Tony3 píše:Takže byl jsem dneska na diagnostice a budovy jsou mrtvé :/ Rovnou uz jsem je i rozebral a neni nikde vidět Např chyba ve spoji. Na nějakém anglickém fóru jsem četl, že často odchází eeprom 35080. Je to tak? V tom případě by asi bylo nejjednodušší sehnat obsah paměti a naládovat to do nového čipu. Popř sehnat budiky z jiného auta a přehodit jenom eepromku. Fungovalo by to? Tím pádem bych se vyhnul i veškeré mu kódování, protože by se pak chovaly stejne jako ty staré..
Ja co som sa stretol x krat s umretymi budikmi E60, nikdy nebol problem v eeprom. Skus ju jednoducho precitat na programatore a uvidis. Respektive skorej neuvidis, pretoze vzdy nejake data vycitas, ale ten obsah moze byt poskodeny. Ked si na tej elektrofakulte, urcite tam nejaky vercajg zozenies. Ked mi posles dump, poviem ti ci je v poriadku.
Ale to je zbytocne - pretoze jeden podstatny fakt je ze budiky nabehnu aj bez eeprom, aj ked ju vyberies. Budu svietit a ukazovat same nezmysly, ale nebudu mrtve. Minimalne displej na nich bude svietit.
Lebo ak by si mal v hajzlu eeprom, tak ti nepomoze zohnat jej obsah. Ten je totizto stale iny, su tam ulozene aj km, aj VIN a milion inych udajov ak onapr CBS (servisne intervaly) mnozstvo z datovych skupin ma checksum (bajt s kontrolnym suctom), takze obsah nemozno modifikovat rucne bez nasledneho nakodovania. A nakodovanie nie je mozne ak nesedi VIN. Dalsia vec su km. Ak tam das eeprom z budikov, kde bol vyssi pocet km, tak ti nizsiu hodnotu prepise na vyssiu v jednotke CAS a potom to je nezvratne. FUnguje to systemom, ze vyssia hodnota vzdy prepise nizsiu obojsmerne, kedze tieto data su redundantne ulozene v KOMBI a CAS.
Jedina moznost ako toto urobit je mat spravny dump, ktory sa musi modifikovat to tzv. Virgin State. Musi sa vynulovat VIN, kilometre a co najpodstatnejsie, tak isto tzv. Mileage Offset. Je to hodnota ktora je u kazdych budikov vygenerovana pri vyrobe nahodne. Moze to byt rozne cislo, napriklad "30". AK budes mat eeprom s vynulovanymi kilometrami a mileage offset bude "30", na tachometri ti ukaze budik 0 - 30 = 999970km.....
Dalsia vec je ze kilometre nevynulujes len tak s obycajnym programatorom. Totizto pamat 35080 ma na prvych dvoch riadkoch kde je ulozeny kod s km tzv. inkrementalne registre. Nie je mozne ich prepisat nizsou hodnotou, len vyssou. Su ako mechanicke pocitadlo ktore pocita len smerom nahor, a vratit spat sa neda.... Takze pokial nemas programator za 300eur ktory je schopny prepisat aj inkrementalne registre tak sa musi pouzit stale novy prazdny chip ktory ma inkrementalne registre nulove, do nej nahrat modifikovany virgin dump a potom je mozne budiky konecne nakodovat vo vozidle programom NCS alebo ISTA-P (prenesie sa do nich VIN a kilometre, a vsetko sa nakoduje podla VO tak ako ma byt.
Takze toto bolo trochu teorie....
Ale tvoj druhy napad s prehodenim eeprom (urcite jej nic nie je ako spominam vyssie) fungovat bude. Avsak, budiky do ktorych ju prehodis, musia byt 100% identicke s tvojimi. Teda musia mat presne to iste HW number, SW number, Coding Index a aj cislo BMW musi 100% sediet.
Posledna moznost prehodit len processor z inych (tiez musia byt tie iste s tym istym sw apd...) ak mas rad pajkovanie obvodov s rozchodom noziciek 0.5mm

a mas nato prislusny vercajg a mikroskop.
Napis mi presne cislo z budikov, aj HW Nr, aj cislo BMW atd atd. Mozno by som ti s tym vedel pomoct nejakym sposobom. Tu u mna sa povaluje dost vela dosiek aj funkcnych budikov z veskerych modelov bmw
