Stránka 1 z 1

E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízké o.

Napsal: pon 24.10.2016 15:44
od Denieel
Ahoj,

prosím o jakoukoliv radu nebo zkušenost. Pořídil jsem E91 318i Touring 105 kW benzin manual, 2007, 1/2008 první registrace, 160 000 km (vše doloženo).

Nicméně bojuji hned od začátku s problémem nízkého tlaku oleje, kdy auto po zahřátí a zastavení (přechod do nízkých otáček) občas vyhodí červenou kontrolku tlaku oleje. Na diagnostice nic.

Vyměněn olej (Castrol 5w30, který by tam měl "patřit") i filtr, aktuálně se chceme pustit do výměny čidla tlaku oleje a případně řešit dále.

Našel jsem někde na německých diskuzích, že by problém mohl být v rozvodech, konkrétně v řetězu a plastových vodících lištách, jejichž kousky mohou být pak přisávány a ztrácí to tlak.
Někdo tvrdí, že by mělo pomoci vyměnit pouze čidlo tlaku, příp. hydraulický ventil, někdo radí "hustší" olej.

Pociťuji i změnu zvuku motoru po zahřátí, jakoby byl poté, co se to ohřeje více slyšet řetěz, standardní zvuk motoru nezahřátého je po zahřátí v záběru na nižší otáčky jakoby doprovázen chrastěním "řetězu".

Zvuk auta na volnoběh (zahřátý i nezahřátý) je čistý, tichý, bez jakéhokoliv bouchání.

Nesetkal jste se někdo s něčím podobným?

Díky moc za jakoukoliv reakci.

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

Napsal: pon 24.10.2016 17:54
od matiz
nech zkontrolovat ty vodici listy. Mam v blizkem okoli dve tyto auta, obe maji druhy motor. Nepodcenoval bych to.

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

Napsal: stř 26.10.2016 09:49
od Denieel
Díky za reakci, dnes se jedu domluvit s mechanikem, aby to prohlédl. Tak snad na něco přijde.
Teoreticky by se tedy měla vyměnit celá rozvodová sada (vodící lišty, řetěz..)?

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

Napsal: stř 26.10.2016 10:06
od MattyX
1. pokud se ti rozpadly lišty, tak hrubé kousky se zachytí na sítku před olejovým čerpadlem a jemnější kusy zůstanou v olejovém filtru - každopádně dobré prověřit, zda jsou rozvody OK.

2. změřit reálný tlak oleje při provozní teplotě na volnoběh - originální čidlo je pouze policajt, který oznamuje až při 0,3-0,5bar - přes diagnostiku nic nezjistíš není zde instalováno tlakové čidlo.
Na horký olej by jsi měl na volnoběh mazat minimálně 0,7 a spíš tak 1 bar, při zvýšených otáčkách by ti to mělo stoupat tak, že zhruba od 3-4tis by jsi měl mazat plný tlak -5bar.
Pokud ti svítí kontrolka tak to je už jako mazací krize, takže změř tlak a pokud bude opravdu nízký, tak je možné že bude KO čerpadlo , s největší pravděpodobností ale klikový mechanizmus bude poškozen (bohužel)... ale nechci tě zatím ještě strašit :twisted: :oops: :lol:

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

Napsal: čtv 27.10.2016 08:51
od Denieel
Díky za reakci, má to vývoj. Tak to opravdu vypadá na rozvody těsně před smrtí, prý můžu být rád, že to ještě nepřeskočilo.
Mechanik vzal za řetěz a říkal, že takhle volný ještě neviděl. :roll: