Stránka 1 z 1
dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 20:49
od Huska
Jelikož se chystám na výměnu setrvačníku (mám dvouhmotu již načatou).
Jedná se o trojkové bmw s motorem M62 z 540i e39 v kombinaci s manuální převodovkou z 535i e39.
zvažuji mezi seriovým dvouhmotovým nebo jít do sportovní jednohmoty (je o něco levnější). Ceny jsou obdobné cca 10-14tis. Kč. Auto mám jen jako víkendovku, ale nechci ti toho dělat závoďák, ale rozumnému vylepšení se nebráním. Díky
prosím o doporučení
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 21:37
od Francis
Jednohmotu s vícedílnou lamelou, od R6 přes V8 dále je těžká dvouhmota kontraproduktivní.
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 22:19
od Huska
spojku mám úplně novou (němčouři dali novou sadu, ale nechali starou dvouhmotu a tak to nedala). Každopádně za toto doporučení moc děkuji .. můžeš mi poslat nějaký odkaz kde to mají a kolik stojí ?
Dále prosím o vysvětlení jak to myslíš s tím "kontraproduktivní"? u té jednohmoty mám obavu aby volnoběh byl v pořádku ... četl jsem, že ty odhlečené někdy dělají bordel, že je vysoký volnoběh.
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 23:03
od MattyX
No s tím volnoběhem mají problém pak spíše R4

jen lamelu musíš mít k jednohmotě odpruženou, pokud použiješ spojku co máš, tak pevnou lamelu není dobré dávat ...
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 23:38
od Huska
s tím počítám tak jak psal Francis ... nemáš nějaký odkaz kde bych na to kouknul ?
taky doporučuješ jednohmotu?
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 23:44
od MattyX
No hlavně už víš z čeho použiješ tu odpruženou lamelu ?
No vzhledem ke kastli cabria bych v rámci zachování komfortu nechal dvouhmotu a neměl bych nějaké zásadní sportovní ambice

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: úte 10.01.2017 23:59
od Huska
no to nevím .. představuji si, že bych vzal komplet i se spojkou od jednoho výrobce, ale nedaří se mi nic najít. Stávající spojku bych kombinoval pouze s dvouhmotou.
Sportovní ambice nemám, ale při srovnatelní ceně bych šel do jednohmoty.
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: stř 11.01.2017 00:13
od MattyX
ona totiž odpružka o velikosti 265mm neexistuje
Většina lidí co to staví to neřeší a dá tam nedpružku, protože jim jsou rozjezdy tak nějak jedno ...

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: stř 11.01.2017 10:17
od Francis
Huska píše:... jak to myslíš s tím "kontraproduktivní"? u té jednohmoty mám obavu aby volnoběh byl v pořádku ... četl jsem, že ty odhlečené někdy dělají bordel, že je vysoký volnoběh.
Kontraproduktivní u R6, V8 a více válců je nepatrné zlepšení už tak minimálních vibrací velkou daní za velmi znatelné zhoršení akcelerace = zvýšení spotřeby paliva. Je to v podstatě neekologické

Hmota setrvačníku nemá vliv na počet otáček volnoběhu, pravděpodobně bude starší převodovka na volnoběh lehce hlučnější, bude "cinkat" jako každá M20 v E30, ale na volnoběh se nejezdí

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: stř 11.01.2017 10:47
od MattyX
Jo jo převodovka pak začne s největší pravděpodobností dost rachtat ...
Není nad to dojíždět na křižovatku, převodovka jak přesýpací hodiny, výfuk řve jak kretén a to vše za doprovodu pískajících brzd

no už se na to těším

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: stř 11.01.2017 18:58
od Huska
Jestli jsem hledal správně tak by měla být lamela 240mm nikoliv 265mm. To by snad neměl být problém koupit.
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: stř 11.01.2017 19:48
od Francis
K M60/M62 v originále patří 265 mm spojka.
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: stř 11.01.2017 21:13
od Totic
Dyť ta origo dvouhmota je lepší na ježdění s cabriem do provozu. Fakt aspoň převodovka vydrží v klidu.
Druhej takovej šestikvalt moc k mání nebude.

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: čtv 12.01.2017 00:10
od MattyX
Francis píše:K M60/M62 v originále patří 265 mm spojka.
je fakt, že on má 5q skříň vlastně, a ta má lamelu s hrubějším tisícihranem a 240mm, takže je tam spojka z M60B30...
Takže teoreticky lamela z E34 M5, ale i přes to bych tam nechal tu dvouhmotu a neřešil to ...
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: čtv 12.01.2017 17:36
od Huska
Francisi nemáš pravdu ..
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ch/clutch/
dnes jsem volal i do prodejny autodílů a všechny V8 e39 s manuálem měly 240mm. vzhledem k riziku rachtání převodovky půjdu do dvouhmoty
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: čtv 12.01.2017 22:39
od MattyX
No... všechny zase tak úplně ne...
Do poloviny roku 96 je tam 265 a novější mají 240
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... tch/#pos_1
Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?
Napsal: čtv 12.01.2017 22:48
od Huska
aha tak to se omlouvám ... zadal jsem do ETK r.v.99 což mám já je to již motor M62b44S2 ty starší byly S1. Zjistil jsem, že spojková sada je stejná jako 3,0d ale setrvačníky jsou jiné.
Díky všem za rady .. rozhodl jsem se pro dvouhmotu. pokud máte doporučení kde je prodávají za dobré ceny díky za doporučení (zatím jsem našel nejlépe za 14500,-)