Stránka 1 z 1

První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 00:00
od Matt_CZE
Ahoj přátelé,
Joooooo, já vím, už si tady koleduji o to, mít vlastní sekci "Mattyho dementní dotazy", ale já to risknu, vždyť od toho ty fóra jsou.
Přišla zima a i tady, na severu Moravy napadl první sníh - bych blil, sníh patří na hory, ne do města - ale co nadělám. Měl jsem před sedmou různé auta a se všemi jsem si absolvoval školu smyku na zkušebním polygonu, takže byť neříkám, že umím řídit, tak si troufnu tvrdit, že nějakou představu o řízení alespoň mám. Každopádně se sedmou jsem to samozřejmě nestihl a, bohužel, ze všech stran poslouchám, jak to pošlu do první lampy, co potkám, protože zadokolka přece nemůže v zimě zatočit (VW group nejvíc).
Takže bych se vás rád poptal, jen tak pro jistotu, jak s tím na sněhu vůbec jezdit, co rozhodně nedělat, v čem přesně je to jiné oproti předohrabu z pohledu reakce řidiče, no zkrátka poznatky a zkušenosti z jízdy, když se to "urve" ...

Podělíte se?? :)

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 00:27
od Misa
Naopak zadokolka obecně na sněhu zatáčí velice ochotně :D tohle je ale velký těžký auto se spoustou elektroniky.
Spíš tu budeš za pár týdnů psát, jaký všechny asistenty vypnout, aby s tím byla trochu zábava. Zajeď si na nějaký velký prázdný parkoviště a zkus si "školu smyku" sám. S e66 nemám na sněhu žádný problém a to nejsem žádný extra zkušený řidič...

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 09:16
od fishmaker
jak píše Míša...je potřeba počítat s velkou váhou...a pokud to bude namrzlý...tak ti to ujede a žádná zadokolka ti nepomůže...to ti asi říkali i na tý škole smyku ;)

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 09:24
od Matt_CZE
Možná se tam párkrát zmínili, že fyziku neobčůrám s žádným náhonem :D

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 16:45
od laik
Zadokolka je z hlediska fyziky do kopce nebo při rozjezdu lepší, bo se auto tlačí na zadek a předek se zvedá.
Kdysi jsem měl piano a choval se neutrálně.
Pak jsem měl 3 předohraby a zkoušel v zatáčce jak mě vytáhne pod plynem a šel ven jak při bloklých kolech. Možná to platí tak do 30km/h,
kde ještě nepůsobí odstředivá síla.
Za mne je zadokolka lepší, smyk si udržíš plynem něco jak při driftu v rozumných mezích, když se "utrhne".
Předokolka když se utrhla, tak jsem zavřel oči. Možná ještě ručka, ale bylo málo času, když to nečekáš. Nejlépe zkusit na nějakém placu.

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 18:49
od JaraX
zadohrab je nejlepší, jen vyžaduje uctu a trošku zkušeností. když se to urve tak hlavně člověk nesmí plašit, pomalým ubráním plynu se to srovná zpět, přidáním plynu se to urve víc.
jak psala Miša, chce to velky parkoviště bez lamp atd, vypnout DSC a trenovat.
ale jednu nevýhodu E65 přece jen má, strašně se v tom nezdá rychlost a člověk si myslí že je nesmrtelnej a pak letí 150 na náledí, chce to hodně kontrolovat tachometr a zamyslet se jeslti bys s jinym autem jel taky tak rychle.
zrovna včera jeden muj zakaznik zrušil jednu nadhernou 750Li Individual, trošku to přehnal s rychlostí na náledí v Chumelenici a ve 130ti to poslal do svodidel. největší mazec je že jel s ženou a dcerou která má něco přes rok a ta se při té nehodě ani nevzbudila.

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 19:25
od vlastnemec
To stou rychlostí je pravda, žena si vzala sedmu a pelášila do Troppau a pořád se divila, že všichni jedou jak lemry a pochopila až zastavila na místě vystoupila a hned se náthla jak široká tak dlouhá na čistém ledu :D

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 20:34
od JaraX
:D Tropau :smich2:

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 21:39
od vlastnemec
JaraX píše::D Tropau :smich2:
Ja ja der Reichshauptstadt Sudetenland

Když přijeli v 68 rusáci, tak měli ještě mapy po Hitlerovi kde bylo napsáno Troppau a nevěděli kde jsou. :D :D :D

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: čtv 01.12.2016 21:40
od JaraX
ja nejdřív myslel že jela do někam do Německa, ale pak jsem si to vygooglil a dostal zachvat smichu

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: pon 12.12.2016 16:36
od kurevtor
JaraX píše: ale jednu nevýhodu E65 přece jen má, strašně se v tom nezdá rychlost a člověk si myslí že je nesmrtelnej a pak letí 150 na náledí, chce to hodně kontrolovat tachometr a zamyslet se jeslti bys s jinym autem jel taky tak rychle.
zrovna včera jeden muj zakaznik zrušil jednu nadhernou 750Li Individual, trošku to přehnal s rychlostí na náledí v Chumelenici a ve 130ti to poslal do svodidel. největší mazec je že jel s ženou a dcerou která má něco přes rok a ta se při té nehodě ani nevzbudila.
Přesně. U sedmy má člověk co jezdí pocitově (tzn. ne zrovna podle značek) dost problém, protože ta iluze pomalý jízdy tam prostě je. A to je na tom autě fakt krásný, podle mě to hlavně dělá to pohodlí - že s rychlostí neroste hluk. Člověk jede fakt klobouk tak mrkne na tacho a tam 170km/h (jasně, to neni závratná rychlost, ale pro fízly už je to o 40 mimo obec a přitom člověk má dojem, že se táhne kilo za hodinu a zdržuje provoz).

To s tou dcerou je fakt hustý :shock: Nicméně i proto hodně z nás tu sedmu má - v tom autě se prostě může člověk cítit aspoň trošku bezpečně. (Resp. neni to jako u malých aut, kde má člověk jistotu, že když trefí břízku u cesty tak to na 90% nerozchodí.)

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: pon 12.12.2016 16:41
od JaraX
žena od vlastněmce dělá chirurga a doma mají X5 a E65 a když přemýšlí nad dalším autem tak jedině něco většího, jelikož vidívá jak dopadaj v těch malých nebo lehkých autech tipu Octavia.

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: pon 12.12.2016 18:05
od Teddy
Sice nemam sedmu, ale to je jedno.
Jak pro zkušeného, tak i pro nezkušeného řidiče je lepší (rozuměj bezpečnější a zvládnutelnější) zadohrab.
Co se stane, když to nezkušenýmu řidiči trochu ujede? Instinktivně sundá nohu z plynu a v lepším případě to začne volantem rovnat. Předohrab ti udělá buď to, že to v tu chvíli jede rovně ven ze zatáčky (nedotáčivý auta), nebo to volantem trochu stovnáš, ale ve chvíli, kdy se to chytne, ti to hodí zadek do smyku v opačnym směru (přetáčivý auta). No a tak se s tim lidi perou sem tam, dokud to buď nesrovnaji, nebo nedostanou hodiny, nebo nepřidaji plyn, aby se to srovnalo.
Naproti tomu zadohrab BMW je neutrální, až na hraně mírně přetáčivý.... když při smyku instinktivně sundáš nohu z plynu, tak se nestane nic jinýho, že se ti smyk sám srovná a zatáčku projedeš. Řidiči, kteří to umí pak dokážou se zadohrabem projet zatáčku řízeným smykem pod plynem.
Když to v zatáčce omylem utrhneš plynem, tak zase stačí sundat nohu z plynu a ono se to chytne.

Ale mezi náma..... Asistenti v BMW jsou tak přesný a rychlý, že ten zadek stejně plynem neutrhneš.

Jinak trakci má BMW lepší, než ty vychvalovaný koncernovky. Oni jaksi koncernováci v tomhle směru zůstali mentálně v době zadohrabů a-la žigulík. :D

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: pon 12.12.2016 18:24
od JaraX
souhlasím až na jednu věc, i ta DSC stabilizace jde překonat, ono to není všemocny. Zrovna letos jsem byl na jedné takové adrenalin BMW tour, a borec tam pod dohledem instruktorů krásně poslal F11 do pole při losím testu, neměl to v rukách a jak to prošláp tak to DSC prostě nestihlo zareagovat a auto v poli.
sám mám spoustu zkušeností ze spousty akcí a prostě jakýkoliv bmw dokážu hodit do neřízenýho smyku i se zaplou stabilizací a je to prostě jak člověk jede. když to mooooooc přežene tak žádná stabilizace nepomůže. ted tu mám jednu rostřelenou E66, pán jel trochu rychle na D1 a na náledí to poslal do svodidel a žádný DSC mu nepomohlo a bohužel je to face, takže oprava bude ranec.

Re: První sníh s e65/e66

Napsal: pon 12.12.2016 18:41
od Matt_CZE
Kluci, všem děkuji za názory a slova útěchy - tak samo, jako Vy podezřívám koncernové řidiče, že vlastně zadohrab ani neviděli.
Chvilku, co tady byl sníh sem to trochu zlobil a mám z toho dobrý pocit, každopádně nějak tuším, že až fakt něco nepadne, tak projedu nádrž aniž bych vyjel z parkoviště :oops: