Stránka 1 z 1

F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: pon 14.11.2016 17:17
od macaking
Ahoj,

chci se zeptat majitelů F30/31 320D nebo místních "guru" ;) zda vám nepíská v nízkých otáčkách turbo? Mám F31 320D 2012 najeto 130 tkm.

Někteří na fóru tvrdí, že drobné pískání (meluzína) turba je normální.
Já si myslím, že na 99% to normální není a je to počáteční stav pomalu odcházejícího turba, ale rád bych se pletl. Auto to před tím nedělalo, až teď, když se ochladilo, auto má normál výkon, nekouří, olej nežere, jen ten pískot, který mi ale při každém studeném startu trhá uši. Po zahřátí motoru pískot téměř vymizí.

V servisu mi tvrdili, že to turbo je, ale zároveň se divili, že už ve 130 tkm, to je na turbo málo.

Může to být způsobeno i drobnou netěsností ve spojích před turbem?

Pro poslech zde přikládám mojí whistle hitovku:
https://youtu.be/rCW5nk12u_E

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: úte 15.11.2016 09:33
od ugurundu
Ahoj,

nevim jak presne u BMW. Ale doma jsme meli uplne stejnou houkacku u Octavky.
po 2 rokach kdy sem to konecne vymenilo se ukazala vada na lopatkach.

BTW: u nas se to stalo, protoze otec jezdi eco driver a jednou jsem s tim jel ja a proslapl jsem to. Prej to bylo od bordelu u filtru, protoze nejezdil nidky vic jak 3k otacek.

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: úte 15.11.2016 18:16
od macaking
Tak to já mám spíš podezření, že předchozí majitelé s tím jezdily rallye :x protože jinak není možný, aby turbo ve 130 tkm odcházelo. Servis byl dělaný v BMW, po klasických death intervalech 30.000 km.

Ono to asi nějakou dobu ještě pojede, ale ten zvuk otravuje.

Má předchozí E90 měla přes 200 tkm a turbo bylo tiché a nikdy žádný problém...

Každopádně díky za Tvou reakci. Myslím, že principiálně příznaky turba budou u všech aut nezávisle na značce fungovat podobně.

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: stř 16.11.2016 03:35
od airbone
macaking píše:Tak to já mám spíš podezření, že předchozí majitelé s tím jezdily rallye :x protože jinak není možný, aby turbo ve 130 tkm odcházelo. Servis byl dělaný v BMW, po klasických death intervalech 30.000 km.

Ono to asi nějakou dobu ještě pojede, ale ten zvuk otravuje.

Má předchozí E90 měla přes 200 tkm a turbo bylo tiché a nikdy žádný problém...

Každopádně díky za Tvou reakci. Myslím, že principiálně příznaky turba budou u všech aut nezávisle na značce fungovat podobně.
Turbo daj co najskor vymenit, ak nechces aby to dopadlo horsie. To piskanie za studena rozhodne nie je v poriadku.
A bud rad ze to vydrzalo 130tkm, to je vcelku pekne. Mne toto presne robilo pri 47tisic... motor n47 2011 a vozidlo x3 F25 135kW.... Za studena hukanie rychlej zdravotnej pomoci, presne ako na tvojom videu. Po zahriati bolo ticho.
Turbo sa skontrolovalo a malo nadmernu radialnu a hlavne axialnu volu, okamzite som ho menil. Odvtedy som najazdil cca 25tisic a je zatial za studena ticho.
Pre info, do tychto motorov sa montovalo turbo MHI MITSUBISHI, a tie velmi vela nevydrzia..... Na DE forach som cital uz aj o pripadoch, ze sa museli menit pri 20-30tkm, cize na novych autach!
Do faceliftovych motorov ktore uz maju 140kW sa davalo potom uz prave kvoli tomu turbo Honeywell......
To svoje som splasil od jednej firmy z DE z Berlina, za cenu asi 600eur, ale stovku mi vratili naspat ked som im poslal povodne poskodene turbo. Pred odoslanim potrebovali este cislo ktore je na elektronickej regulacii na turbe, lebo ich je viac druhov a turbo ti poslu uz aj s regulaciou ktora je nastavena. Ak by si chcel kontakt na tu firmu v DE, napis mi do spravy a poslem ti... Do troch dni ho mas doma, vymena je asi na hodku, ale treba este objednat par tesneni z bmw....
Pozor na spustu cz/sk firiem ktori repasuju tieto turba, nevedia nastavit spravne tu regulaciu, alebo to nerobia vobec (ktora sa nastavuje na specialnej stolici), a mozu ti dodat turbo ktore nebude spravne nastavene a budu sa snazit z toho vyzliect atd.... par takych pribehov som cital na slovenskom fore... Ta regulacia sa neda prehadzovat, je sucastou turba a musi byt nastavena po repase alebo pri vyrobe.

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: stř 16.11.2016 03:39
od airbone
tak este som ti nasiel aj temu ked som to riesil, presne pred rokom :)

http://www.bmwklub.sk/topic105362.html? ... ie%20turba

je tam i stranka tej firmy kde som objednaval (cez ebay)

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: čtv 17.11.2016 21:06
od macaking
airbone - moc díky za podrobný popis. Dříve jsem Ti již psal na SK fóru SZ ohledně tohoto pod stejným NICKem, tady jsem to u eFek nenašel, tak jsem téma otevřel a chtěl mít jistotu.
Každopádně jsem rád, že je to popsáno i tady pro případné majitele trojek v eFku.

Bál jsem se nejvíc rozvodů u tohoto typu motoru, ale nakonec je to součástka, o které jsem vůbec nevěděl, že se tu s...

Bohužel jsem 130 tkm nenajel já, ale předchozí majitelé, já jsem najel přes 1000 km a na začátku koupě to nedělalo. Já to bohužel v záruce nemám :(

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: ned 20.11.2016 01:43
od airbone
macaking píše:airbone - moc díky za podrobný popis. Dříve jsem Ti již psal na SK fóru SZ ohledně tohoto pod stejným NICKem, tady jsem to u eFek nenašel, tak jsem téma otevřel a chtěl mít jistotu.
Každopádně jsem rád, že je to popsáno i tady pro případné majitele trojek v eFku.

Bál jsem se nejvíc rozvodů u tohoto typu motoru, ale nakonec je to součástka, o které jsem vůbec nevěděl, že se tu s...

Bohužel jsem 130 tkm nenajel já, ale předchozí majitelé, já jsem najel přes 1000 km a na začátku koupě to nedělalo. Já to bohužel v záruce nemám :(
Ani moje auto to pri kupe nerobilo - kupoval som od predajcu kde mali auta naskladane v budove kde bolo teplo :)
Az po par dnoch som nato prisiel, ked som startoval auto rano v chladnom pocasi, od kupy som tiez nenajazdil viac nez 1500km pokial som to zistil :)
Nakoniec som si vydupal od predajcu preplatenie turba, ale nie v celej sume.
Inac, rozvody som uz menil. Pocul som tam nejake zvuky co tam nemali byt, takze dal som to spravit. Je to pekne pocut na volnobehu, take jemne sramotenie. Po vymene je pokoj a klud. Inac retiazka bola vytahana do urcitej miery..... Lenze ja mam motor vyrobeny este v 2011. 2012ky vraj uz ten problem nemaju, ale naslo sa viac ludi aj s tymito novsimi agregatmi (na slovenskom klube), ktorym sa taktiez nepacili zvuky motora na volnobehu a taktiez to dali radsej vymenit... a tvrdia ze to je omnoho lepsie...
Okrem toho vsetkeho mi este stihol pred casom odist EGR ventil. Celkom neprijemne, motor nesiel ani nastartovat a ked chytil, zakmasal par sekund celym autom, a pri velkom dyme z pod kapoty zdochol... Ventil bol zaseknuty v otvorenej polohe a do sania si pustal vlastne vyfukove vykaly..... Potom sa sice nejako rozbehal, ale pre istotu som ho dal tiez vymenit :) snad budem mat nejaky cas pokoj.... no cert nikdy nespi :D

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: ned 20.11.2016 12:52
od JaraX
u Fkových naft je naprosto běžné že turbo odejde třeba při 50k km, dokonce jsem viděl zadřený N47 při 25tkm, a vůbec motorů které nenajeli ani 100tkm bylo dost.
a turbo určitě nemá dělat žádné zvuky, některá turba mají vůli nebo poškozené lopatky a ještě třeba 50-100tkm vydrží fungovat, ale vždy je to velké riziko poškození motoru.

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: stř 23.11.2016 19:45
od macaking
Motor se mi také zdál hlučnější, respektive zdálo se mi takové to drnčení rozvodů, ale někde jsem četl, že motory N47 jsou obecně hlučnější než třeba můj předešlý M47. Rozvody jsem si dal poslechnout hned po koupi do BMW, kde mi technik řekl, že jsem je to normální a měli by být dle poslechu ok. údajně na Fkách v trojce ještě problém s rozvody neměli. Což by potvrzovalo, že od r. 2012 tyto problémy s nimi vymizely. Na druhou stranu, přesně jak píšeš, na SK fóru jsem četl problémy s rozvody i u těchto ročníků. Ale to snad to byli jen ojedinělé případy zatoulaných starých zásob rozvodů :roll: - doufám.

S tím EGR ventilem si mě moc nepotěšil, kolik máš najeto km? Snad tedy už to bude na Tvém autě motorově vše OK, když tam máš hlavní vysíra.. věci vyměny ;)

Nechápu proč hned s příchodem F3x tam rvali MHI turba, když Garett je ověřený a v mé E90 fungoval bez problémů ještě přes 200 tkm. Stejně se ke Garettu zase po LCI vrátili, tak jestli jim stojí těch pár ušetřených nákladů za špatnou reputaci, to se tedy divím... :shock:

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: stř 23.11.2016 20:20
od macaking
JaraX píše:u Fkových naft je naprosto běžné že turbo odejde třeba při 50k km, dokonce jsem viděl zadřený N47 při 25tkm, a vůbec motorů které nenajeli ani 100tkm bylo dost.
a turbo určitě nemá dělat žádné zvuky, některá turba mají vůli nebo poškozené lopatky a ještě třeba 50-100tkm vydrží fungovat, ale vždy je to velké riziko poškození motoru.
No jo, hlavně že jsme tu kvalitu eFek řešili v jiném vlákně, ale prostě potřeboval jsem si to osobně vyzkoušet :lol:

Nemůžu zatím úplně srovnávat, jelikož F31 mám krátce a vždy jsem kupoval BMW ojeté, takže nikdy člověk nemá jistotu jak se předešlí majitelé k tomu chovali a navíc člověk prostě u ojetin s tímto musí počítat.

V dosti věcech jsou eFka vepředu vůči předešlé generaci Éčka, ale když si vezmu, že mou E90 jsem měl skoro 5 let a motorově jsem tam nikdy nic neměnil (a to byl vůz po 4. majiteli), tak ta spolehlivost zatím nic moc - bohužel. Ale to se tu obecně ví a už se opakuju :)

JaraX, poškození motoru je myšleno v extrémním případě uvolnění kovových částí z turba a následně nasátí do motoru = destrukce?
Je tam po pískání turba ještě nějaký další příznak (třeba nouzový režim), který by upozornil, že je nutné už turbo vyměnit, ono je to dost nákladné měnit z vlastní kapsy preventivně, když to jen píská a jede to normálně a s vidinou dalších x tis. najetých km....Znám několik lidí, co pískání neřeší a jezdí dokud jede...

Díky za názor...

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: čtv 24.11.2016 01:11
od TANN3R
Tak to nech zkontrolovat. Pískání turba za studena, které po ohřátí zmizí, dělají z 90% obroušené náběžné hrany na kompresorové části turba. Prostě je ta vrtulka lehce obroušená od bordelu, co turbem proletěl a tím vznikne větší prostor mezi vrtulkou a housingem. Teplem se tenhle prostor zmenší a meluzína zmizí. Pokud turbo nemá žádnou axiální vůli a jen "zdravou" radiální, pak se nemá proč rozletět. Naopak, pokud najdeš i jen minimální axiální vůli, musíš ho vyměnit.
Jinak tě ale samo nic nevaruje předem, jestli se turbo rozletí nebo ne. Při otáčkách, v jakých funguje, se i minimální nevyváženost projeví tak, že budeš hledat jeho zbytky v dpf..

Btw. stejně tě ta meluzína bude srát, hlavně až se víc ochladí a lidi se po tobě budou ohlížet, jestli nejede sanitka :D

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: čtv 24.11.2016 11:19
od macaking
TANN3R píše:Tak to nech zkontrolovat. Pískání turba za studena, které po ohřátí zmizí, dělají z 90% obroušené náběžné hrany na kompresorové části turba. Prostě je ta vrtulka lehce obroušená od bordelu, co turbem proletěl a tím vznikne větší prostor mezi vrtulkou a housingem. Teplem se tenhle prostor zmenší a meluzína zmizí. Pokud turbo nemá žádnou axiální vůli a jen "zdravou" radiální, pak se nemá proč rozletět. Naopak, pokud najdeš i jen minimální axiální vůli, musíš ho vyměnit.
Jinak tě ale samo nic nevaruje předem, jestli se turbo rozletí nebo ne. Při otáčkách, v jakých funguje, se i minimální nevyváženost projeví tak, že budeš hledat jeho zbytky v dpf..

Btw. stejně tě ta meluzína bude srát, hlavně až se víc ochladí a lidi se po tobě budou ohlížet, jestli nejede sanitka :D
Díkes, za podrobné vysvětlení...Ještě se zeptám blbě, kdyby v servisu zjistili, že to jsou obroušené náběžné hrany, jak popisuješ, dá se vyměnit jen tento díl a nemusí se komplet vnitřek turba repasovat?

Chtěl jsem si ty vůle zkontrolovat sám, ale k turbu je hrozně blbej přístup a teď v zimě se mi v tom nechce hrabat, takže to musím někam dát...Momentálně mapuji trh s repasemi ;)

:D je fakt, že občas kontroluju, jestli kolemjdoucí neuhybaj, že co se to blíží. Ale zatím to naštěstí není tak hrozný...Zevnitř to při studeném startu eliminuju puštěním rádia :lol:

To varování jsem měl na mysli třeba to, že u otce VW T5 měl také meluzínu a najel dalších 50 tkm až mu to v rychlostech nad 120 km/h skáče do nouzového režimu v omezeném výkonu, po vypnutí klíčku se to jakoby resetuje a dál to má normální výkon, pokud nejede nad 120 a znovu se to opakuje. Takže turbíčko ho také čeká a myslím, že to je takový poslední signál na nutnou výměnu...

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: čtv 24.11.2016 11:46
od JaraX
myslím že repas turba na F31 je nesmysl, to má smysl možná u nějaké E46, zaprvé ty co dělaj repase skoro nikdy neumí nastavit regulaci tak aby to bylo sto pro OK, za druhé ty regulace odchází, repase výměným způsobem je pak taky sranda. dělal jsem na naší EX 320d a v 90k repasové turbo nám dali nějakou vylítanou regulaci.
pokud řeším turbo u auta nad 2kila tak vždy kupuju nové.
nemám tvuj vin, ale ted jsem zprdele díval na nějakou F31 320D 2012 a turbo nové v BMW stojí 16 852Kč s DPH a to bych se fakt na nějaky repase z vysoka.....

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: pát 25.11.2016 00:57
od TANN3R
Repas turba s el. regulací je vždycky loterie, protože se repasuje jen samotné turbo. Na regulaci se nesahá, nebo při nejlepším se jen nastaví. Takže klidně může odejít za týden po repasu turba.. Při ceně turba v bmw, jak psal Jarax, nemá cenu řešit někde repas za 10.

macaking:
smetené hrany jsem myslel na vrtulce, to nikdo nevymění bez rozebrání a vyvážení = repas. A jak sem psal, když se má rozletět, většinou tě nic nevaruje, protože ním něco proletí, nebo upadne kousek lopatky a díky nevyvážení se prostě rozpadne hned, díky otáčkám, v jakých pracuje.

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: pát 25.11.2016 23:20
od macaking
Tak to potom souhlasím.
Já jsem ho viděl někde za 25.000 Kč, tak jsem nový rovnou zavrhnul.
Dle zkušeností s cenami v BMW se přiznám, mě ani nenapadlo se podívat kolik tam stojí nové.
Tak to je docela překvapení.
Za ten risk ušetřených pár tisíc to nestojí...

Re: F31 320D píská turbo - normální?

Napsal: pát 25.11.2016 23:20
od macaking
Tak to potom souhlasím.
Já jsem ho viděl někde za 25.000 Kč, tak jsem nový rovnou zavrhnul.
Dle zkušeností s cenami v BMW se přiznám, mě ani nenapadlo se podívat kolik tam stojí nové.
Tak to je docela překvapení.
Za ten risk ušetřených pár tisíc to nestojí...