Stránka 1 z 2

E66 malo topi

Napsal: úte 24.01.2017 15:48
od horan
Ahojte.
Prosim vas o radu na co se zamerit. E66 745li hrozne malo topi. Kdyz nastavim "AUTO" a 32℃, tak okno a stred celkem jde, ale na nohy fouka studeny/vlazny vzduch. Pokud v menu nastavim pouze nohy, tak se to zlepsi, ale dobry to neni. Urcite to neni muj dojem. Oproti e39 je to jako bez topeni. Delaji to obe strany ridic/spolujezdec.
Ve skrytem menu je teplota motoru za jizdy okolo 103℃
Filtry zanovni, bez necistot.
Je tam taky nejaky figl na odvzdusneni topeni, nebo uz je to domysleny tak, aby se odvzdusnilo samo?
Dekuji za radu.
Pavel

Re: E66 malo topi

Napsal: úte 24.01.2017 20:52
od pGb
možná se pletu, ale je tam pomocné čerpadlo na další vodní okruh, třeba nefunguje

Re: E66 malo topi

Napsal: úte 24.01.2017 21:08
od Lukas7
mne nefunguje a auto kúri ako drak, len na volnoehu trochu horšie kuri kvoli tomuto čerpadlu.

Re: E66 malo topi

Napsal: úte 24.01.2017 21:13
od JaraX
jenže nafta má při provozu vyšší otáčky než v8 benzín, takže by to mohlo být tím.
horan: nepamatuješ si jeslti pomocné čerpadlo nebylo na diag když jsi tu byl?
tím bych asi začal.
mě 745i topí dobře, ale 750i ted taky špatně topí,ale tam po tom nepátrám.

Re: E66 malo topi

Napsal: úte 24.01.2017 21:27
od horan
Jarax: cerpadlo tam myslim nebylo. Kazdopadne na nej muzu inpou kouknout. Problem je, ze to netopi ani za jizdy, coz by i s nefunkcnim cerpadlem asi melo napr. pri 2000 ot/min.
A jak je to s tim odvzdusnenim? Je to samoodvzdusnovaci?

Re: E66 malo topi

Napsal: úte 24.01.2017 22:42
od pGb
v bandasce se shromažďuje vzduch, nikdy jsem s tím problém neměl (zavzdušnění) a to se ta náplň v mém případě vypouštěla často :) ... doliješ, nastartuješ studený, necháš chvíli protékat, doliješ, můžeš na to za studena i koukat jak to tam čůrkem přitéká

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 08:50
od Hanz
Mě tvrdil Snejk, že ty výměníky zarůstají bordelem (kámen?) a pak tam není průtok vody... mě e60 Lci R6 benzín taky blbě topí, resp. pokud nahodím webasto, topí dobře... Dle menu mám také přes 100st a topení nic extra, s webastem jde horkého vzduchu dostatek... jo a začne to topit až po cca 10min jízdy, do té doby nic... termostat byl měněnej plus to drží teplotu za jízdy dobře...

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 09:10
od Jaris330D
Podle mě by to topit hned nemělo. Prioritní je ohřát motor a pak pomalu pouštět teplo to topného okruhu. S Webastem to topí hned, protože Webasto žene ohřátou vodu hned do radiátoru. Takhle to dělám u Fabie, kde nemám automatiku. Nastartuju, vypnu topení a koukám na teploměr. Jakmile se začne ručička zvedat, tak pouštím topení. Během 2km to začne pěkně topit, kdybych topil hned po nastartování, tak mě to začne solidně topit, až po 5 km.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 09:13
od Hanz
Bmw není fábie, tohle má topit hned (ty 2km) a ne po 10km .-)

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 09:17
od Jaris330D
Slyšel jsem, že zarůstání vodním kamenem je problém kvůli tomu, že se do chladícího systému leje voda z kohoutku, kde jsou minerály, chlor a další prvky, které podporují vytváření vodního kamene.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 09:19
od Jaris330D
Hanz píše:Bmw není fábie, tohle má topit hned (ty 2km) a ne po 10km .-)
Ale funkce je stejná, u E66tce mně to hlídá automatika u Golfa, Mercedesu taky. Jenže u Fabie automatiku není a tam to musím hlídat já. Byl to jen příklad.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 09:25
od horan
Doufam, ze se me nesnazite nasmerovat k vymene vymeniku. Mam totiz takovy tuseni, ze to nebude jednoduchy jak u jednickovyho golfa, kde jde vymenik vytahnout bez demontaze pristrojovky. :cry: :cry:
Jsou tam dva?
Co ty vodni ventily? Je moznost je otestovat? Nebo by auto netopilo vubec, kdyby byly vadny?

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 09:52
od JaraX
tak ty ventily propoj a uvidíš jak to bude topit

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 13:20
od DonyR1
Na ty vodní ventily pozor!. U obouch mých Bmw jsem je měnil a i u par dalších a umí udělat pěknej guláš....

E61 když jsem koupil topila jakž takž, ale přišlo že by mohla topit víc pak jsem zimu odjezdil ale v létě sem zjistil, že ikdyž mám vše na studenou, zapnutou klimu a nejmeší teplotu tak mi z ofuku na čelní okno jde teplý až horký vzduch..... Dělaly to vodní ventily od té doby klid a v zimě topí mnohem víc....

E65 topila jen pravá strana spolujezdce občas trochu i u řidiče ale strašně málo v autě zima jak vprdeli.....vyměnil jsem ventily a baby vozím nahatý :o

Vždy když ty ventily rozdělám tak je rozpadlá gumová část, těsnění do kterého zapadá kužel a zavírá danou cestu.... ucpe to bud studený nebo teplý okruh.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 13:32
od horan
Premostim to a zaroven rozeberu ventily.
Zatim dekuji za radu.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 13:40
od Hanz
A ventily oem nebo druhovýrobu nebo se dají opravit?

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 13:43
od Misanek
Jak psal Dony - rozpadá se to gumové sedlo ve ventilech a pak stále topí. Aspoň nám tedy stále e65 topila. Každopádně ještě nevím, kde sehnat ty sedla, jelikož vypadají celkem atypicky.

Nicméně pomocné čerpadlo se špatným topením nejspíše nebude mít co dělat. Jistě se může nepatrně podepsat na výkonu topení, nicméně nám e65 topí naprosto v pohodě i přes to, že to čerpadlo máme (aspoň dle diag) K.O.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 13:56
od DonyR1
Urcite origo celý nový ...... druhovyrobu dela jen Čína prodává se to na aliexpresu ale do toho bych asi nesel stoji to tam asi 1300kc... Já měl nový dil origo asi za 2600. Normální cena je asi 3600 tusim.

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 14:54
od Zugy
Já myslel ze se tam leje destilka :shock:

Re: E66 malo topi

Napsal: stř 25.01.2017 15:37
od Misanek
DonyR1 píše:Urcite origo celý nový ...... druhovyrobu dela jen Čína prodává se to na aliexpresu ale do toho bych asi nesel stoji to tam asi 1300kc... Já měl nový dil origo asi za 2600. Normální cena je asi 3600 tusim.
Jo, origo vím že se dá celý ten ventilový uzel koupit nový. Taky jsme to tak udělali. Ale otec pak ty původní, vadné ventily rozdělal a zjistil právě, že byly vyžrané ty těsnící sedla, přičemž ventily jako takové nádherně chodí. Je to celkem škoda právě vyhazovat trojku kvůli vadnému dílu, který se dá vyměnit a mohl by stát tak tři kila...