Stránka 1 z 1

Pár problémů s E61

Napsal: stř 29.03.2017 09:03
od komar
Ahoj, před dvěma týdny jsem si přivezl z DE E61 525d, rok 2006, najeto 26x tisíc. Servisováno v origo BMW servisech, a to až do konce, poslední servis byl vloni o Vánocích. Teď problémy:

1.) Střídavě mi vyskakuje error "Break light right failure" a "Break light left failure". Žárovky tam jsou určitě správné, patice na pravém je nedotčená, na levém světle byla trošku orezlá. Po očištění kontaktů levé světlo hodí chybu jen minimálně, pravé ale skoro při každé jízdě.

2.) S vodou v levém zadním světle souvisí druhý problém - teče tam voda. Dočetl jsem se o zaneseném kanálku, nahmatal jsem onu hadici, ale vede do té díry kam má, a když do ní fouknu, tak je evidentně průchozí. Zkusil jsem sundat kryt podběhu, ale je tam jeden zarezlý šroub, který mi v tom bránil, proto jsem se nedostal k onomu špuntu, který má čumět do podběhu. Bez toho se ale dál nepohnu, že jo? Jen mi ale přijde divné, že když jsem v levé kapse našel vodu, přišlo mi, že tekla více zeshora - z míst, kde je na třech hvězdičkách chycen záchyt krytu kapsy. Byl totiž mokrý i kabelový svazek pod tímto záchytem.

3.) Zničehonic přestala fungovat dálka - respektive funguje, ale až poté, co klíč přiložím pár centimetrů od diversity modulu. Již od koupě nefunguje zadní stěrač, ale jeho ostřik fungoval. FM rádio mimo Prahu nechytí signál, GPS zatím funguje jak má. To je tedy ten slavný problém s přelámanými kabely v pantech pátých dveří?

4.) Při výměně filtrů a olejů jsem si po oddeklování spodku všiml, že u hadic intercooleru pod saharou jsou mastné fleky kolem jejich uchycení. Neřešit?

5.) O kus dál vidím, že u vany převodovky je několik šroubů špinavých od oleje. Přetěsnit? Vzhledem k tomu, že v převodovce olej nikdy měněn asi nebyl (alespoň podle faktur z BMW), tak se bojím, že po výměně by převodovka mohla začít blbnout.

6.) O další kus dál vidím, že je nejspíš od kuny překousán kabel od čidla teploty výfukových plynů, což potvrdila i diagnostika. Čidlo je už objednané, ale jak moc vadí, když s tím budu jezdit, než mi dorazí?

Všem moc děkuji za všechny odpovědi :)

Re: Pár problémů s E61

Napsal: stř 29.03.2017 10:02
od inspi1981
Prelamane kabely 5. dveri=klasika

Re: Pár problémů s E61

Napsal: stř 29.03.2017 14:13
od komar
Děkuji za hodnotný příspěvek do diskuse. Má někdo něco dalšího? Díky.

Re: Pár problémů s E61

Napsal: čtv 30.03.2017 08:21
od Jirke
Ten zadni sterac muze byt zarezly. Za tri roky sem to opravoval 2x.
Ale stalo se mi to soucasne s problemem v kabelech do 5.dveri. mne zas nevyhrivalo zadni okno a nesvitilo 3.brzdovy.

Re: Pár problémů s E61

Napsal: úte 18.04.2017 18:11
od Falcon
Ke kabelovým svazkům 5.dveří, což je v zásadě konstrukční vada modelu E61, doporučuji přečíst tohle vlákno (stačí od poloviny strany 12) a pak se případně ozvat.

"E61 zpřelámená kabeláž v prostupu do kufru" - http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... &start=117

Re: Pár problémů s E61

Napsal: stř 19.04.2017 22:57
od Filozof
všichni staří mazáci zapoměli připomenou častou závadu u E61 a to je že zatéká při dešti jak se zvedá sklo kufru či celé 5té dveře zatéká pod světlo 3tí brzdové a tam je jednotka pro dálkové ovládání a radio mám pocit a často se stane že právě voda zpusobí oslabení signálu či uplně přestane fungovat dálkový ovladač i FM radio.

Takže ano přelámané kabely to je výrobní vada stejně jako netěsnost pod třetím brzdovým světlem. Toto jsem viděl u několika E61 je to výrobní vada BMW styď se. :-)

Re: Pár problémů s E61

Napsal: stř 19.04.2017 23:25
od horan
Kdyby se melo stydet za kazdou vyrobni vadu co "nahodou" udela, tak nedela nic jineho. Dalo by se tu psat nekonecne dlouho temer ke kazdemu modelu.
Spousta z nas to prehlizi, protoze moc aut s normalnim motorem a spravnou hnaci napravou uz neni, ale jinak ty nase pekace nejsou zadny zazrak. Priznejme si to. :evil:

Re: Pár problémů s E61

Napsal: čtv 20.04.2017 00:07
od Filozof
horan: to je pravda ale radost z jízdy v BMW je opravdová a vždy ikdyž usednu třeba ze superbu do BMW 7er ikdyž jen 728i jede to parádně a vyváženě defakto neutrálně což se mi líbí a člověk si to umí povodit. případně řízeným smykem v extrému umí vybruslit a pokračovat v jízdě. 8-)

Proto bych ani BMW nevyměnil za novější jinou značku. Raději si připlatím za starou kvalitní káru co ještě stále předvede pěknou jízdu po silnicích. Já jsem spokojen a zadní náhon má velkou výhodu. Předek mi přijde hodně mimo.

Jinak E61 je celkem pěkné auto ale už na něčem šizené a ty vady jsou znát. V plné výbavě umí ale hodně potěšit to je pravda jelikož otec má 530xd a sice už chybí ta radost z jízdy díky Xdrive ale zase výbava je moc pěkná a potěší.

Kdyby nebylo několika zásadních chyb jako jsou tyto dvě - lámání kabelů a zatékání do jednotek bylo by to hned lepší. Bohužel člověk by si měl vypsat všechny závady co se projevují u všech a počítat že jej potkají. Stejně jako měchy co začnou ucházet u touringu časem pak žhavení nafta a řada jednotek s navigačkou atd.

Nebejt toho jsou to pěkná auta a osobně se mi líbí. Ikdyž stará klasika ala E46 - E39 - E38 u mě vede stále....stejně tak starší E32 a E34...

No roky letí a auta bohužel potřebují větší a větší péči. Snad jen kupovat zánovní kusy s kilem na tacho. Ale dle kvality posledních let to bude jen horší.

Sorry za menší OT. :-)

Re: Pár problémů s E61

Napsal: čtv 20.04.2017 13:55
od M4we
Ahoj, gratulace ke koupi E61.
1) Toto by mohlo nasvědčovat na již zmíněný kabelový svazek od pátých dveří. Jen upozornění (opravte mne, pokud se mýlím), pokud se chyba s vadnou žárovkou opakuje pořád dokola tak jednotka ten kanál vyhodnotí jako rizikový a zablokuje jej, takže v případě následné opravy žárovky nemusí fungovat.
2) Zkušenosti nemám, problém s odtokovými kanálky je známý, ale o zatékání do světel jsem moc nikde neslyšel/nečetl. Zkus postavit auto do kopce natlačit vodu do kanálku a koukat zda vytéká tam, kde má.
3) https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e61 ... 77-60.html něco je tu a i já bych se přikláněl verzi kterou píše Filozof
4) Zjišťoval jsi, co je to za mastnotu?
5) Otázka je, jestli olej teče z převodovky nebo na ni nastříkal od motoru. Olej do převodovky je hodně řídkej a prostě smrdí jinak než olej do/z motoru. Jinak v převodovce bych ho určitě vyměnil! Jestli je převodovka načatá stejně půjde do háje. Pokud je v pořádku tak ti poděkuje.
6) Nesvítí kontrolka motoru? Podle mě motor teď může jet v nějakém nouzovém režimu? Nevím

Na nějakou dalekou cestu bych se s tímhle autem asi nevydával, dokud nebudeš vědět co mu je nebo není.
Sry za amatérský rozbor, ale aspon neco...