Dvouhmota na E90 330i (motor N52)
Napsal: úte 11.04.2017 09:30
Ahoj všem,
potřeboval bych trochu poradit s dvouhmotou pro E9x 330i
Teď při výměně oleje, když jsem byl pod autem s nastartovaným motorem jsem slyšel lehký klapot jako by od převodovky. Co jsem zatím vyčetl, tak to vypadá, že dvouhmota začíná mít vůli a asi brzo odejde, mám najeto 175000Km, auto jsem kupoval s 162000km a ten zvuk tam 100% nebyl, tzn. že to zaqčalo dělat nedávno... jízdně jsem zatím jen zpozoroval, že někdy auto sebou při řazení a pouštění spojky lehce škubne, ikdyž pouštím spojku normálně (ne jako závodník)- mám tedy na pár otázek:
1. Nějaký odhad kolik ještě můžu najet než odejde úplně? (auto mám na denní ježdění, ostřeší, ale žádný závody, drift atd.)
2. Jaké jsou příznaky, že bych s tím neměl už jezdit a radši ji vyměnit?
3. Pokud budu měnit, mám ty vzít rovnou i se spojkou, nebo bude zatím stačit jen setrvák? (spojka dle mého zabírá normálně a pokud je např. za půlkou životnosti, asi nemá cenu měnit, ale vím, že se to nejlépe ukáže, když se to rozhodí)
4. Máte někdo zkušenost se servisem? Kolik Vás stála výměna? Co jsem koukal, tak v autokelly cena jen setrváku bez slev 28k jinde i za polovic (výrobce LUK)... co je třeba měnit s dvouhmotou, asi i nějaké šrouby atd. Pokud někdo dělal, dali byste sem rozpis práce a materálu?
5. Viděl jsem i konverzní kit na jednohmotu, jaký je Váš názor na jednohmotu, myslíte, že by se mohl zvýšit hluk od pohonné soustavy, popř. by se časem mohla zničit motor/převodovka - slyšel jsem něco o prasklých klikách/velkých vůlích na převodovkách, takže uvažovat o tom či ne?
6. Neměli byste popří. doporučení na někoho spolehlivého mechanika/servis s bohatými zkušenostmi s BMW ve středních čechách, jsem z Poděbrad, tak řekněme v okruhu 70km (zatim jsem našel jen Snejka z Prahy/popř. Auto Pupík z Letňan), máte nějaké reference nebo byste doporučil někoho jiného?
Díky moc za jakoukoli radu
potřeboval bych trochu poradit s dvouhmotou pro E9x 330i
Teď při výměně oleje, když jsem byl pod autem s nastartovaným motorem jsem slyšel lehký klapot jako by od převodovky. Co jsem zatím vyčetl, tak to vypadá, že dvouhmota začíná mít vůli a asi brzo odejde, mám najeto 175000Km, auto jsem kupoval s 162000km a ten zvuk tam 100% nebyl, tzn. že to zaqčalo dělat nedávno... jízdně jsem zatím jen zpozoroval, že někdy auto sebou při řazení a pouštění spojky lehce škubne, ikdyž pouštím spojku normálně (ne jako závodník)- mám tedy na pár otázek:
1. Nějaký odhad kolik ještě můžu najet než odejde úplně? (auto mám na denní ježdění, ostřeší, ale žádný závody, drift atd.)
2. Jaké jsou příznaky, že bych s tím neměl už jezdit a radši ji vyměnit?
3. Pokud budu měnit, mám ty vzít rovnou i se spojkou, nebo bude zatím stačit jen setrvák? (spojka dle mého zabírá normálně a pokud je např. za půlkou životnosti, asi nemá cenu měnit, ale vím, že se to nejlépe ukáže, když se to rozhodí)
4. Máte někdo zkušenost se servisem? Kolik Vás stála výměna? Co jsem koukal, tak v autokelly cena jen setrváku bez slev 28k jinde i za polovic (výrobce LUK)... co je třeba měnit s dvouhmotou, asi i nějaké šrouby atd. Pokud někdo dělal, dali byste sem rozpis práce a materálu?
5. Viděl jsem i konverzní kit na jednohmotu, jaký je Váš názor na jednohmotu, myslíte, že by se mohl zvýšit hluk od pohonné soustavy, popř. by se časem mohla zničit motor/převodovka - slyšel jsem něco o prasklých klikách/velkých vůlích na převodovkách, takže uvažovat o tom či ne?
6. Neměli byste popří. doporučení na někoho spolehlivého mechanika/servis s bohatými zkušenostmi s BMW ve středních čechách, jsem z Poděbrad, tak řekněme v okruhu 70km (zatim jsem našel jen Snejka z Prahy/popř. Auto Pupík z Letňan), máte nějaké reference nebo byste doporučil někoho jiného?
Díky moc za jakoukoli radu