Oprava Subwoofera pod sedačkou (E61 E60 E90 E92 E93 atď.)
Napsal: úte 27.06.2017 19:58
Čaute, mal som malý problém, a to že mi nepríjemne rezonoval reproduktor ktorý sa nachádza pod vodičovou sedačkou a slúži v podstate ako subwoofer. Ide o zvláštny otočený design kde vlastne membrána je naklopená na opačnú stranu než ako to býva zvičajné. Bol som zmierený s tým že ho bude treba vymeniť a tak som si povedal že ho aspoň otvorím a uvidím čo sa v tak jednoduchej veci ako je reprák môže pokaziť. Subwoofer som vymontoval z pod sedačky. Postupoval som podľa tohoto videa.
https://www.youtube.com/watch?v=5xVeFzETQ5A
Demontáž a montáž prebieha presne rovnako až na to že ja som sa rozhodol ozvučnicu nechať v aute a vymontovať iba samotný reprák aby som nemusel moc bojovať s kobercami.
Tu môžete vidieť taký subwooferový reproduktor.

Otvoriť a rozobrať sa táto jednotka dá jediným spôsobom a to páčením šrobovákom, prípadne viacerími. Treba ísť kol dokola a uvolňovať packy naznačené na obraźku a kol dokola oddeliť plastový spodok reproduktora od kovovej časti na ktorej je magnet. Dávajte pozor aby ste pri oddelovaní nepoškodili blanu.

Po úspešnom oddelení by to malo vyzerať takto:

Na moje počudovanie moja prvotná diagnóza že sa odtrhla cievka od blany nebola pravdivá. Drží tam dosť dobre. Čo však bolo závadou bol zoxidovaný bordel ktorý bol na cievke a v drážke magnetu kam cievka zapadá. Problém bol ten že do repráku muselo zatiecť, zoxidoval v ňom kov a cievka do tejto oxidovej vrstvičky narážala čo vytváralo nepríjemné rezonovanie a drnčanie.
Liek bol potom už relatívne jednoduchý. Očistiť cievku, vyčistiť drážku v magnete (je to trochu sranda dostať z tade von kovové kúsky, držia sa ako na magnete
)
Ďaľším krokom bolo nanesenie trochy silikónu na vyznačené miesto s spetné zloženie dvoch častí repráku dohromady:
a keď hovorím trochu, tak myslím trochu, stačí hadík asi 2 - 3 mm hrubý. Ak tam toho dáte veľa môže sa to dostať na blanu / membránu a veľmi si asi nepomôžete.
Po tomto som ešte za mokra s mäkkým silikónom zamieril do auta. Reproduktor osadil na jeho miesto NA VOLNO ! a zapojil som do neho kábel. Zapol som rádio a pustil si hudbu (nie moc nahlas + vytiahnuť v nastaveniach basy na maximum). Pri tom ako hrala hudba som sa potom miernym pohybom kovovej časti zo strany na stranu oproti plastovému spodku repráku pokúsil nájsť stred. Teda polohu v ktorej bude cievka pekne plávať v jej drážke a nebude do ničoho narážať. Spoznáte to jednoducho, keď prestane reprák drnčať pri basách tak ste našli správnu polohu
. Teraz je to už len o tom držať ho na mieste a priskrutkovať ho v tejto polohe o ozvučnicu. Skrutky zafixujú dve časti reproduktora pohromade v správnej polohe a ak bude treba v budúcnosti reprák vybrať, silikón bude už zaschnutý a tak by mal držať pohromade a so správnym "nastavením" polohy magnetu.
Tradá !!! Práve sa Vám podarilo opraviť si svoj Subwoofer / hĺbkový reproduktor a už Vás nebude otravovať protivné drnčanie
.
Dúfam že sa mi podarilo niekomu pomôcť vyriešiť problém, ušetriť pár € a že Vám audio hrá ako keď bolo nové. Čaute!
https://www.youtube.com/watch?v=5xVeFzETQ5A
Demontáž a montáž prebieha presne rovnako až na to že ja som sa rozhodol ozvučnicu nechať v aute a vymontovať iba samotný reprák aby som nemusel moc bojovať s kobercami.
Tu môžete vidieť taký subwooferový reproduktor.

Otvoriť a rozobrať sa táto jednotka dá jediným spôsobom a to páčením šrobovákom, prípadne viacerími. Treba ísť kol dokola a uvolňovať packy naznačené na obraźku a kol dokola oddeliť plastový spodok reproduktora od kovovej časti na ktorej je magnet. Dávajte pozor aby ste pri oddelovaní nepoškodili blanu.

Po úspešnom oddelení by to malo vyzerať takto:



Na moje počudovanie moja prvotná diagnóza že sa odtrhla cievka od blany nebola pravdivá. Drží tam dosť dobre. Čo však bolo závadou bol zoxidovaný bordel ktorý bol na cievke a v drážke magnetu kam cievka zapadá. Problém bol ten že do repráku muselo zatiecť, zoxidoval v ňom kov a cievka do tejto oxidovej vrstvičky narážala čo vytváralo nepríjemné rezonovanie a drnčanie.
Liek bol potom už relatívne jednoduchý. Očistiť cievku, vyčistiť drážku v magnete (je to trochu sranda dostať z tade von kovové kúsky, držia sa ako na magnete

Ďaľším krokom bolo nanesenie trochy silikónu na vyznačené miesto s spetné zloženie dvoch častí repráku dohromady:

a keď hovorím trochu, tak myslím trochu, stačí hadík asi 2 - 3 mm hrubý. Ak tam toho dáte veľa môže sa to dostať na blanu / membránu a veľmi si asi nepomôžete.
Po tomto som ešte za mokra s mäkkým silikónom zamieril do auta. Reproduktor osadil na jeho miesto NA VOLNO ! a zapojil som do neho kábel. Zapol som rádio a pustil si hudbu (nie moc nahlas + vytiahnuť v nastaveniach basy na maximum). Pri tom ako hrala hudba som sa potom miernym pohybom kovovej časti zo strany na stranu oproti plastovému spodku repráku pokúsil nájsť stred. Teda polohu v ktorej bude cievka pekne plávať v jej drážke a nebude do ničoho narážať. Spoznáte to jednoducho, keď prestane reprák drnčať pri basách tak ste našli správnu polohu

Tradá !!! Práve sa Vám podarilo opraviť si svoj Subwoofer / hĺbkový reproduktor a už Vás nebude otravovať protivné drnčanie

Dúfam že sa mi podarilo niekomu pomôcť vyriešiť problém, ušetriť pár € a že Vám audio hrá ako keď bolo nové. Čaute!