Stránka 1 z 1
Problem pri akceleraci
Napsal: čtv 04.05.2017 20:04
od Ladislav
Mam nasledovny problem s E92 N53 200kw automat rv 2007.Problem se projevuje nasledovne;pri uvolneni plynoveho pedalu pri nizsi rychlosti napriklad kdyz vjedu do kruhoveho objezdu a nasledne pridam motor zacne cukat -uplne strati vykon jakoby nedostaval benzin.To trva jen asi vterinu potom naskoci a plynule jde do otacek jako by se nic nedelo.Zajimalo by mne jestli nekdo umi posoudit v cem by mohl byt problem.Dela to uz dost dlouho bez nejakych zmen.Vuz ma realne 110 000km a nevim co se tak muze projevovat.Jestli problem s cerpadlem paliva nebo ucpany palivovy filtr nebo neco jineho.Diagnostika zadnou chybovou hlasku nevykazuje.Jinak pri normalni jizde pri akceleraci se nic takoveho nedeje.Jenom pri nizke rychlosti a razantnejsi akceleraci.Kdyz pridam jen velice jemne tak se problem neprojevi.
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: úte 09.05.2017 08:26
od El_Fuego
Mám úplně ten samý problém u své E63 630i N52B30. Stává se mi to úplně stejně jako tobě, výskyt je čistě sporadický, kdybych to chtěl nasimulovat tak se mi to nepovede. Diagnostika taky nic nehlásí. Před 10 tkm jsem zkoušel vyměnit svíčky, přijde mi že se četnost výskytu závady snížila, ale je tam pořád. Pak mi přijde že na to má dost vliv i palivo, když jedu na obyčejný N95 tak se děje častěji. Když jezdím na Vervu tak méně. K tomuhle se mi i občas stane, že když nastartuju studenej motor, tak se mi jakoby hádaj první cca vteřinu válce a běží jakoby na 5 nebo na 4 (klepe s autem). Čím to ale je jsem nepřišel.....
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: úte 09.05.2017 13:22
od viper81
Ahoj,
mám stejný problém, ale s 325i N52 - manuál. Jednou to spadlo i do nouzáku, ale po nastartování kontrolka zmizela. Tuší někdo, kde je problém?
V.
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: čtv 11.05.2017 08:40
od El_Fuego
Pokud ti to spadlo do nouzáku, tak aspoň budeš mít na diagnostice výpis chyby, která nouzák způsobila. U mě se na diag neukáže nic.....
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: čtv 11.05.2017 17:44
od viper81
Tak nakonec to byla zapalovací cívka. Nechal jsem ji vyměnit a auto necuká.
V
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: stř 24.05.2017 11:24
od mykovec
Než bych se zaměřil na něco konkrétního, vyloučil bych, že jsou v pořádku všechny svíčky a cívky. Podobně se mi to u N53 také projevovalo. Nakonec to byla kombinace jedné cívky a svíčky na 6. válci (ta úplně vzadu). Vyměnil jsem nakonec vše za nové. Pokud budeš mít jistotu, že svíčky a cívky jsou ok, pak bych se u N53 zaměřil na vstřiky - může se to projevovat úplně stejně, i když mi to necukalo tolik, jako když byla včoudu svíčka (začlo cca. 5tis km po předchozí zkušenosti). U vstřiků je blbý, že nikdy pořádně nezměříš, jak na tom jsou, jedině je vymontovat a poslat do JetServisu do Hradce. U mě to nakonec dopadlo tak, že i ty vstřiky jsem musel vyměnit. Po výměně svíček, cívek, vstřiků je už všechno naprosto v pohodě, akorát to něco stálo. proto doporučuju vyloučit napřed svíčky, pak cívky a pak vstřiky. Může se to totiž všechno projevovat podobně a u N53 se to sere všechno jako spotřební materiál.
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: čtv 08.06.2017 08:33
od El_Fuego
Tak jsem se včera dokopal k tomu, abych taky vyměnil všechny cívky. Nastalo menší zlepšení, motor už při prudkém sešlápnutí plynu nemá tendenci chcípnout, ale jen jakoby zakopne a je tam cca 0,5 vteřinová prodleva, než se vytočí. Když jsem měnil cívky, tak jsem kontroloval i svíčky (měněny před 15 tkm) a nic zvláštního na nich nebylo, žádná nebyla zaolejovaná a všechny byly opálené +/- stejně. Někdo nějaký další nápad, čím by to mohlo být? Motor N52B30.
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: úte 27.06.2017 08:24
od El_Fuego
Nenapadá někoho něco dalšího co by s tím mohlo být? Na diagnostice pouze vadné Lambdy, které mi odcházejí, a čas od času rozsvítí MIL, jinak je diagnostika čistá. Mohly by to být ty Lambdy? Nebo Váha vzduchu? Někde jsem četl, že by to mohla dělat i škrtící klapka, ale jestli se nepletu, tak vzhledem k přítomnosti valvetronicu by měla být klapka stále otevřená, ne?
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: stř 28.06.2017 00:30
od starML
Zkus odpojit váhu vzduchu a chvilku s tím jezdi. Sice se Ti rozsvítí kontrolka MIL, ale důležité je, jestli zmizí nebo se sníží četnost toho "zakopávání" a neochota akcelerovat. Právě řeším podobný problém u N53 tady
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=94648 a čekám na novou váhu vzduchu.
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: stř 28.06.2017 09:22
od El_Fuego
Díky za tip. Za pokus nic nedám, tak to zkusím. Navíc MIL se mi stejně nepravidelně rozsvicuje kvůli lambdám. Začíná mi tenhle stav hodně vadit. Je to nepříjemný a hlavně nebezpečný, když člověk potřebuje prudce vyrazit třeba do křižovatky a auto jen pokucká a v podstatě se nic nestane

Re: Problem pri akceleraci
Napsal: stř 28.06.2017 09:35
od RomanM3
to může být kopec věcí:
svíčky, cívky, lambdy, váha vzduchu, senzory vaček a kliky,palivový filtr, vstřiky, možná i hpfp - v případě N53. N52 vstřiky asi nepravděpodobné, hpfp tam není.
nic z toho nebude asi snadné odhalit dokud to nebude dělat trvale, nebo pokud aspon diag něco nenapoví.
taky se může stát že to všechno uděláš a problém bude dál, protože ti jen někde přisává vzduch, což může způsobit třeba vadná membrána odlučovače.
měl jsem takovýto problém kdysi na M62B44. při rozjezdu z křižovatky, kdy člověk typicky dojíždí do křižovatky bez plynu ani třeba nezastavíš protože nic nejede a v nízké rychlosti jak jsem mírně přidal plyn tak v ten první okamžik jakoby jeden válec nynechal. motor jakoby zakopnul. za studena se to projevovalo výrazněji než za tepla a postupně se to pomalu zhoršovalo až jsem si na to konečně udělal čas a začal řešit. sání komplet přetěsněné, membrána vyměněná, spousty čidel, svíčky a kdesi cosi co jsem dělal už dříve spíše preventivně.
nakonec jsem zjistil že mi praskla jedna z hadic na sání mezi váhou a klapkou. už nevím přesně která to byla, ale měla průměr jak palec a byla prasklá po půlce obvodu. a projevovalo se to dost podobně. jenže to byl M62...vcelku jednoduchý motor. na N53 je mnohem více věcí co to můžou způsobit
Re: Problem pri akceleraci
Napsal: úte 18.07.2017 08:22
od El_Fuego
Tak mám aktualizaci. Po odpojení váhy vzduchu se funkčnost nepatrně zlepšila, ale pořád to nebylo ono. Včera jsem byl u svého mechanika na výměně oleje a termostatu a zmínil jsem se mu o problému který mám, a že jsem odpojil váhu vzduchu. Potvrdil mi, že tím, že se mi objevujé nízká účinost katů na obou větvích najednou, že nebude problém ani s katama, a ani s lambdama, ale že ty lambdy jsou jen důsledek bohaté směsi (auto při studeným startu bylo hodně cítit nespáleným benzínem). Takže padlo podezření buď na tu Váhu vzduchu a nebo na podtlakový snímač v sání. Když mechanik vytáhnul váhu vzduchu, tak jsme oba čuměli jak puk. Nebyla tam váha vzduchu, ale jen teplotní snímač nasávaného vzduchu. Vypadá to že někomu ta váha odešla, a tak tam dal jen snímač teploty a oblbnul software. Takže se tam dala váha vzduchu, smazaly se veškeré adaptace Vanosů, Valvetronicu, škrtící klapky a bůh ví čeho všeho ještě. Každopádně po smazání těch adaptací auto začalo váhu vzduchu vyžadovat. Nicméně veškeré problémy zmizely a spotřeba šla asi o 1,5 - 2 l dolu.