Stránka 1 z 1
Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: stř 24.05.2017 12:02
od fandik
prosím o názor na motor N52N 2,8i z roku 2009, případně jeho bližší data. Dík
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: stř 24.05.2017 15:36
od JaraX
tos viděl kde N52 ve 2,8i ?to jsem ještě neviděl
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: stř 24.05.2017 19:37
od vita11
To bude nějaký amerikánec. Podladěný N52B30
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: stř 24.05.2017 19:42
od pavproch
Já myslím někde zahlíd značení US verzí s R6 jako 28i.... myslím, že 328i nebo 528i.... ale už je to nějaký pátek...
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: stř 24.05.2017 19:46
od pavproch
Jo, katalog e9O US a CAN verze 2010

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: stř 24.05.2017 20:14
od JaraX
o 2,8i nejde, E90 2,8i američana jsem dělal, ale vždy to byla N51, ale N52 jsem nikdy ve verzi 2,8i neviděl.
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 07:35
od Francis
Pravdu má JaraX, nikoliv N52 ale N51. Bylo i v Evropě, stačí juknout do ETK

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 10:16
od inspi1981
Tak prave ETK ti ukaze, ze tam muzou byt oba. 328i, 528i pro Ameriku většinou mají N52B30, viz
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
N51 se většinou pouzival jen pro Californii
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 10:26
od Francis
Beru zpět, v USA N52N třílitr prodáván jako 328i/528i.
Nepřekliknul jsem si vlajku v ETK, např.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/USA/328xi-N52N/
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 11:53
od fandik
tento motor jsem konkrétně viděl s označením N52N B30A v X1 2,8i, která byla koupena v autosalonu BMW v ČR jako nová v roce 2009 a měla označení EU. Protože mám ve své X3 motor M54 B30 (170kW), tak mě zajímalo, jaký zásadní rozdíl je v těchto motorech.
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 13:06
od Francis
Zásadních rozdílů je mnoho, o N52 tu bylo nejednou psáno, stačí pohledat

Rozdíly oproti M54: elektrické čerpadlo chladící kapaliny, bez fyzické měrky oleje, Valvetronic, nový vyšší blok s delšími ojnicemi (147 mm oproti 135 mm v M54, jsou menší boční tlaky na píst), zesílené poslední ložisko klikovky, ...
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 16:42
od vita11
...magnesiový blok...
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: čtv 25.05.2017 18:44
od JaraX
já myslím že je z hořčíku

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: pát 26.05.2017 16:35
od vita11
To ovšem mění celou situaci

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: pát 26.05.2017 17:24
od Francis
Jaké výhody/nevýhody má hořčík proti magnesiu?
Krom názvu.

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: pát 26.05.2017 18:23
od JaraX
to nevím, prej to srovnávali a vychází to tak nějak nastejno
minule kolega říká pánovi "dostala se vám tam humidita a proto vám to nefunguje" "co prosím?" "no že vám tam zachcalo a celý se to zesralo"
Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A
Napsal: pát 26.05.2017 20:08
od TANN3R
To mi kdysi učitel vysvětloval, že humidní oblast je místo, kde víc naprší, než se stihne vsáknout nebo odpařit. Vždycky si na něj vzpomenu, když sedám do 5er/6er
