Stránka 1 z 3
nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 14:42
od Jaris330D
Ahoj, mam problem. Pri ceste do Havlickova Brodu mne umrela vsechna elektronika. Tak jsem zastavil u krajnice a chcipl motor. Najednou smrad ze strany ridice a nejspis umrel alternator. Auto prestalo dobijet. Ono asv pulce cesty zacalo neco slabe knourat. Rekl jsem si, ze se mne to asi zda. No po ujeti asi 40 km se to stalo. Auto totalne zmrzlo, chyba prevodovky. By me zajmalo, co v tom altiku umrelo. Zkusil jsem znova nastartovat a ozyval se tam klepot. Takze jsem musel zvolit odtahovku. Je to vodni alternator. Takze zitra to vezu Jaraxovi na operacni stul. Moje premiera s odtahovkou.
Nejvic me zaskocilo, ze me totalne zhaslo vse v aute. Prestalo hrat radio, navigace, budiky, i-drive.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 16:42
od Arnie_one
To je blbe, jen aby to altik byl. Treba jen nejaka spatna zem a baterka.
Novej altik 28, repasovanej vymenou 14, kdyz to pujde repasovat tak asi o hodne mene.
Jen ten pristup, je tam tak blbe, myslim musi motor ven, snad to bude nejaka mini blbost.
Jinak odtahovkou jezdim rad

kdyz zjisti ze mam x5 tak vzdy zavolaj takovou mega a misto na 4 lidi vedle sebe

Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 17:08
od Jaris330D
Teď jsem si psal s Jaraxem a prý je za hodinku venku a jde vyndat vrchem. Prý pokud dokážu vyměnit řemeny, tak zvládnu i altík. Jen by se hodil nějaký návod, abych nerozebral to, co nemusím. Vypadá to, že je úplně kouslej. Zatím jsem nezkoušel sundat řemen, protože se mně to stalo při cestě na oslavu a budu to kuchat až doma. Při nejhorším mě zachrání kouzelné ruce Jaraxe.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 17:34
od Jaris330D
Jestli je postup demontáže stejný jako u E38 740i, tak by to mělo jít hladce.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 20:14
od JaraX
motor ven

jo motor musí ven, rozpulit se, vyndat 3 píst a pod ním je altík

horní kryty nad chladičem pryč, sahara pryč, řemen dolu, kladky pryč, povolit ty torxy na altíku, vysunout altík z domečku, odnýst na repas, objednat v BMW těsnící kroužek pod altík.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 21:59
od Jaris330D
Tak to je super, já si myslel, že to bude složite jako prase a musí motor nebo náprava ven. Naštěstí to maj kluci vymyšlené. Jardo, ale to jsem zvědav, co se tam stalo, protože podle Inpy odběr v klidu 22 A a za 3 hodinky baterka totálně mrtvá. Za hodinku jsem přijel z odtahovkou do cíle, tam jsem složil auto, zamkl, šel na oslavu. Po 3 hodinách jsem šel mrknout, jak by se to dalo vyndat a baterka úplně kaput. Nešlo absolutně nic, zastrčil jsem klíček, že se ještě mrknu Inpou na Power modul, co dělá baterka a už jsem klíček nevyndal. Ani dověr v kufru se už nepřitáhl. Takže vše klíčkem. Baterka má teď 7V, tak doufám že není i po ní. Zase, kdyby se to přes altík zkratovalo, tak by to odpojila pojistka. Ale ten odběr musel být v tom altíku, protože by to jinak odpojil Power Modul.
A už vím, co tam nejspíš smrdělo. Vypadá to, že jestli se kousl altík, tak jak ten řemen prokluzoval po altíku, tak se nejspíš pálil.Jen mně dělá starosti to klepáni od altíku. Kovadlinkový nepravidelný klepot. Jestli se to rozléhá z toho altíku.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 22:20
od zzeli
Ty mas teda fakt smolika na to auto. Porad se ti neco sere.
Baterka dlouhodobe pod 10V se nici. Co nejdriv ji nabij.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: sob 13.05.2017 22:34
od Jaris330D
Teď už dlouho nic nebylo

. Naštěstí do byli samé prkotiny. Nejdřív ji nabiju zítra. Auto mám v Havlíčkově Brodě u strýce, kam mně to odtáhla zdarma asistenční služba a zítra pro ní jedu s jedním borcem. Blbý je, že tohle se dá odtáhnout jenom velkou odtahovkou. Ty chtěj od 20 do 30 kč za km.
Naposledy mně trápil ten klepající volant a to bylo pneumatikama a teď ještě nemám vyřešený el. ventilátor. Teď to aspoň vyřeším vše najednou. Jestli to bude jen altík, tak to bude v pohodě.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 07:55
od JaraX
a neklepalo ti v tom už když jsi tu byl posledně náhodou?
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 08:17
od Jaris330D
No možná něco malinko se tam ozývalo,ale pak byl klid. Já si to už moc nepamatuji. Jen vím, že po výměně kladek a řemenů byl klid a pěkně čistý chod. Takže všechny pazvuky jsem přisuzoval té kladce u altíku. Jediný nedobrý zvuk se začal ozývat asi 50 - 60 km před cílem, když jsem si odskočil na záchod. Za 40 km se to posralo. Takže je možný, že to už bylo chycený dřív jen se na to nepřišlo. Tak doufám, že to bude jen altík a nic jiného.
Taky jsem si od některých rejpalů vyslech, co jsem si to koupil za sráče, že mně musí táhnout odtahovka. Nic si z toho nedělám, protože altík se může posrat na každém autě. Bratrovi se u Mercedesu zadřela kladka na řemenech taky, jen to bylo asi 2 km od domova, takže jsme dojeli dom.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 08:25
od JaraX
altík to chce řešit preventivně cca při 2 kilech. u vzduchovýho výměna ložišek a uhlíků, u vodního výměna pouzdra který praskne a on se pak rozšrotuje a samozřejmě taky ložiska.
u BMW umře většinou někde 200-300tkm. u Forda co měl otec umřel altík při 110tkm(auto kupoval nový)
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 08:29
od Jaris330D
Dá se vodník repasovat, nebo se musí sehnat jiný. Pokud se rozšrotuje to pouzdro?
Teď pojedu s odtahovkou pro pacienta, abych to mohl doma kuchnout

Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 08:49
od JaraX
dost mi jich opravil muj borec co děla altíky, ale parkrat se stalo že prostě byl na vyhození, pak nezbývá než dát 10k za origo bosch
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 09:59
od Matt_CZE
Teď jsem zmaten. Nahoře se píše že nový 28, repas 14. Ty píšeš nový 10, tak kolik stojí ten repas?

Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 11:19
od JaraX
jde o to co je repas, ´
repas že to dám svýmu altík borcovi a vymění tam ložiska, atd. je do 3k
repas že vyměním kus za kus bosch ale defakto mi dají uplně novy alternátor tak je cca za 10k
no a novej s tím že jím nic nevratíš jě nějakych těch 50-80
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 16:10
od Jaris330D
Tak jsem v řiti, nemůžu povolit visco. V létě jsem ji měl povolenou, povedlo se mně to tím, že jsem do klíže bouchal kladivem a ono se to povolilo, ale teď za boha to nejde. Nějaký nápad? Přípravek. Aby toho nebylo málo, tak mně vytekl přední levý tlumič, jestli se to posralo na odtahovce? Teď jsem to zvedl a louže pod autem.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 20:57
od Jaris330D
Visco jsem už dokázal povolit. Museli jsme vyrobit přípravek na zaaretování vodního čerpadla, ale mám jiný problém. Musí se taky vyndat vodící kladka, díl číslo 4.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3261
Ta je ze zadu alternátoru a to je hrozný porod, bez toho to nevyndám.
Další věc je, že jsem jen vypustil 5 litrů chladící kapaliny a vic ani kapka. Takže toho bude hodně v motoru. Dá se to nějak vypustit z motoru? Jde mě o to, aby mě po vysunutí altíku nevychcala všechna voda po motoru.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 21:00
od JaraX
a sundal jsi tu kladku z držáku? ted si nějak nedovedu uvědomit jeslti musí dolů celá nebo jen kladka z držáku.
vodu těžko vyženeš, leda kompresorem.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 21:14
od Jaris330D
Jednu jsem zaaretoval a ta u altíku je na držáku, která je přišroubovaná ze zadu altíku. Takže se musí sundat celá. Pak pošlu fotku.
Re: nejspis altik je kaput
Napsal: ned 14.05.2017 21:34
od palciatko
Na 745ke som kvôli tomu držiaku kladky liezol pod auto a povoľoval stabilizátor. Držiak drží na dvoch skrutkách. Povoľoval a doťahoval sa desne.
P.