...včera jsem po zimní a zdravotní pauze měl před sebou první jízdu v Z4. Pneu dofouknuté, baterie dobitá a tak padám dolů do sedačky a otáčím klíčem v zapalování. Startér zabere a motor naskočí nezdravě z velkými vibracemi, po chvíli se dostává motor uklidňuje až do plynulého chodu. (S autem jsem vyjel před garáž a zpět i na konci ledna, kdy běh motoru byl naprosto v pořádku, od té doby 3 měsíce motor neběžel.)
Plány jsou velké počasí ideální, klidným zahřívacím tempem vyrážíme na Frýdlant n/Ostravicí, kde zastavujeme, aby přítelkyně mohla něco dokoupit. cca 7km
Já obcházím auto, když tu se zpod kapoty vyhrne docela hustý dým do žluta, který páchne jako elektroizoalace.
Otevírám, ikdyž vím, že přívod vzduchu je nebezpečný, kapotu a vidím, že dým jde z levé strany zezadu zpod auta. Podle všeho ze zadního katalyzátoru. Kontrolky OK.
Instruuji přítelkyni, aby kdyby to blaflo si odepnula pásy a vyskočila a vyrážíme pomalu zpět k domovu.
Cesta dopadla dobře a to i presto, že přítelkyně po závanu smradu chtěla auto opustit, nicméně jsem ji uklidnil, že se nic nestane a že pálení čarodějnic byl již o den dřive.-malý pokus o vtip
Auto jsem doma zaparkoval na volném prostranství a nechal vychladout za asistence připraveného hasičáku.
Takže adrenalinu bylo dost, nicméně jiný než jsem si přál...
Hlavně že auťák je doma, relativně OK.
pokud máte podobné zkušenosti nebo víte co to mohlo být, pak budu rád za Vaše názory.
-co bylo příčinou
-jaké jsou následky
-popřípadě řešení...
děkuji
Libor
(e85 3.0i , 2003, 145 000km)