Stránka 1 z 1
E93 N43 NOX a škubání
Napsal: stř 29.03.2017 15:11
od JaraX
moc se o motory pod 8 válců nezajímám, a o ty hrozné čtyřválce už vůbec ne,
ale ted mi tady přístála jedna N43, auto škube pod zátahem, jako by člověk vypínal a zapínal zapalování, dělá to v celém rozsahu otáček, i trošku na neutrál jde citít že nejde do otáček plynuje ale spíš skokově.
jediné co je evidentě jasně špatné je NOX senzor, otázka jestli ten může způsobovat škubání a má vlastně nějaký vliv na směs.
lambdu to obohacuje o 13 procent, což mi přijde na benzín moc.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: stř 29.03.2017 23:20
od starML
Přímovstřikové motory pracují cca do 3500 rpm s velmi chudou směsí (tzv. Schichtbetrieb nebo SFI u Audi), kdy hodnota lamda se pohybuje v rozmezí 1,7 až 2,4. Nad 3500 rpm už pracují s lambda=1, tj. 14,7 kg vzduchu na kilo paliva (homogení směs), jako normální benzíny. Při spalování chudé směsi vzniká velké množství oxidů dusíku (NOx), a proto kromě COx katalyzátorů mají ještě dusíkové katalyzátory. A zaplnění těcho NOx katů kontroluje NOx senzor podobně, jako klasická lambda za katem, viz.
http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... SD8003.htm . Pokud NOx senzor zjistí, že z dusíkového katu už jde moc NOx, pošle DDE zprávu po Local-CAN a DDE asi na vteřinu obohatí směs na lambda=1. Tím dojde k redukci NOx v katech (obrázek dole), obdoba regenerace DPF, ale kratší a cyklus se opakuje.
Takže k tomu chvilkovému obohacení má docházet. Ale pokud je obohacení trvalé, znamená to, že si DDE podle hlášení NOx senzoru myslí, že je ta regenerace trvale požadována. Nepíšeš, jakou závadu ten NOx senzor má, hodně často bývá ve zkratu. A co znamená zkrat na Local-CAN si asi představit dovedeš.
Pro začátek bych odpojil ten konektor, co je na tomto obrázku nezapojený, tj. od krabičky k DDE
http://images.esellerpro.com/3423/I/977 ... 112140.jpg , návod zde
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=716326 . Sice se rozsvítí "zlutá ponorka", ale mělo by to eliminovat ten zkrat na CANu a motor by měl jít v homogenu lambda=1, pokud je všechno ostatní v pořádku. A pokud nepůjde, tak bych začal kontrolou nakódování vstřikovačů (já to měl blbě od Bychla), vyndat vstřikovače a dát otestovat do JET Hradec Králové, zakarbonované ventily na vačkách
http://cdn4.pelicanparts.com/BMW/techar ... /pic01.jpg viz.
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... esting.htm a nezapomenout na vysokotlaké čerpadlo HDFP. Až tohle projdeš a poměníš, tak zákazník přijde o všechny peníze a zase bude klid.

Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 10:37
od Avus1989
Před cca rokem jsem tento problém měl a to včetně žluté kontrolky. Vyměnil jsem v autorizovaným servisu NOX senzor (cca 12 tisíc). Někdy kolem 60-80 tisíc km to čeká snad každého majitele N43, ale mnohdy i N52/3. Nově instalované senzory jsou prý již od jiného výrobce a s větši trvanlivostí. Jak moc to auto před výměnou cukalo mi došlo už při prvním rozjezdu před servisem po opravě - bylo to nebe a dudy. Od té doby auto jezdí perfektně.
EDIT: Přečetl jsem si tvůj příspěvek znovu a asi jsem se trochu unáhlil. Můj problém byl jen při rozjezdu. Při jízdě i na volnoběh bylo vše v pořádku. Taky jsem si toho všimnul až na zákládě žluté kontrolky.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 10:40
od kompre
U mna (n53 a vtedy nejakych 11300km) sa chyba NOX prejavovala len zvysenou spotrebou +-liter (takze auto fachcilo iba v rezime homogenneho spalovania - lambda = 1 ako pise starml) a prisiel som na to nahodou pri nahodnom vycitani chyb ked sa auto pripojilo na diag, kvoli odidenemu LED segmentu na zadnej smerovke, zmazali sa chyby, pojazdilo sa, objavili sa znova takze NOX sen. sa vymenil. Vymene NOX sen. sa asi nevyhnes ale moze to byt len zaciatok

. Kazdopadne majitela treba pripravit na nejake tie vydaje co sa mu urcite pacit nebude.
PS: kupit si kabrio s n43 alebo n47 su dve najvacsie uchylaciny
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 10:50
od JaraX
měl jsem asi jen 10min času na rychlou diag, na tom NOX byl opravdu zkrat, takže to nejpíš bude příčina škubání, ale ono těžko říct, nox se vyměnit musí ale těžko se to dělá když ti řeknou "musí to stát co nejmín jelikož se toho chci zbavit"
majitel pochopil že N43 je katastrofa, kupoval to sám, ted ho nenechám koupit ani N43 ani N53, jsou to hrozné motory.
tak to dopadne N52 nebo N54, ty jsou mnohem spolehlivější.
škoda že se do E90 nedávala N62, to by byla ideální volba.
starml, pošli mi do SZ tvůj telefon, mám tu před sebou už delší dobu otevřenej tvuj druhej mail ale nestíhám ti odepsat.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 10:50
od JaraX
Avus1989 píše:Před cca rokem jsem tento problém měl a to včetně žluté kontrolky. Vyměnil jsem v autorizovaným servisu NOX senzor (cca 12 tisíc). Někdy kolem 60-80 tisíc km to čeká snad každého majitele N43, ale mnohdy i N52/3. Nově instalované senzory jsou prý již od jiného výrobce a s větši trvanlivostí. Jak moc to auto před výměnou cukalo mi došlo už při prvním rozjezdu před servisem po opravě - bylo to nebe a dudy. Od té doby auto jezdí perfektně.
N52 naštestí nox nemá
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 10:59
od Avus1989
kompre píše: PS: kupit si kabrio s n43 alebo n47 su dve najvacsie uchylaciny
Ohledně n43 125kw myslím, že je to výborný motor. Má krásný zvuk, točí vysoko do 7400 ot. a má velmi solidní spotřebu. Šestiválec to není, ale taky je levnější. Na Cabrio je to motorizace tak-tak, tzn. dobrá na dynamickou jízdu ale ne na jízdu vyloženě rychlou. Na dálnici ale bez problému dává rychlosti přes 200 km/h (dlouhé převody a krouťák ve vysokých otáčkách). Není to podle mě závoďák, ale na dynamické svezení stačí. A to jsem do něj přesednul z 325i E90, takže mám srovnání.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 11:00
od Avus1989
JaraX píše:Avus1989 píše:Před cca rokem jsem tento problém měl a to včetně žluté kontrolky. Vyměnil jsem v autorizovaným servisu NOX senzor (cca 12 tisíc). Někdy kolem 60-80 tisíc km to čeká snad každého majitele N43, ale mnohdy i N52/3. Nově instalované senzory jsou prý již od jiného výrobce a s větši trvanlivostí. Jak moc to auto před výměnou cukalo mi došlo už při prvním rozjezdu před servisem po opravě - bylo to nebe a dudy. Od té doby auto jezdí perfektně.
N52 naštestí nox nemá
Měl jsem za to, že N52n ho má, ale asi máš pravdu.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 11:11
od JaraX
ale houby, dyt ten N43 je vyloženě hroznej, problémy s uplně vším, od rozvodů, přes mazání, vstřikování, rozpadající se katy suvěreně bych ho prohlásil za jeden z nejhorších BMW benzínáků.a v tom cabriu je to uplná mrtvola, nedá se s tím jet ani slušně na pohodu aniž by tomu musel člověk šlapat.
už N53 je strašnej motor plnej problému,ale alespon má trochu výkonu, nemá problémy s rozvodama a mazáním.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 11:18
od Avus1989
JaraX píše:ale houby, dyt ten N43 je vyloženě hroznej, problémy s uplně vším, od rozvodů, přes mazání, vstřikování, rozpadající se katy suvěreně bych ho prohlásil za jeden z nejhorších BMW benzínáků.a v tom cabriu je to uplná mrtvola, nedá se s tím jet ani slušně na pohodu aniž by tomu musel člověk šlapat.
už N53 je strašnej motor plnej problému,ale alespon má trochu výkonu, nemá problémy s rozvodama a mazáním.
Já žádné problémy zatím neměl (75k km). Tankuju jen u Shell, olej měním každý rok a jezdím jen do autorizovaného servisu. Když se podívám na mobile.de, tak jich je tam spousta s nájezdem přes 180 tisíc apod.
Ohledně té mrtvoly - má to 9.1s na 100 km/h a maximální rychlost 228 km/h. Když si vezmu, čím jezdí polovina národa, tak mi to zas tak pomalé nepřijde.
Re: E93 N43 NOX a škubání
Napsal: čtv 30.03.2017 11:24
od JaraX
ale ono rozdíl kolik to má zrychlení pod plným a kolik když se s tím jede normálně. k čemu je motor který jede v 7 tisících. není lepší když to jede stejně ve 3 tisících?
a když tim jezdí polovina národa tak to neznamená nic.