Stránka 1 z 2
INPA pro začátečníka
Napsal: pát 24.02.2017 11:48
od rhinos
Je tu někdo kdo umí s INPou a dokázal by mě navést? Auto jsem napíchl a vyčetl chyby. Teď to budu luštit. Pokud to dobře chápu je u chyby i km kdy k chybě došlo. Načetlo mi to 18 chyb. Většina ještě z doby kdy jsem auto neměl. Po výmazu zustaly nějaké tři. Snažil jsem se hlavně vymazat chybu airbagu ale ten bohužel přetrvává takže to budu řešit jinak. Akorát ten modul jsem našel jinde než bylo na jednom videu na youtube ale pokud to dobře chápu tak pro inpu se dá připravit různé scripty a tím pádem to můžu mít jinak. Ale díval jsem se na grafy kompresí vstřiků a tak bych potřeboval jestli někdo umí z těch grafů mí říct jestli jsou vstřiky OK. Řekl bych že minimálně jeden je KO. Případně jestli někde najdu jak je na tom DPF filtr
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: sob 18.03.2017 22:17
od ice.blade
vzdy pri chybe ti napise aj popis chyby, sem tam v EN, sem tam v DE, btw google translator funguje super, chybu nestaci len zmazat, najskor treba vzdy odstranit pricinu tej chyby, konkretne na bagy mas statusy kde si mozes otestovat hybanim kablu k bagu ci nieje seknuty atd
videa na nete su len orientacne, informacie co vidis su ine na kazdej inej riadiacej jednotke, ine na diesli ine na benzine ine na E46 ine na E60 atd, navody na nete nikdy nechod od A po Z ale rozmyslaj pritom co robis a hlavne vsetko citaj
pokial by si chcel vediet co znamenaju hodnoty musis vela googlit, pokial nechces googlit mozes spustit ISTA-D software a tam si spustit testovaci plan kde ti zobrazi aktualne hodnoty a pozadovane hodnoty... ISTA-D soft mam dost prelozeny v CZ, ak by si mal zaujem viem ponuknut, ked tak pis sukromnu spravu
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: úte 21.03.2017 13:39
od Joshuax
No je otazka, jestli chyba bagu, neni jenom decka spolujezdce. Bohuzel nevime ani model auta...
INPA je INPA. Je to takovy nastroj, ktery je relativne prehledny a jednoduchy. Na lepsi diagnostiku to chce budto puvodni GT1cku, nebo pozdejsi ISTU. S INPA se daji vzdy vycist minimalne chybove kody, takze ikdyz je popis treba k prdu, da se to uz nejak googlit.
Takze mozna kdyz sem napises model auta a chybove kody, ze by to bylo prinosnejsi.
Ale pokud si to chces vicemene i do budoucna diagnostikovat sam urcite muzu diag od ice.blade doporucit. Sam jeden kabel od nej mam i vcetne softu a drzi i podporu v pripade, ze poztracis CDcka atp

A je to asi jedina diag, kde na celou instalaci stacil jeden exe spoustak a vse si to udelalo samo. Kdyz jsem daval dokupy jine verze z netu, je to vsechno miliarda hledani co s cim jak k cemu, jaky daten pro jaky auto a jaky jazyk atp.
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: stř 22.03.2017 01:25
od rhinos
E61 535d
Taky si myslim ze je to zatezova decka protoze se to stalo kdyz jsem klecel na sedacce spolujezdce a upravoval vzadu detskou sedacku
a k tem vstrikum mam nejake ilustracni obrazky v albu
https://www.zonerama.com/cadjobss/Album/2796924
vim ze mezi temi hodnotami by mel byt max rozdil 1.
Mam vic ale zarazi me ze je rozdil v tech hodnotach mezi jednotlivymi starty motoru.
Viz vstrik 4 a 6
Prvni start na 6 byla hodnota 1.35 a pri druhem startu 3.25
Mam blbou zhavici jednotku a ta jde ted na vymenu...ale muze to byt tim?
Kde hledat v Inpe stav dpf?
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: stř 22.03.2017 15:38
od Joshuax
S tema vstrikama ti bohuzel neporadim, to je jedna z mala veci, kterou jsem zatim na 61cce neresil

V INPE podle meho DPF neporesis. DPFko jsem vzdy resil pres GT1cku, kde to je sice zdlouhave a pomale, ale zato to pracuje jak ma.
https://www.youtube.com/watch?v=6RDFMSiSwWI
Zatezova decka se da resit dvemi zpusoby. Budto to udelas poradne a nechas ji vymenit, coz znamena rozcalounit sedacky a vymenit decku, coz to cele prijde na nejaky peniz, ale zase to mas opravene poradne, nebo to udelas na prasaka a misto decky tam zapojis ten odpor z ebaye. Ty jsou dva ruzne typy. Jeden indikuje obsazeni sedacky, druhy nikoliv, je dobre vedet, ktery tam mas.
No a podle toho ktery jsi tam dal, ti budto bude auto nadavat ze si mas zapnout pas, nebo nikoliv

Bohuzel jsem nikde nenasel moznost deaktivace varovani na nezapnuty pas, takze tam osobne mam zaslepku, ktera detekuje pritomnost pasu a kterou musim dat pryc, kdyz si tam nekdo sedne. V pripade bouracky, kde uz to bude na pytle, vyleti samozrejme i spolujezdcovy.
V pripade pouziti te verze, ktera hlasi neobsazenou sedacku, ty bagy zrejme nevystreli, ani kdyz je potreba, coz asi neni uplne nejvhodnejsi...
Ale osobne jsem to nezkousel

Re: INPA pro začátečníka
Napsal: stř 22.03.2017 15:54
od mobilman
ISTA-D od ice.blade nemá chybu, je to návykové.

Ochota poradit - neskutečně vstřícný.
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 07:14
od JaraX
dpf je lepší kontrolovat backpressure testem v ISTE
a odpory na sedačku jsou prasarna, lepší je nakodovat že tam ta dečka není a nejlepší je ty auta nebastlit a opravit je.
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 08:56
od rhinos
tak me jde hlavne o to aby kdyby nahodou tak bag vystrelil...Vozim tam prevazne manzelku a zatim si ji chci nechat
Klidne at vystreli i kdyz tam nikdo neni.
dpf ukazuje i carly ve free verzi ale istu teda zkusim
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 12:12
od Joshuax
ISTA je tak trochu jinej level. Je to graficky hezke, ale priznam se, neco tam najit, kdyz je clovek zvykly na GT1 ci INPU, je to proste uplne jine

Jinak ano, ten odpor je bastl, ale protoze je to dost casto provadena prasarna, tak to radeji zminuju i s odkazem na dve ruzne verze. Kdyz uz nadelat skodu, tak alespon tu mensi.
Osobne kdybych s 61ckou neresil porad vsemozne jine sra*ky, tak bych to nechal opravit, ale protoze to auto je vice v garazi, nez na ceste, tak me tam ten odpor proste holt porad hnije...
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 12:19
od rhinos
tak ja jezdim a spis ted resim takove veci co me serou a postupne i ty co nejsou zretelne na prvni pohled.
bagy tam mam uz vice jak rok.To je takova znama bolest nejen v e60.
Ja jen doufam ze kdyz to sviti tak kdyby se neco stalo tak to preventivne vystreli na obou stranach
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 12:36
od JaraX
rhinos píše:tak me jde hlavne o to aby kdyby nahodou tak bag vystrelil...Vozim tam prevazne manzelku a zatim si ji chci nechat
Klidne at vystreli i kdyz tam nikdo neni.
dpf ukazuje i carly ve free verzi ale istu teda zkusim
no právě, to ti nikdo neřekne co nějaká krabička z číny udělá, proto je lepší origo řešení (kodování, oprava)
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 12:37
od JaraX
Joshuax píše:ISTA je tak trochu jinej level. Je to graficky hezke, ale priznam se, neco tam najit, kdyz je clovek zvykly na GT1 ci INPU, je to proste uplne jine

Jinak ano, ten odpor je bastl, ale protoze je to dost casto provadena prasarna, tak to radeji zminuju i s odkazem na dve ruzne verze. Kdyz uz nadelat skodu, tak alespon tu mensi.
Osobne kdybych s 61ckou neresil porad vsemozne jine sra*ky, tak bych to nechal opravit, ale protoze to auto je vice v garazi, nez na ceste, tak me tam ten odpor proste holt porad hnije...
no klasika E60, sype se to jak hrach

ted tady mám jednu co má najeto 200k, první majitel 2009 a taky se tam toho posralo víc jak dost.
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 13:26
od Joshuax
JaraX píše:
no právě, to ti nikdo neřekne co nějaká krabička z číny udělá, proto je lepší origo řešení (kodování, oprava)
To neni zadna krabicka z ciny, dyt je to prachsprosty odpor a dioda. Na tom se fakt nema co pokazit. Ta decka nedela nic jineho, nez ze sepne kontakty tech dvou slid k sobe, tot cele kouzlo... V rozepnutem stavu je tam jedna hodnota odporu, aby to poznalo, ze to vubec pracuje (proto to umi nadetekovat tu chybu), v sepnutem druha. Z principu veci ten bypass neni problem, problej je ten, ze to proste detekuje tim padem obsazeni sedacky porad, tzn otravuje to s vecmi jako zapnuti pasu, nebo to vyhodi bagy i tam, kde to potreba neni. To nema nic spolecneho s cinou. Kazdy trouba s trafopajkou si to muze doma spajet na stole... Prekodovani holt uz musi delat nekdo dalsi. Neco si za to rekne, stoji te to dalsi cas nekde litat atp, to uz je pro leckoho proste komplikace.
Jak rikam, nikoho nenavadim, ale protoze se ty lidi o tech moznostech stejne na netu doctou, je dobre je zminit i s jejich negativy a moznymi nasledky.
JaraX píše:
no klasika E60, sype se to jak hrach

ted tady mám jednu co má najeto 200k, první majitel 2009 a taky se tam toho posralo víc jak dost.
Mi rikej... Jeste ze mam 4 auta na 2 ridice

Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 19:43
od ice.blade
Ale aj s odporom by si mal ist na vymazanie chyby a kontrolu livedat ci je to dobre zapojene, to by som dal radsej odkodovat a mal pokoj
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: čtv 23.03.2017 20:41
od JaraX
nehledě na to že když pak někdo přehraje SW tak to začně s kodovanim zas hlasit chybu a člověk nějak nezapomene že ma v autě nedořešeny problem a stejně tak se má nový majitel šanci dozvědět že v autě není něco v pořadku.
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: pát 24.03.2017 00:44
od Joshuax
Tak to je prave spis problem toho, kdyz se to odkoduje, ze to pak neni poznat... Kdyz das odpor, tak vidis, ze auto hlasi, ze se mas zapnout, tzn funguje to jak ma, to je jasna indikace a rve ihned, kdyz se pas odepne

Zaroven je okamzite videt, ze v tom zamku je vlozena nejaka vec, at uz samotny pas, nebo nejaka zaslepka. To se proste neda jednoduse schovat, pokud se to naopak neodkoduje...
Ano shodneme se, ze opravit decku je nejlepsi cesta, ale odkodovani a zamaskovani te veci mi prijde jako vetsi zlo...
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: pát 24.03.2017 07:33
od JaraX
ano opravit dečku je nejlepší věc, cokoliv jinyho = prasarna.
a jeslti je lepší souložit afričanku nebo arabku, v tom at si udělá každý obrázek sám.
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: pát 24.03.2017 09:26
od rhinos
no a na kolik vyjde korektni oprava?Ja kdyz jsem hledal tak vsude na me vyskoci jen ten modul na ochcani
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: pát 24.03.2017 09:56
od JaraX
bez vinu ti těžko někdo řekne,
jaké máš sedačky? komforty?
Re: INPA pro začátečníka
Napsal: pát 24.03.2017 10:37
od rhinos
jo
Comfort Seats, Electric. Adjustable
cr69677