Stránka 1 z 2

E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: pát 03.02.2017 17:47
od Marda
Prosím o radu:
na E60 mám v rámci mpaketu na mě dost tvrdej podvozek. Je možné jej zaměnit za "komfortní" pouze výměnou pružin a tlumičů? Už jsem na to snížený auto asi starej :-)

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: ned 05.02.2017 02:41
od Totic
Toť otázka , snížení dává autu dobrej look & jízdní vlastnosti, ale tvrdost je občas v pravdě otravná. Asi mě napadá k porovnání nějakej Bilstein s Eibachem jak si vede, ale měkší to moc nebude.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: ned 05.02.2017 10:36
od hansm5
pokud das tlumice a pruziny,tak uplne v pohode ;)

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: stř 08.02.2017 00:01
od koki
pokud máš dostatek financí, tak dej XYZ Street advanced, budeš mít výborné jízdní vlastnosti a ještě v komfortu :)
http://www.xyz-racing.com/coilover.php?Key=142#Main
http://www.xyz-racing.cz/cenik.php
Obrázek

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: stř 08.02.2017 19:39
od Marda
Děkuji za rady...
Ten Street advanced je masakr cena :) asi tak polovina hodnoty auta :?
Chci s autem jezdit do práce, protože se sedmou nemůžu kvůli lidem a tato petka mně zůstala v garáži a je škoda ji prodávat (M54 v super zachovalém stavu). Jenomže, jak jsem zvyklej se sedmi, tak je ta pětka fakt hrozná motokára. Asi bych koupil standardní tlumiče, ale mám dilema s pružinama, protože je víc možností (asi dle výbavy) a v druhovýrobě nevím co koupit. Neumí někdo poradit, jaký koupit pružiny?

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: stř 08.02.2017 21:02
od hansm5
Marda píše:Děkuji za rady...
Ten Street advanced je masakr cena :) asi tak polovina hodnoty auta :?
Chci s autem jezdit do práce, protože se sedmou nemůžu kvůli lidem a tato petka mně zůstala v garáži a je škoda ji prodávat (M54 v super zachovalém stavu). Jenomže, jak jsem zvyklej se sedmi, tak je ta pětka fakt hrozná motokára. Asi bych koupil standardní tlumiče, ale mám dilema s pružinama, protože je víc možností (asi dle výbavy) a v druhovýrobě nevím co koupit. Neumí někdo poradit, jaký koupit pružiny?
je to podle vybavy-v bmw objednaj dle vin.nejjednodusi reseni-sezen nekoho,kdo ma standart podvozek s podobnou vybavou a objednej na jeho vin ;)

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: stř 08.02.2017 22:29
od Totic
Vlastně kdybys chtěl přední pružiny mám origo ze své 530i (M54), nebráním se prohození za M-paket a tlumení serie SACHS mám taky. :D

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: stř 08.02.2017 22:48
od JaraX
první se projet obojím, všechny E60 jsou šileně tvrdé a nekomfortní, a Mpaket zase o tolik horší není, abys do toho nenarval peníze a nebyl zklamanej, sedma to prostě nikdy nebude.
pro výměnu Mpaketu za STD potřebuješ přístup do ASAPu kde je konfigurator pružin, kdyžtak bych ti to poslal. kupovat pružiny na jinej vin je nesmysl, těch pružin je strašně moc typu

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 00:01
od TANN3R
Mpaket oproti standartu je opravdu rozdíl minimální, co se komfortu tyká. Největší rozdíl na E60 udělají kola, takže nejlíp 17" a hlavně ne run flat pneu.
Hlavně, jestli je důvod tohle řešit jen závist okolí, tak je to nesmysl. Když je někdo mentál, že závidí e65/f01 (nevím co máš), tak do toho absolutně nevidí a bude závidět i E60 v hadře..

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 09:43
od Marda
Chlapi, díky za rady...
Projedu se s kámošovou 545i, myslím, že má standardní podvozek. Pokud to bude fakt malej rozdíl, tak to nebudu řešit.
Na léto mám 18" kola, to bude ještě větší humus než teď na 17" zimákách.
Ta sedma je F01, takže to běžnej civilista těžko rozdejchá, i když jeho nová vybavená octávka má větší cenu :-) to je holt lidská závist/blbost.

Já než bych kupoval něco civilního na ježdění do práce, tak raději předělám E60 M54 na plyn a budu jezdit za náklady TDi s úplně jiným komfortem.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 11:27
od Sweden
Taky bych neměnil tlumiče + pružiny, opravdu to tak moc nepřidá a bude to vysoký jako koza což s paketovými nárazníky nebude moc hezky vypadat. Když jsem před pár lety vybíral e61 tak jsem projel jak non M paket tak i orig. paket a ten rozdíl byl opravdu minimální a téměř bych řekl nepozorovatelný, ale na ty rozdíly člověk přijde spíš až po ujetí více km, navíc jsem vybíral e61, tzn. zadní náprava na vzduchu. Začínal jsem na 17" RFT zimní pneu, nafoukáno na 2,5atm a přišlo mi to dost tvrdý, tak jsem to zul a koupil zimní 17" non RFT, změna obrovská, najednou nebyl cítil každý kamínek a každý výmol, kostky ve městě to pěkně filtrovalo. Přišlo jaro a dal jsem 18" styl 135 pneu non RFT, změna téměř žádná, pořád krásně komfortní ( 7er jsem zatím neměl tak asi nevím co je to komfort :D ), dále jsem 18" prodal a koupil 19" styl 128 non RFT pneu rozměry dle TP. Trošku to přitvrdilo ale pořád to bylo měkký a dalo se s tím jezdit úplně normálně, ač už člověk občas zaskřípal zuby když vzal nějaký větší výmol, ale to jsem dělal i na 17". Pořád mi to bylo málo a rimgapy se mi zdáli moc velký, tak jsem koupil H&R pružiny -30mm + kola 19" a tam už to bylo zase o fous tvrdší, ale pořád ne nepříjemný, nicméně musím říct že jsem byl za dob mládí zvyklý na jinčí motokáry :D , ale v důsledku že neremcala ani manželka a dcerka v autě při jízdě po D1!!! krásně spala jsem to bral jako že je to komfortní :) . Po prodeji e61 jsem koupil e63 na 21" a tam jsem se pro jistotu cítil pohodlněji než v e61, tak jsem dal -30mm pružiny Eibach a akorát to šlo dolu a komfort stejný, pak jsem koupil orig.kola M6 19" na ně dal orig. rozměry pneu na M6 tzn. 255+285 a teď se cítím naprosto spokojený.

Tímhle vším jsem chtěl říct že ne vždy pružiny vyřeší daný problém s komfortem, takže já osobně bych začal laborovat s pneu a pak uvidíš jak dál, ale pokud ti 18" na m paket podvozku přijde jako nekomfortní tak doporučuji prodat a koupit e65 v longu aby z toho spolucestující taky něco měli.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 11:28
od Sweden
Jinak u té 545i si pohlídej jestli má DD, 5er mi s DD přijde takový hladší jak bez něj.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 11:36
od JaraX
protože auta s DD mají mekčí tlumiče.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 12:04
od Sweden
tak to vysvětluje moje pocity :thumbsup:

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 14:10
od Totic
Mno mám právě osobní zkušenost, že na serii to bylo znatelně komfortnější a jízda taková plavná. Na M-paketu už znatelně kopíruje auto asfalt jako celek. Trochu mi tam pohodlí teď v nižších rychlostech chybí. Rozdíl jsem poznal a vím o čem mluvím.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 15:14
od Marda
Hmmm, takže fakt nevím :-(

Já prostě nechápu, jak může být ta E60 tak tvrdá na 17" non RFT. To prostě musí být tím sportovním podvozkem. E63 jsem měl taky a na 18" RFT byla pohodlnější. Přece delší péra a měkký tlumič musí být znát... Ale fakt jsem v tomto úplnej amatér, proto se ptám...

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 15:25
od Sweden
tak ono ti těžko někdo poradí co konkrétně dělat, ono ten práh kdy někomu už končí komfort a začíná mít pocit že ho ten tvrdý podvozek spíše obtěžuje může být u druhého jedince někde jinde.

Pokud se ti zdá e60 na 17" tvrdá tak bych doporučil auto prodat, anebo opravdu dát normál podvozek a díky placebo efektu prožívat orgasmus komfortu :D

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: čtv 09.02.2017 15:52
od JaraX
já jsem říkal Tannerovi co mám dělat aby X5 nedrncala, jaký tam dát tlumiče atd. že s tím nedá jezdit a Tanner říkal "kup si E60 a pak ti už nepřijde že ti E53 drncá"

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: pát 17.02.2017 12:04
od Totic
Trochu jsem z toho konfigurátoru pružin stejně rozpačitej naco tolik druhů, když si tam posadíš kohokoliv dalšího už je to zatížení úplně jiný. V porovnání s tlumičema, kde bych čekal spíš útlum podle hmotnosti tak M-paket je jeden stejnej pro všechny E60. Seriový SACHS pokrývájí zas všechny R4, R6 motory benál i diesel. Liší se až v DD.

Re: E60 - výměna sportovního podvozku

Napsal: pát 17.02.2017 12:44
od JaraX
neorigo pružiny totiž vůbec nesedí, je to vždy riziko, jednou koupíš pružiny a auto jde nahoru, podruhy dolů, prostě nevíš.
auto je udělaný tak aby mělo vždy svou výšku prázdný, pak logicky když někdo nasedne tak jde dolů.
třeba když montujem LPG do socek bez niva, tak pak ti lidi většinou tahaj prdel po zemi a řešíme to právě výměnou pružin za silnější, jen prostě zaškrtneš přidavná zadní výbava.