Stránka 1 z 1

e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 07.04.2017 07:49
od Jaris330D
Zdravím,
chtěl bych Vás poprosit o vyřešení jedné závady.
Inpa mě hlásí tuhle závadu :
279D - CDMKLE Ansteuerung Motorleufter

Má tato závada zásadní vliv na nefunkčnosti klimatizace? Jediné co vím, že mě chladivo nechybí a kompresor mně při aktivaci nesepne. Ještě jsem to nezkoušel aktivovat přes INPU, zkusím. Ale teď se k tomu z důvodu času nedostanu.

Díky

Re: Nefunkční klima

Napsal: pát 07.04.2017 08:32
od starML
Ansteuerung Motorlüfter znamená, že Ti nefunguje řízení motoru větráku před chladičem motoru. No a bez správné funkce toho větráku je činnost klimy blokovaná.

(správně Motorlüfter nebo Motorluefter => máš tam překlep a Translator Ti to nepřeloží správně)
:D

Re: Nefunkční klima

Napsal: pát 07.04.2017 18:37
od Jaris330D
Díky za upozornění, je to Motorluefter. Kurva, jsem myslel, že jsem to už vyřešil výměnou spínacích tranzistorů a zase něco špatně. Impou ji ale roztočím. Jebat na to, až bude lepší počasí, tak to zase rozeberu a dám to místnímu machrovi, který zatím opravil vše, co jsem mu dal. Je to jen elektronika :? .

Re: Nefunkční klima

Napsal: pát 07.04.2017 21:49
od Snejk
dost zajimavy ze inpou se roztoci ale i tak hlasi chybu....

Re: Nefunkční klima

Napsal: pát 07.04.2017 22:17
od Jaris330D
jj můžu ti to natočit. Nevím jak rychle se má točit nebo jestli nemá rychlost zvyšovat. Dokonce se točí i při zahřátém motoru. Zdá se mně ale, že by se měla točit rychlejc. Až bude čas, tak ji vytáhnu a je možný, že nejdou určité stupně. Při výměně spínacích tranzistorů jsem to zalakoval jen kalafunovým lakem, takže je možný, že tam zateklo.

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: ned 09.04.2017 20:51
od Jaris330D
Před hodinkou jsem přijel z práce a zkusil jsem ještě jednou ventilátor roztočit Inpou a né pokaždé se povede. Takže, až bude čas zkusím kuchnout a je možné že budou odpálené některé spínací tranzistory.

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: čtv 13.04.2017 22:59
od Jaris330D
Klima už funguje.
Problém byl v překodování IHKA modulu z faceliftu.
U faceliftu je LUEFTERKENNLINIE - e_luefter_saugend ( předpokládám, že je to elektrická vrtule) za chladičem.
U předfaceliftu je LUEFTERKENNLINIE - e_luefter_drueckend ( vrtule s viskospojkou poháněná řemenem )
Když se zapne klima, tak jelikož tam byl kodován e_luefter_saugend a mám ho vadný, tak se klima nespustila), protože se zapíná el. vrtule hned. Jenže u předfaceliftu se ta vrtule před kondenzátorem spouští, až v případě velkého vedra, když jede klima na plný výkon.
Jediný problém nastane, že pokud nevyřeším ten ventilátor, tak nebude klima v horku pracovat s tak velkou účinností a bude se přehřívat kondenzátor, protože to viskovrtule nebude stíhat chladit. Za jízdy problém nebude, ale při stání jo.

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 14.04.2017 07:37
od horan
Zajimave jsou dve veci.
I kdyz to prekodujes, tak fyzicky mas tu vrtuli stale pripojenou, tudiz jednotka stale pozna nefunkcnost, i kdyz je pravda, ze manzelce na x3 se klima taky normalne pustila i s nefunkcni saharou (ma jen tu za chladicem). To same i na vsech e 46, e39.... co jsem videl s nefunkcni vrtuli se klima pustila do doby nez stoupnul tlak media a tl. cidlo odstavilo kompresor. Takze vlastne je divny, ze ti to nefungovalo.
A za druhe mam taky predfacelift e66 a mam pouze elektrickou vrtuli za chladicema. Japato?

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 14.04.2017 08:36
od JaraX
2003 proběhl polofacelift E65 a to bylo víc než facelift, prakticky auta od 2003 už jsou facelift, maj rozvody z face,jinou hardyspojku, jiný VVT,, jiné svody, altík z face(což je spíš nevýhoda, ten vodní je lepší), spoustu elektriky z face, a taky se zrušila viscospojka a ventilator se posunul za chladič.

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 14.04.2017 13:37
od horan
Procpa je vzduchac horsi nez vodnik? Myslim pro uzivatele. Je to min potencialnich problemu a stejne odejdou oba. :lol:

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 14.04.2017 13:56
od JaraX
vodní altík bosch je nezničitelnej, nemá uhlíky, takže nemužou odejít, funguje na indukčním principu, jediné na co může umřít je že praskne plastové vymezovací pouzdro ložiska a altík se bud opraví a novým ložiskem a pouzdrem a nebo se semele a pak je na vyhození
výhoda vodního je že jeho teplo zaprvé přispívá k rychlejšímu ohřátí motoru a za druhé že se krásně uchladí při velké zátěži.
Vzduchovej altík je Valeo a Valeo altíky nejsou tak kvalitní jak bosch, navíc se jim při velké zátěži poměrně často přepálí vinutí, už jsem to řešil mockrát, je to opravitelné leda převinutím, ty vzducháče jsou náchylné na to že auto stojí a má velký odběr, např v létě klima, odvětrání sedaček 4x atd. přesně takle nám na jedné sedmě shořel altík ve Frankfurtu a cesta bez altíku byla víc než zábavná.

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 14.04.2017 14:28
od horan
To jsem netusil, ze je uplne jine konstrukce. Diky za vysvetleni. Stacilo napsat, ze vzduchace jsou Valeo a nemusel si pokracovat :lol: :lol: :lol:
Nastesti muj sviti novotou. Predchozi majitel poresil :lol: :lol:

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: pát 14.04.2017 14:32
od JaraX
časem to asi překopu na vodníka a bude, inspirace je 760iP , ten má dva vodníky :)

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: sob 15.04.2017 00:34
od tomas777
JaraX píše:2003 proběhl polofacelift E65 a to bylo víc než facelift, prakticky auta od 2003 už jsou facelift, maj rozvody z face,jinou hardyspojku, jiný VVT,, jiné svody, altík z face(což je spíš nevýhoda, ten vodní je lepší), spoustu elektriky z face, a taky se zrušila viscospojka a ventilator se posunul za chladič.
Je polofaceliftovej celej rok 2003 nebo jen část? Jde nějak poznat, zda je auto před- nebo po-polofacelift?

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: sob 15.04.2017 07:30
od Snejk
jen část, poznáš podle toho že nemáš visco spojku ale jen jednu elektrickou vrtuli a taky v interieru že máš už kolečko idrive s tlačítkama "menu" a "píča". a pak milion dalších detailů ale to už neni tak zajimavý na první pohled.

Re: e65 - nefunkční klima

Napsal: sob 15.04.2017 08:14
od JaraX
tak tak, při pohledu na otevřenou kapotu se každej lekne že hned vidí klimachladič, to je první indicie, tlačíka kolem idrivu druhá.