovívavost
začnu trochu obšírněji. dneska jsem měl trochu den blbec....na co jsem šáhnul, to jsem zmrvil
včera se mi povedlo rozběhnout inpu plus NCS expert V4 (EDIBAS 7.3.0). dosud jsem měl starou verzi inpy, tudíž se mi nedařilo aby běhalo obojí najednou. po instalaci NCSE inpa nechodila, po instalaci inpy nechodil NCSE kvuli kompatibility s Win 7 64bit.
to je asi vedlejší.
pomohla instalace Mikes Bmw easy tool. lidé, co se v tomto pohybujete ji možná znáte. co jsem četl po forech, tak nikdo neví pořádně jak to funguje, protože instalačka má jen kolem 200MB a při tom má obsahovat INPA, NCSE a další Bmw nástroje udajně včetně sp daten v53.3...což je tak trochu blbost protože jen sp daten mají x GB. nu ale budiž. INPA i NCSE se zdály že fungují a tak jsem se vrhl je otestovat.
zvláštní je, že INPA by nyní měla být v5.0.6 ale když se v INPE podívám do infa tak je tam 5.0.0. tak nevím jak to s tím je, nicméně INPA běží stejně dobře či blbě jako předtím...
k věci:
měl jsme s mým AHM modulem od koupi problém. po koupi auta se ukázalo, že AHM modul zcela chybí - někde jsem to tu psal.
sehnal jsem tedy druhý nikoliv nový AHM modul. je novější a pochází z Mini. nicméně dle čísla dílu by měl být kompatibilní. je to AHM 4R E.series 08-02-14 (asi datum výroby), číslo dílu je 7160 6850497-01. dal jsem jej do své E60 LCI rok 2007.
chyba s elektronikou tažného na i-drivu zmizela po jeho zapojení a všechno se jevilo ok
nicméně nikdy jsem se do něj nedokázal připojit s INPA. vždy to hodilo chybu identifikace.
taky mám problém s Webastem, který možná nesouvisí. problém je ten, že například když jsem odemkl auto skrz CA (dotkl jsem se kliky) webasto často seplo ač bylo venku dost teplo a nebyly splněny podmínky pro jeho sepnutí. webasto si klidně běželo dál i při běžícím motoru třeba i deset minut a nebylo možné ho nijak vypnout (krom vytažení příslušné pojistky). webasto je jak známo spouštěno po sběrnici (tuším k-can) na stejné sběrnici je i AHM modul.
jelikož se problém s webastem minimálně výrazně zhoršil po instalaci AHM modulu, hlodala ve mě myšlenka že to může být třeba i tím. před instalací AHM modulu, problém možná byl, ale určitě ne tak častý.
dneska jsem jako test se pokusil spojit s AHM s NCSE. v pohodě jsem z něj data vyčetl. nic jsem v nich neupravoval. změnil job na SG codieren a poslal to tam.
po vypnutí zapnutí zapalování následovala chyba na i-drivu něco ve smyslu towing bar electronic faulty a že neni možné táhnout vozík protože světla na vozíku nebudou fungovat a bla bla bla.
samozřejmě že FSW_PSW jsem si neuložil takže jsem v řiti jak baťa s dřevákama...frajer já
vzpoměl jsem si ale na rady jednoho zdejšího člena když jsem řešil SMC II že když je nová jednotka stačí se s ní spojit, dát SG codieren a ona se nahraje (zřejmě na základě sp daten) dle aktuální výbavy vozidla. tedy jsem to zkusil. bez úspěchu.
samozřejmě tato jednotka není nová, tedy tento postup u ní asi neplatí.
tedy jsem přehrál sp daten za starší a znova zkusil překódovat AHM modul. kódování proběhne ale problém je pořád stejný. stále stejná chyba na i-drivu.
tedy zpět původní sp daten a ještě jeden pokus ale problém stále trvá.
všiml jsem si ale jedné věci: při kodovaní se starými sp daten se jednotka v NCSE detekuje jako AHM_E60.C02. s novýmí sp daten jako AHM_E70.C11 tomu nerozumim proč
otázky tedy jsou:
je možné že mám špatné sp daten? už tahám v53.3 a ne jen pro E60. možná jsou i novější - nevím
jak má být ten AHM modul vlastně nastaven? těch parametrů tam moc není ale v těch zkratkách se nevyznám. jediné co s určitostí poznám je verze zda Evropa nebo USA. třeba kdyby dal někdo printscreen jak to má nastaveno by mohlo pomoct.
co s tím udělat aby AHM zase začal komunikovat se zbytkem auta? možnost autorizák je mi jasná stejně jako nový modul a stejně jako dej to někomu kdo tomu rozumí. tak to možná i dopadne ale to se zase ničemu nepřiučím.
problém s webastem je nyní na vedlejší koleji. mmch s webastem se přes inpu spojím ale je tam nějaký problém. vždy při spojení přes INPu hodí nějakou chybu - nemám ji bohužel vyfocenou (třeba zítra upřesním) ale pak se s jednotkou spojí. visí tam dvě chyby které jsou neaktuální a dost staré. při pokusu o smazání opět stejná chyba a smazání neprojde. test členů, spuštění webasta taky ne. možná je jednotka webasta kaput. možná je to jen INPou protože v ní mám možnost jen independent heater standheizung diesel...ale já mám nechvalně známou N53, čili benzín.
budu vděčný, když se vyjádří někdo kdo zná tuto problematiku a uvede mě více do obrazu
třešničkou dnešního dne, bylo když jsem cestou domu od kamaráda píchnul pravé zadní - kontrolka ztráty tlaku v pneu. při ohledání jsem zjistil že pravé zadní má nižší tlak a u vnitřní hrany pneu je v ní hřebík.
rozbité brýle a další dnešní peripetie ani nezmiňuji. just happy day
díky
jsem v této problematice stále začátečníkem a tak prosím o shovívavost
začnu trochu obšírněji. dneska jsem měl trochu den blbec....na co jsem šáhnul, to jsem zmrvil
včera se mi povedlo rozběhnout inpu plus NCS expert V4 (EDIBAS 7.3.0). dosud jsem měl starou verzi inpy, tudíž se mi nedařilo aby běhalo obojí najednou. po instalaci NCSE inpa nechodila, po instalaci inpy nechodil NCSE kvuli kompatibility s Win 7 64bit.
to je asi vedlejší.
pomohla instalace Mikes Bmw easy tool. lidé, co se v tomto pohybujete ji možná znáte. co jsem četl po forech, tak nikdo neví pořádně jak to funguje, protože instalačka má jen kolem 200MB a při tom má obsahovat INPA, NCSE a další Bmw nástroje udajně včetně sp daten v53.3...což je tak trochu blbost protože jen sp daten mají x GB. nu ale budiž. INPA i NCSE se zdály že fungují a tak jsem se vrhl je otestovat.
zvláštní je, že INPA by nyní měla být v5.0.6 ale když se v INPE podívám do infa tak je tam 5.0.0. tak nevím jak to s tím je, nicméně INPA běží stejně dobře či blbě jako předtím...
k věci:
měl jsme s mým AHM modulem od koupi problém. po koupi auta se ukázalo, že AHM modul zcela chybí - někde jsem to tu psal.
sehnal jsem tedy druhý nikoliv nový AHM modul. je novější a pochází z Mini. nicméně dle čísla dílu by měl být kompatibilní. je to AHM 4R E.series 08-02-14 (asi datum výroby), číslo dílu je 7160 6850497-01. dal jsem jej do své E60 LCI rok 2007.
chyba s elektronikou tažného na i-drivu zmizela po jeho zapojení a všechno se jevilo ok
nicméně nikdy jsem se do něj nedokázal připojit s INPA. vždy to hodilo chybu identifikace.
taky mám problém s Webastem, který možná nesouvisí. problém je ten, že například když jsem odemkl auto skrz CA (dotkl jsem se kliky) webasto často seplo ač bylo venku dost teplo a nebyly splněny podmínky pro jeho sepnutí. webasto si klidně běželo dál i při běžícím motoru třeba i deset minut a nebylo možné ho nijak vypnout (krom vytažení příslušné pojistky). webasto je jak známo spouštěno po sběrnici (tuším k-can) na stejné sběrnici je i AHM modul.
jelikož se problém s webastem minimálně výrazně zhoršil po instalaci AHM modulu, hlodala ve mě myšlenka že to může být třeba i tím. před instalací AHM modulu, problém možná byl, ale určitě ne tak častý.
dneska jsem jako test se pokusil spojit s AHM s NCSE. v pohodě jsem z něj data vyčetl. nic jsem v nich neupravoval. změnil job na SG codieren a poslal to tam.
po vypnutí zapnutí zapalování následovala chyba na i-drivu něco ve smyslu towing bar electronic faulty a že neni možné táhnout vozík protože světla na vozíku nebudou fungovat a bla bla bla.
samozřejmě že FSW_PSW jsem si neuložil takže jsem v řiti jak baťa s dřevákama...frajer já
vzpoměl jsem si ale na rady jednoho zdejšího člena když jsem řešil SMC II že když je nová jednotka stačí se s ní spojit, dát SG codieren a ona se nahraje (zřejmě na základě sp daten) dle aktuální výbavy vozidla. tedy jsem to zkusil. bez úspěchu.
samozřejmě tato jednotka není nová, tedy tento postup u ní asi neplatí.
tedy jsem přehrál sp daten za starší a znova zkusil překódovat AHM modul. kódování proběhne ale problém je pořád stejný. stále stejná chyba na i-drivu.
tedy zpět původní sp daten a ještě jeden pokus ale problém stále trvá.
všiml jsem si ale jedné věci: při kodovaní se starými sp daten se jednotka v NCSE detekuje jako AHM_E60.C02. s novýmí sp daten jako AHM_E70.C11 tomu nerozumim proč
otázky tedy jsou:
je možné že mám špatné sp daten? už tahám v53.3 a ne jen pro E60. možná jsou i novější - nevím
jak má být ten AHM modul vlastně nastaven? těch parametrů tam moc není ale v těch zkratkách se nevyznám. jediné co s určitostí poznám je verze zda Evropa nebo USA. třeba kdyby dal někdo printscreen jak to má nastaveno by mohlo pomoct.
co s tím udělat aby AHM zase začal komunikovat se zbytkem auta? možnost autorizák je mi jasná stejně jako nový modul a stejně jako dej to někomu kdo tomu rozumí. tak to možná i dopadne ale to se zase ničemu nepřiučím.
problém s webastem je nyní na vedlejší koleji. mmch s webastem se přes inpu spojím ale je tam nějaký problém. vždy při spojení přes INPu hodí nějakou chybu - nemám ji bohužel vyfocenou (třeba zítra upřesním) ale pak se s jednotkou spojí. visí tam dvě chyby které jsou neaktuální a dost staré. při pokusu o smazání opět stejná chyba a smazání neprojde. test členů, spuštění webasta taky ne. možná je jednotka webasta kaput. možná je to jen INPou protože v ní mám možnost jen independent heater standheizung diesel...ale já mám nechvalně známou N53, čili benzín.
budu vděčný, když se vyjádří někdo kdo zná tuto problematiku a uvede mě více do obrazu
třešničkou dnešního dne, bylo když jsem cestou domu od kamaráda píchnul pravé zadní - kontrolka ztráty tlaku v pneu. při ohledání jsem zjistil že pravé zadní má nižší tlak a u vnitřní hrany pneu je v ní hřebík.
rozbité brýle a další dnešní peripetie ani nezmiňuji. just happy day
díky