Tomu ukazateli
vůbec nevěřím, i když zobrazovaný stav pravidelně kontroluji. Podle návodu to má ukazovat po zahřátí motoru a ujetí cca 10km. Takže kuk přes iDrive, ukazuje asi polovinu, jedu dál asi 150km, většinou klidně. Potom se na informačním panelu ukázal trojúhelníček, tj. je k dispozici nějaká další informace. Kuk do iDrive a olej na minimu, po vypnutí motoru následuje hláška "Warnung Ölstand auf min. - Bitte einen Liter nachfüllen!!

Tak, jo - dolil jsem, ale jen půl litru, a po ujetí cca 10km kuk do iDrive - maximum.
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 954503.jpg
Při výměně oleje a filtru jsem to nechal vykapat 20 minut, takže vypuštěno vše, co bylo možné. Podle ETK je náplň motoru N53 6,5 litru - nalil jsem tam jen 5 litrů (= pětilitrový kanystr)
http://www.millersoils.cz/ 5W40 nanodrive, natočil motor a ujel asi 15 kilometrů a elektronika ukazuje lehce pod maximum. Když jsem tam poprvé nalil 6 litrů, ukazatel ukazoval maximum + oranžovou barvu, což znamená, že je tam moc. A hodně blbě se to upouští.
Možnosti:
- Millers dává do 5 litrového kanystru o hodně více => dost nepravděpodobné,
- ta elektronická měrka
ukazuje blbě !! ,
- mám ve vaně kilo karbonu, protože měrka po nalití 5 litrů ukazuje skoro MAX?
Už jsem si několikrát říkal, že při následující výměně oleje to čidlo vymontuji a alespoň vizuálně zkontroluji, ale vždycky někdo pospíchal. Když sáhnu dírou po vypouštěcím šroubu do vany, tak tam žádné bahýnko není.
Klasickou měrku motor N53 nemá, testy čidla pomocí diagnostiky ISTA provedeny (=vyhledat v sekci ABL), závada nezjištěna. Dokonce jsem dosáhnul i stavu, kdy to ukazovalo hladinu oleje ve vaně při motoru v klidu, tj. bez toho sloupečku množství, který se zobrazuje při chodu motoru.
Před další výměnou oleje v motoru přidám
http://www.millersoils.cz/engine-flush , koupím si náhradní těsnění k tomu čidlu a zkusím ho prohlédnout. Někdo s dalšími nápady?
