Stránka 1 z 1
Koupě BMW E90 325i
Napsal: čtv 29.06.2017 09:00
od Khaika
Zdravím,
Začínám se poohlížet po novém autě a vzhledem k tomu, jak jsou náročné dieselové agregáty na údržbu vůbec nepřemýšlím nad naftou. Padla volba na 325i kvuli klasickému atmosférickému motoru s šesti válci. Přemýšlel jsem i nad 320i, ale ty už jak tak koukám se s r6 nedělají.
Měl bych pár dotazů a na co si dát před koupí pozor.
Jak je to s přímým vstřikováním? Někde jsem četl, že se dává do 325i až od roku 2007. Je to pravda? Jestli ano, ktere kody motoru maji/nemaji přímé vstřikování? Chtěl bych právě motor bez, protože uvažuju také o LPG (jestli má někdo s tímto motorem zkušenost na LPG, tak poprosím o info). Jinak o LPG mi tady nic neříkejte. Mám vlastní zlušenost u 1.8t a je zabava jak za rozumnou cenu posekám spoustu tdi a BMW taky.
Dále mě zajímá, jaký olej to papá, a servisní intervaly např rozvody a co se na těchto autí sere.. Teda pokud se něco sere

.
Mají všechna e90 325i čidla tlaku v pneu? Je to celkem nesmysl, at vim jestli se na to psychycky pripravit.
A nakonec me zajimaji hlavne osobni zkusenosti lidi, co to maji. Jak jsou na tom se servisem. Jestli to jen potrebuje bezne veci a olej nebo je zde nejaky kamen urazu.
Diky za odpovedi
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: čtv 29.06.2017 10:44
od El_Fuego
Ahoj,
co se týká motoru, tak poslední s nepřímím vtřikem byl N52B25, pokud by to byla N53B30 tak už je to přímovstřik. Laicky to poznáš u 325 podle objemu motoru N52 je 2,5 N53 je 3,0
Olej - standardně je napsaný 5W30 na 25 tkm nebo 2 roky, většina lidí dá 5W40 na 10 - 15 tkm nebo 1 rok
Rozvody jsou doživotní, je to řetěz, u většiny aut bude původní, tuším že by měl vydržet asi 500.000 Km
Bolesti těhle motorů jsou lambdy který vydržejí asi 150tkm a pak taky el. vodní pumpa, která jednoho dne prostě odejde a už nedojedeš
Čidla tlaku v pneu nejsou, používá diference pomocí čidel abs, mají to všechny - kvůli runflatu
Osobní zkušenost s tímhle autem nemám, mám 630i s motorem N52B30
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: čtv 29.06.2017 12:59
od Khaika
Diky za vysvetleni tech motoru

. Snad se ozve jeste nekdo, kdo primo tuto karu ma

Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: čtv 29.06.2017 13:23
od xyron
Co dal chces ještě slyset ?
Olej to papá docela dost, je to dá se rict jedina zavada tohoto motoru... a do plynu to lze dat uplne v klidu.
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: čtv 29.06.2017 13:44
od Khaika
Takze mam to brat jako, ze je to celkem rozumna koupe? Brzdy, podvozek a takove kraviny, s tim se pocita..
A jedtli lpg na pohodu, tak proc ne. Navic nic jineho me nenapada co za karu. Jedine jeste A4 1.8t od roku 2005, ale tech je velmi malo a nebo tu 320i. To by taky stacilo ale zase jen 4 valce a bojim se ze bych pak litoval. Navic chtel bych vetsi kone nez posledne

Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: pát 30.06.2017 12:40
od kubajz79
tady na fóru je toho o motorech v řadě e90 napsáno hodně.trochu pohledej a dozvíš se i co nechceš vědět...
všeobecně vychází jako nejlepší volba motor N52.vyráběl se ve variantě N52B25(2.5L) a N52B30(3.0L).
ideální volbou je třílitrová varianta.údajně toliko necucá olej a má mnohem více výkonu.ale ani dvaapůlka není není zlá volba,jen počítej s častějším doplňováním oleje (litr na 1500-2500km),vše v závislosti na stylu jízdy.
jinak klasika spotřebák.to N53 je na údržbu nákladnější...
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: pát 30.06.2017 12:46
od pavproch
kubajz79 píše:všeobecně vychází jako nejlepší volba motor N52. vyráběl se ve variantě N52B25(2.5L) a N52B30(3.0L).
ideální volbou je třílitrová varianta.údajně toliko necucá olej a má mnohem více výkonu.
to N53 je na údržbu nákladnější...
Už sem to tu psal víckrát: mám doma oba dva (N52 i N53 - třílitry) - pokud auto "víkendovka" nebo "mazlik" s malým proběhem, tak jednoznačně N52, já bych si ale do daily s větším proběhem opět a znova pořídil N53. Ale každý to máme krapet jinak...
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: sob 01.07.2017 08:33
od viper81
Ahoj,
mám 325i (N52) 2 roky a celkem jsem spokojenej. Kromě běžného servisu jsem řešil pouze přetěsnění víka ventilů (4000,-), cívku na jednom válci (3000,-) teď spíš preventivně klínový řemen s napínákem (7000,-).
Jinak mě teď začíná zlobit zámek volantu, což je údajně bolest E90-93.
Oleje si to vezme tak litr na 3-4000 km (5W-40).
Auto jezdí pěkně, ale 330i by byla lepší, to je jasný. Když jsem sháněl v Německu, tak 330 bylo výrazně méně než 325, zvlášť s manuálem. Proto jsem nakonec koupil 325.
V.
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: ned 02.07.2017 21:35
od JaraX
pavproch píše:kubajz79 píše:všeobecně vychází jako nejlepší volba motor N52. vyráběl se ve variantě N52B25(2.5L) a N52B30(3.0L).
ideální volbou je třílitrová varianta.údajně toliko necucá olej a má mnohem více výkonu.
to N53 je na údržbu nákladnější...
Už sem to tu psal víckrát: mám doma oba dva (N52 i N53 - třílitry) - pokud auto "víkendovka" nebo "mazlik" s malým proběhem, tak jednoznačně N52, já bych si ale do daily s větším proběhem opět a znova pořídil N53. Ale každý to máme krapet jinak...
ale on chce LPG to by mu byla N53 k prdu
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: ned 02.07.2017 21:36
od JaraX
lepší volba je 330i, ale cenově jsou jindě, tak klidně ber 325i N52B25, je to dobrý motor, jen se občas doleje olej.
LPG mu chutná, jen nemá rezervu takže přestavba je pracnější.
většina plynařů to neřeší a naprasí nádrž do kufru.
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/Jaraxovo ... i_E91_55L/
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: pon 03.07.2017 07:52
od Khaika
Tak diky kluci. 2.5 n52 je teda jasna volba

Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: pon 03.07.2017 08:27
od JaraX
hledej n52 3,0i i 2,5i
Re: Koupě BMW E90 325i + 320i
Napsal: čtv 06.07.2017 20:54
od Khaika
A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
Re: Koupě BMW E90 325i + 320i
Napsal: pát 07.07.2017 06:24
od martyb
Khaika píše:A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
320i 110kw není, 320i 125kw je
Re: Koupě BMW E90 325i + 320i
Napsal: úte 11.07.2017 15:07
od Khaika
martyb píše:Khaika píše:A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
320i 110kw není, 320i 125kw je
Asi mas dost spatne informace..
http://bmw.katalog-automobilu.cz/automo ... 3-e90-320i ..
Asi jsi se zabrzdil u E46 a dal te rady nezajimaly. Mej se
Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: úte 11.07.2017 15:39
od Skaletonz
Ten odkaz jsem neprohlížel, ale pokud si dobře vzpomínám tak 320i 110kW = motor N46(nepřímovstřik) a 320i 125kW = motor N43(přímovstřik)
Takže martyb má podle mě pravdu.
Re: Koupě BMW E90 325i + 320i
Napsal: stř 12.07.2017 07:14
od martyb
Khaika píše:martyb píše:Khaika píše:A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
320i 110kw není, 320i 125kw je
Asi mas dost spatne informace..
http://bmw.katalog-automobilu.cz/automo ... 3-e90-320i ..
Asi jsi se zabrzdil u E46 a dal te rady nezajimaly. Mej se
Já mám 320i už skoro 3roky ty rado

Re: Koupě BMW E90 325i
Napsal: pát 28.07.2017 20:34
od DanielC
Zdravim, mám 325i x-drive n52 na LPG. Chtěl bych se podělit s budoucími majiteli hlavně o záporech tohohle auta.
Mínusy motoru:
- Motor se musí vytáčet jinak je to líná mrcha, můžou za to dlouhý převody
- Hydroštely prý konstrukční vada pro představu dam odkaz
https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs mě se to nejvíc dělo při krátkých
trasách a courání po městě. Po výměně mi to cvakalo jenom jednou ale to byl extrém.
jezdil jsem trasu 2 km sem tam asi 10x po každý chcípnul motor.
- žere olej, před přetěsněním ventilů jsem dolejval každých 2500km 1l po opravě
každých 4500km
Moje investice po dvou letech:
1) Lpg Epligas 33 000,-
2) Go podvozku 25 000,-
3) Výměna hydroštelů a přetěsnění dříků ventilů 25 000,-
4) Štelování xenonů 3000,-
Budoucí investice spojka a setrvák 15 000 - 20 000,- a el. vodní pumpa 6 000 - 10 000,-.