Stránka 1 z 5
DPF a STK
Napsal: stř 01.03.2017 15:17
od tomas777
Ahoj,
má někdo vymontovaný DPF a řešil technickou? Zajímají mne praktické zkušenosti a řešení, zda se s bez něj dá projít, pokud ano, co pro to udělat.
Díky
PROSÍM ZDRŽTE SE DISKUSE, ZDA JE VYMONTOVÁNÍ DPH V POŘÁDKU. NECHCI ŽÁDNOU FLAME WAR.
Re: DPF a STK
Napsal: stř 01.03.2017 17:26
od Jirke
Situace:
Fyzicky DPF v aute jakoby mam. Ale za 3 roky sem ho nevidel regenerovat ani zadnou kontrolku svitit. Zadni koncovky laufu mam cerny a občas se mi i z vejfuku lehounce zahuli (viditelny ve tme při startu z křižovatky). Moje teorie je, ze je DPF provrtanej.
Emise sem delal před rokem a uplne cajk.
Re: DPF a STK
Napsal: čtv 02.03.2017 07:11
od Foldas
pokud je motor v pořádku vleze se do limitu 0.5 bez dpf bez problému
Re: DPF a STK
Napsal: čtv 02.03.2017 10:39
od tomas777
Ok, o svůj motor strach nemám, ale prý se na STK kontrolují tzv. readiness kódy. Pokud to chápu správně, tak když na STK načtou chybový kód (a to se nemusí jednat jen o chybějící DPF), tak Tě vyhodí. Jak je to tedy?
Re: DPF a STK
Napsal: čtv 02.03.2017 16:54
od Foldas
pokud není načtený readiness provede se doplňkové měření u dpf aut se změří kouřivost dvakrát důležité je aby nesvitila mil a nebyla v řídící jednotce žádna aktivní závada co má vliv na tvorbu emisí
Re: DPF a STK
Napsal: čtv 02.03.2017 23:27
od tomas777
Omlouvám, se ale potřeboval bych to vysvětlit trochu polopatičtěji.
To, že není readiness kód načten znamená, že ho diagnostika STK nepřečetla nebo, že ten kód přečetla, ale není v pořádku (= kód není načten v pořádku)? Dají se ty readiness kódy před STK nějak zkontolovat? Nerad bych se z ní vracel s nepořízenou.

Re: DPF a STK
Napsal: čtv 02.03.2017 23:41
od Matt_CZE
Vymontovaní DPH je naprosto v pořádku, dokonce doporučované

s DPF to bude složitější

Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 07:11
od Foldas
readiness kod je vlastně signalizace proběhlých testu emisního systému pokud na některé pozici je jednička znamená že ještě neproběhla tahle kontrola. Pokud nebylo možné určitý systém zkontrolovat rozsvítí se kontrolka motoru a v řídící jednotce se uloží nějaká závada se kterou tě to na emisích nepustí dál, takže paměť závad vymažeš tím smažeš readiness a program na emisích chce doplňkové měření u nafty se provede navíc jedno měření kouřivosti u benzinu se kontroluje funkce lambdy
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 09:34
od tomas777
OK, takže těsně před technickou smazat readiness kódy... Mělo by to tedy být schopni udělat v servisu přes diagnostiku, že? Auto si samo ten emisní systém testuje samo? Jak často? Pokud ano, tak se teoreticky muže spustit při cestě na STK, ne?

Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 13:41
od Vlasta
Nevím, jak je to u nás, ale v Německu, pokud jsou readiness kódy smazaný, tak tě automaticky vyhodí a řeknou, abys přijel, až budou načtený, po nějaké době
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 18:33
od Foldas
tady nejsme v německu stačí když přijedeš na emise a než se dostaneš na řadu odpojíš baterku
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 18:40
od tomas777
foldas: to máš z vlastní zkušenosti? Proč odpojení baterky při čekání na emisích, když tu baterku musím mít zaplou, když na STK jedu. Pokud se nějakej readiness kód vygeneruje, tak klidně může při jízdě, ne?
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 18:53
od Vlasta
Já jedu na emise příští týden, zeptám se na metodiku
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 19:23
od tomas777
Dík moc pak dej vědět. Ještě kdybys to jel vyzkoušet s autem s vykuchaným DPF, ale to bych chtěl moc, že?

Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 20:11
od Vlasta
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 21:10
od sedyvlk6
Vlasta píše:
Jak říká Vlasta pokud ti nenačtou kody tak tě vypráskají ať se vrátíš cca po 500 najetých km kdy už by měli být vygenerovaný.

Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 21:20
od Matt_CZE
to jsou rady toto... Tak já Vám to zjednoduším. Není readiness, nejsou emise, není STK.

Osobní zkušenost, taky sem vtipně smazal závady před stk a smůla

Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 21:23
od Foldas
jestli tě někde vyhodí z emisí že nemáš načtený readiness tak pošli emisaře na školení. Ja sám dělám na stk a měřím emise

. Emisař není povinný dokonce ani studovat jak vypadá readiness vyhodnocuje jenom jestli je načtený nebo není(to vlastně dělá samotný soft) Není ani zakázané vymazat paměť závad (některé emisní mašiny totiž neřeší odeznělé závady)
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 21:27
od Matt_CZE
Mě vyhodili s tím, že readiness nelze načíst a tudíž mašina neprovede test emisí. Když jsem se ptal proč, tak prostě proto, shrnul mi to stejně, jako já teď o kousek výš.
Edit: vlastně ne, kecám, řekl mi, že je zakázano šidit DPF, potažmo EGR a podobně a že podle toho readiness poznají, jestli tam není zásah zrovna do EGR, nebo výřivých klapek a podobně, tudíž když nejde načíst readiness, tak vzniká důvodné podezření, že je tam něco špatně a tak měření emisí neproběhne a sbohem STK...
...možná je to STK od STK jinak, nevím, ale toto je moje osobní zkušenost.
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 21:37
od Foldas
u měření emisi kontroluje technik jestli není nějaký zásah do konstrukce komponentu které ovlivňují emisní systémy. odpojené hadičky. plechy pod egrem atd. je to vlastně na uvážení technika jestli auto pustí nebo ne žadná mašina tě sama nevyhodí protože nejsou načtené kódy tady je souhrn poslední legislativy která teď platí
http://www.asem.cz/aktuality/nova-metod ... 16-prinasi