Stránka 1 z 1

Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: ned 15.01.2017 09:25
od TomTailor
Zdravím všechny,

rád bych se zde zeptal na následující:

1) jaký je rozdíl mezi motorem 35i a 35is u e89? (Říkám správně že 35is má dvě turba?)
2) Které z těchto dvou motorizací by jste volili?
3) Který motor je spíš lepší na zvyšování výkonu, výměn výfuků atd (z pohledu dostupnosti dílů - na který motor se vyrábí/prodává více komponentů)

Moc děkuji za informace. :-)

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: ned 15.01.2017 10:08
od de-nitro
na zvysovani vykonu rozhodne n54,n55 se do tohodle snad ani nedavala

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: ned 15.01.2017 12:49
od TomTailor
de-nitro píše:na zvysovani vykonu rozhodne n54,n55 se do tohodle snad ani nedavala
Teď jen Ať v tom nemám úplný guláš. n54 je verze 35i Je to tak? u verze 35is jsem myslel že je označení motoru n54t? nebo si to s něčím pletu?

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: ned 15.01.2017 21:04
od Martyn
Pokud vim tak jak 35i tak is ma stejny motor n54. Rozdil je jen v sw + nejake drobnosti (olejivy chladic tusim), ktere se daji dokoupit v ramci "performance power packu"..
N55 ani nevim jestli se do e89 vubec montovala, kdyz tak az do novejsich (2013+?).
Ale skoro bych rekl ze ne..
Jinak na tuuuuneni je stejne lepcejsi n54 ;)

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: pon 16.01.2017 11:27
od xyron
35i 2009-13 1505kg (3318lbs) N54B30 I6 2979cc 2 Turbochargers 225kW/306PS/302hp@5800 400Nm (295ft-lb)@1300-5000 155mph (250kmh) 5.0s

35is 2010-13 1525kg (3362lbs) N54B30TO I6 2979cc 2 Turbochargers 250kW/340PS/335hp@5800 450Nm (332ft-lb)@1400-4500 155mph (250kmh) 4.6s

N55 se do Z4E89 nedávala a nedává.

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: čtv 19.01.2017 04:51
od martinz4
Nejvetsi rozdil je nakonec vizualni a zvukovy :) 35is ma ve standardu M paket narazniky, adaptivni tlumice a jinak naladeny vyfuk.

Ty chybejici kone u 35i nazenes na N54 motoru velmi snadno.

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: úte 24.01.2017 21:41
od TomTailor
Taky jsem došel k závěru že 35i bude asi lepší na dohánění výkonu.

Momentálně mám E89 23i ale docela vážně uvažuji, že bych jí tento rok prodal, připlatil a koupil si právě verzi 35i (rozhodně to musí být opět e89, protože do té jsem se zamiloval :-) ). Né že by 23i byla lenoch ale po těch 3 - 4 letech ježdění s 23i bych se rád zase posunul o dalších 100koní výš... a právě proto jsem uvažoval, který motor/verze (jestli 35i nebo 35is) by byl spolehlivý a lepší na to, aby se po nějaké chvilce zvedl výkon o dalších 100koní (tedy na cca 400koní).

Ze zahraničních webů jsem se dočetl, že N54 zvýšit o 100 koní není složitý, drahý a ani motor vyloženě netrpí (navíc s mým ročním nájezdem cca 3 - 5tis si myslím, že bude spíš trpět nudou :-) ). O co se ale bojím je automatická převodovka jestli by netrpěla. Co jsem se díval, tak se nyní nabízí E89 35i většinou v automatu. Osobně bych radši manual ale nevím, jestli se mi povede najít taková e89, která by byla dle mých kritérií + v manuálu.

Myslíte, že by ta automatická převodovka zvládla těch 400koni?

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: úte 24.01.2017 21:57
od pavproch
Jako (nadšený) uživatel e89 si dovolím jeden postřeh (podotýkám, že mně nesmí větrník v jakékoli formě přes práh garáže): když sem vybíral m4Zlika, jezdil jsem i v jedné moc krásné, prakticky nové 23i, ale prostě bych nesnesl, kdybych měl služebáka (e91 N53B30) "rychlejšího" než autí pro radost. Proto padla volba na 30i N52B30. A bylo mi to rychlé až moc.... A po cca 2 letech sem m4Zlikovi zkrátil diff o 17% .... a fčíl je to ešče rychlejší.... jede to (skoro) jako 35i i bez větrníku.... a nižší Vmax mně vůbec netrápí, bo stejně jezdím 99% času se střechou dole a tímpádem (hluk, průvan) max kilopade/šede...

Jo, a větší výkon na kolech je jen půlka zábavy, druhou půlku (ne-li větší) udělá LSD....

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: úte 24.01.2017 22:07
od Pajk85
Neposlouchej ho. :D Teda aspoň co se týče "větrníků". ;)

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: stř 25.01.2017 11:07
od xyron
Automatická převodovka je schopná vydržet zvýšení výkonu na minimálně 500hp bez problémů, to samé manuál. Při atakování 600hp už trpí oboje...

Zvýšení výkonu skrz JB4 (cca 15k) nebo MHD (flash RJ, podobný náklad) je bezproblémové do 100hp.. další navyšování pomocí svodů, použití E85 mix do naturalu, vetší chladič atd atd.. N54 je možné vytunit do nehorázných výšin v relativně malých nákladech... určitě do toho jdi. Na partu "nevetrniku" se vykasli, neví o co přichází... sice mají čistou atmosféru, což je chvalitebné, ale pokud nejsi takhle zatvrzenej, nemá smysl to řešit, protože ten průbeh výkonu a výkon samotný je uplně jinde...

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: pát 27.01.2017 18:44
od TomTailor
Díky všem za info :)

No já jsem bohužel ten případ, že dnes lituji, že jsem se už minule u koupě 23i nerozhodl pro ten větrník :D Na druhou stranu tenkrát jsem tu 23i koupil za slušné peníze.

Když jsem 23i kupoval, tak jsem vesměs četl, že právě atmosféry bmw umí nejlíp, proto jsem věřil že právě 6 válců (i když bez větrníků) mě snad mile překvapí - bohužel nepřekvapilo ale ani vyloženě nezklamalo (porucha žádná ani náznakem) ale výkonově jsem čekal o malinko víc. Ale byl to vesměs můj problém. Zvolil jsem výkonově hodně podobně výkonový vůz co jsem měl před tím a logicky jsem nemohl čekat, že to bude o 100% lepší. Ale víte jak - člověk doufá :-) Obecně jsem s 23i spokojený. Na víkendové projížďky super. Každého koho jsem povozil řekl, že výkonově mu slabé rozhodně nepřijde. Ale jak se říká. Po čase roste chuť :-)

Dnes se na to už dívám jako pavroch. Chci aby moje auto na zábavu dělalo zábavu - ale už pořádnou :D

Proto doufám, že n54 mě nezklame a když se to ještě trochu poladí, tak mi tu pořádnou zábavu zaručí. Pokud ta automatická převodovka zvládne 500koní bez problémů, tak nad touto hodnotou budu vážně uvažovat :-D ale to vše až časem.

Pokud tedy říkáte, že n54 je motor dělaný na dodatečné úpravy, a je spolehlivý, tak asi do něho půjdu a vyměním to :-) snad najdu kupce na mou 23i. Když nad tím tak přemýšlím, tak snad prodat to nebude problém. Osobně bych si radši vzal 23i než ty čtyřválce 20i (n20) co se do toho naposledy dávali. Prostě 6 válců to musí mít. Větrník nevětrník :-D

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: pát 27.01.2017 19:13
od de-nitro
tak jestli to menis jenom kvuli vykonu tak o 30i ani neuvazuj,to by te tadle procedura za rok cekala znova.

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: pát 27.01.2017 19:47
od TomTailor
de-nitro píše:tak jestli to menis jenom kvuli vykonu tak o 30i ani neuvazuj,to by te tadle procedura za rok cekala znova.
Teď nerozumím jestli se bavíme o stejném motoru. Chci to vyměnit za 35i (N54) model e89, kde dle minulých příspěvků kluci píšou, že to jde hnát výkonově "dobře" na 400 - 500koní. To už je podle mě pořádná porce kobyl. 30i (n52) - nad tím neuvažuji

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: ned 29.01.2017 16:55
od martinz4
N54 je proste super motor. Mam Z4 pres 5 let. Postupne jsem flashnul ecu, vymenil vyfuk, intercooler, sani a nekolik dalsich veci. S kazdou upravou se auto posunulo o kus dal. Ted jsem nekde nad 400 hp. Vse bez jedineho problemu za celou dobu. Jen menim olej, kdyz si auto rekne.

Rad bych nekdy porovnal rozdil mezi seriovou 35i a mym autem po upravach. Ale momentalne o zadne Z4 v okoli nevim.

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: pon 30.01.2017 23:10
od TomTailor
martinz4 píše:N54 je proste super motor. Mam Z4 pres 5 let. Postupne jsem flashnul ecu, vymenil vyfuk, intercooler, sani a nekolik dalsich veci. S kazdou upravou se auto posunulo o kus dal. Ted jsem nekde nad 400 hp. Vse bez jedineho problemu za celou dobu. Jen menim olej, kdyz si auto rekne.

Rad bych nekdy porovnal rozdil mezi seriovou 35i a mym autem po upravach. Ale momentalne o zadne Z4 v okoli nevim.

Ty máš N54 v automatu? úpravy sis dělal sám nebo víš o někom, kdo to všechno zvládl udělat a hlavně kvalitně?

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: úte 31.01.2017 10:21
od xyron
TomTailor odkud jsi ?

Vyměnit hardware zvládne každej mechanik, i když je lepší když je zkušenej (rozuměj na pár autech to už dělal) - takový ti mohu doporučit v Praze .. flashnout ecu - na to je expert PoldaV6 alias Michal Sebik na FB .. nase skupina na FB "BMW 335i CZ" je plná upgradu motoru N54 v 335i a Z4 atd... ale abys mohl vstoupit, musíš auto už vlastnit

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: úte 31.01.2017 19:36
od martinz4
TomTailor píše: Ty máš N54 v automatu? úpravy sis dělal sám nebo víš o někom, kdo to všechno zvládl udělat a hlavně kvalitně?
Ano, automat.

xyron uz v podstate odpovedel za mne. HW veci (vyfuk, intercooler, ...) mi delal mistni autoservis. Neni to pro ne nic, co by nedelali uz Xkrat predtim. Flash ECU jsem resil sam "po internetu" - http://esstuning.com/ess-e-flash-n54-ec ... -software/

Re: Z4 E89 35i vs 35is - rozdíly, doporučení

Napsal: ned 05.02.2017 12:47
od TomTailor
xyron a martinz4 moc díky za odpověď.

Já jsem z jižní Moravy okres Břeclav. Díky za info ohledně stránek na FB. Snad se tam někdy také připojím :-) prostě letos se zaměřím na prodej mojí 23i tak snad to klapne.