Stránka 1 z 1
Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: čtv 23.03.2017 20:30
od pavproch
Chlopi, poradí někdo? Kolik km je třeba najet od vynulování readiness tabulky aby mohl člověk s klidem na ME? (Tj. po kolika km tam už nebude vidět, že do teho někdo hrabal?)
e91 MY2011
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: čtv 23.03.2017 20:37
od Joe_27
Zdarec,
toto by mě taky zajímalo...
Někde na bimmer foru jsem četl že by to mělo být 30-100km podle typu auta.
Jinak bych ještě dodal dotaz:
Pozná nějak technik na ME/STK, že je auto po profi chiptuningu?
Hrabou do řídící jednotky?
Firma se samozřejmě dušovala že to nepozná a že auto s klidem projde emisema zda bude mít všechny důležité díly OK.
Jen ať jsem připravený na případné komplikace.
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: čtv 23.03.2017 21:33
od matiz
Stacilo mi okolo komina, ja to kdysi nejak meril byl to kousek, 10km stacilo tusim. Ale muze se to lisit auto od auta, to co je pravda u n52 nemusi byt pravda u n53 nebo v jine verzi SW. Trochu ho protahni, dej mu malinko za usi a jsou tam -)
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: čtv 23.03.2017 21:35
od pavproch
Dík. Já měl obavy že bude třeba 500km nebo 1000km .... tak to to odblindování EGR nechám až opravdu naposlední chvíli před STK a ME. Ešče raz dík.
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: čtv 23.03.2017 21:42
od matiz
Ale kdeze, radove desitky km...
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 00:54
od starML
starML píše:Vytvoření všech kódů po smazání trvá asi 12 minut, kdy je třeba nechat běžet motor na volnoběh...
Více jsem popsal tady
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 2&start=20
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 08:12
od tommee
Hele a u benzinu, kdyz nejsou vsechny kody na 0 a emise v norme, to je duvod neprojit emisema? Kdyz jsem byl naposled pred pul rokem na stk, nic se jim nacist ani nepodarilo (velka nejmenovana stk, naprosto ofiko). Technik kolem toho chvili behal a pak me poplacal po zadech, ze je vse ok
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 09:46
od starML
Důvodem vyčítání těch readiness kódů je zjištění, jestli vozidlo splňuje exhalační normu trvale a nikoliv pouze v tomto okamžiku. Respektive jestli něko těsně před začátkem kontroly emisí nesmazal závady a tím nezhasnul kontrolku MIL. Za počátku bylo nějaké zbožné přání, které bylo dodáno výrobcům aut jako doporučení a po určitém čase se z toho stalo pravidlo.
U některých výrobců bylo reagováno rychleji, jinde pomaleji, ale zpravidla od nového modelu atp. To znamená, že pokud bylo auto schváleno do provozu před uzákoněním "zbožného přání", tak některá funkce monitorování není aktivní - prostě to ŘJ motoru nesleduje. Ale záleží na tom, která diagnostika a který model auta. Když si já napíchnu auto na diagnostiku, tak se mi vypíše stav zpracování readiness kódů a u některých funkcí je prostě N/A a pod výpisem to je vysvětleno, že tato funkce není podporována a fertig. Teď jde o to, aby u takovéto nepodporované funkce bylo vygenerováno 0 (nula).
Není v možnostech stanice měření emisí mít vybavení na úplně všechna auta a jejich modely. Když jsem byl poprvé na ME s N53 (přímovstřik), tak mne technik vyhodil, že mám děravý výfuk, protože nemůže naměřit obvyklé hodnoty COx a HCO. Následoval můj telefon na nadřízený stupeň této stanice + dotaz, proč přijímají auta na ME, když na to nemají potřebné vybavení. Za dva dni telefonicky omluva, technik nevěděl, že se to musí někde v mašině přepnout, aby mohly měřit emise u motoru, který pracuje s hodnotami lambda 1.7-2.5 .
Pravděpodobně existuje nějaká tabulka, které auto a model toto monitorování jak kterého parametru splňuje a které ne. Potom následuje náhradní řešení, tj. pokud splňuje exhalační normu a nesvítí kontrolka, tak je to OK - jinak by museli vyžadit z provozu desítky tisíc aut a to tahle vláda nepotřebuje.

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 10:23
od inspi1981
Sranda teprve začne. Nová 5tka G30 v některých dieselových motorizacích má na výfuku škrtící klapku pro vytvoření zpětného tlaku. Pro správné měření emisí musí být klapka otevřena diagnostikou. To bude vrácenejch aut z STK....

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 10:36
od matiz
Hele, ono uz snad funguje nyni ze kazda emisni stanice ma akreditaci jen pro nektere znacky aut, neni to automaticky na uplne vsechny ne? Kdo bude chtit delat brabmory, bude muset poridit vhodne nacini a vyrobci to do tech svych za poplatek velmi radi zapracuji ve forme aktualizace za nejaky ten mrzky peniz -)
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 10:57
od tommee
starML, díky za vysvětlení. Myslel jsem původně, že se readiness kódy a jejich vyčítání týká pouze dieselových motorů a to zejména s DPF. I tak mě reakce přesvědčují, že zdaleka ne každá STK je toho vůbec schopna u širokého rozpětí aut.
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 11:37
od pavproch
Zajímavá diskuse.... až v květnu pudu tady na naši (skoro vesnickou) ME a STK, tak poreferuju.
Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 17:01
od starML
Nějak tak to bude. Dříve jsem s Vectrou jezdil na emise do Škoda servisu, protože tam pracuje manželka a připadalo mi vhodnější nosit peníze právě sem. Dnes mi to BMW klidně změří, ale potvrzení a mi dát nesmí, protože mají akreditaci jen ma vozy Škoda. Naopak servisy, které nejsou "pod značkou" se snaží postihnout co největší počet zákazníků, ale nemohou si pořídit diagnostiky na všechna auta na trhu.
ANO, autorizované servisy dnes mají potřebné diagnostické vybavení na servisovanou značku. Otázkou je nestranost při vystavení osvědčení a že peníze jdou mimo státem vlastněné nebo podporované firmy.

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME
Napsal: pát 24.03.2017 20:23
od honzabiker1
Mělo by to projit i se smazanymi readiness kody, jen se v prubehu emisi udela navíc test funkcnosti lamda sond.. Ale je to dost ruzne místo od mista..