Stránka 1 z 1
LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pneu?
Napsal: pát 23.09.2016 11:26
od michael911
Ahoj,
bol som na geometrii v BMW (Brno), vsetko nastavili, podvozok ok, pneu ok (tlak, dezen 6mm). Nasledne som presiel 3tis km po dialnici za 2tyzdne a dostal defekt na LZ. prehodil som teda zadne kolesa na zimne a zistil som:
- LZ pneumatika bola zjazdena resp. seknuta vnutorna hrana pneu po obvide, az na drotenny vyplet
- LZ tlmic bol vyteceny
- PZ pneu bola zjazdena vnutornou hranou az na vyplet.
Je mozne ze zly tlmic dokaze takto znicit pneu?
Ake tlmice odporucate?
Podvozok je v poriadku, skontrolovany v servise 2 mesiace dozadu (vymenene obe predne hydr. loziska 31 12 6 768 818, LZ gulovy klb 33 32 6 792 553). Geometria prekontrolovana po defekte - vsetko ok, podvozok ok, LZ tlmic vyteceny. Kolesa sa nikde nedotykaju podbehov ani karoserie, nikde njeje vidiet nic osuchane.
Auto BMW 330xd e90 170t km, pneu 224/45 R17 Runflat
Foto:
pneu
https://drive.google.com/file/d/0B9M0rW ... sp=sharing
pneu LZ
https://drive.google.com/file/d/0B9M0rW ... sp=sharing
pneu PZ
https://drive.google.com/file/d/0B9M0rW ... sp=sharing
geo pred:
https://drive.google.com/file/d/0B9M0rW ... sp=sharing
geo po:
https://drive.google.com/file/d/0B9M0rW ... sp=sharing
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 11:59
od Joshuax
To tam musi nekde drit, na to je na tom zadnim kole fakt velka ta hrana, aby to bylo sjete kvuli spatnych tlumicu, to bys musel poznat, ze tahas prdel po zemi, aby se to sjelo takhle v uhlu. Silenty treba dokazou hodne, ale tohle je fakt hodne. Mozna to neni videt ze to dre, kdyz to stoji, ale to kolo pracuje a v zatacce, se ta guma deformuje a pak je potreba zkusit i velke propruzeni kastle. To u stojiciho auta, nepoznas.
Co to mas za kola ? Patri to na to ? Jaky je tam ET ? Co to je za podvozek ? Atd atd... Fotky znicenych pneu jsou fajn, ale chtelo by to fotky podbehoveho prostoru na aute.
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 12:09
od Francis
Tohle vypadá na špatnou geometrii, kombinace rozbíhavosti a velkého příklonu.
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 12:16
od Joshuax
Stalo se to po geo, ma tam hodnoty, vypada to v poradku.
Vidime jenom gumy, nevidime auto, ani podvozek, netusime co tam ma ci nema, ale za 3000 km takhle sjet gumy normalni jizdou certve po geometrii, to je trochu zvlastni. Podhusteny a pretizeny auto mozna, na starych gumach, tezko rict. Ty gumy nevypadaj uplne v kondici v tom detailu.
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 13:57
od Totic
Mě podobně prdla taková Dunlop runfleta, jen 245/40/18 na 5er. Je to v podstatě způsob jak umře RFT. Vzadu stojí na hraně kvůli tvrdé bočnici, ještě jsem s tím pak jezdil dva dny po městě, hehe.
Jenže tahle je až moc zdravá, to je extrem!
Měl jsem je na dojetí a při vzorku cca 2-3mm taky plátno. Myslel jsem, že je to díky podložkám a velkou pákou, ale je to prostě "Á"čkama vzadu.
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 15:33
od michael911
Doplnujici info:
Auto je uplne seriove, disky R17 stilyng 158
https://drive.google.com/file/d/15Oz_oE ... sp=sharing
gumy 225/45R17 Dunlop Sport 01 runflat, nahustene to bolo zo servisu po geometrii spravne. Autom sme jeli do Italie a zpet - 2 lidi malo batoziny. Velkou diwu sme nevymetli.
Ked som kontroloval prostor kola nikde nic odreny alebo osuchany.
Foto podbehov:
PZ (sedrena pneu):
https://drive.google.com/file/d/1ilzoN7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/18of3IN ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FuEI14 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OQJMrX ... sp=sharing
LZ (sekla):
https://drive.google.com/file/d/1heVbnP ... sp=sharing
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 15:49
od Joshuax
No tak to vypada, ze to teda bude asi proste jenom tema gumama, ze uz jsou proste stary, vypadaj tak na 5 let a zrejme jim ta cesta asi neudelala uplne nejlip

Treba se takhle blbe to RFTcko rozpada. Pokud mas seriove kola a auto po geosce, neni duvod, aby bylo neco vic spatne

Holt vymenit tlumice a dat novy gumy.
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pát 23.09.2016 19:31
od Totic
Taky bych řekl, že zrovna nějakej slabší kousek. Hustil bych je tak cca 2,5bar. Jakej tam je DOT na nich?
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: sob 24.09.2016 09:39
od Hanz
Jed po výměně na jinou geo, ze mas nejaky papír s hodnotami neznamená, ze je dobre nastavena... KO tlumic ti udělá pouze poskákaný vzorek/behoun, tohle je špatná sbíhavost (bud spatne hodnoty nebo vadný/unavený silentblok, prip. cep, ale to bys asi slyšel).
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: sob 24.09.2016 21:32
od michael911
Je mozne, ze vnutorna hrana pneu sa zjazdila kvoli nastaveniu geometrie bez zataze?? Podla prispevku
http://www.bmwklub.sk/topic89527.html?h ... a#p1051083 by to zodpovedalo.
Je potreba po vymene tlmicov znovu nastavovat geometriu? (Radsej by som ju mal co najskor v poriadku, nez vymenim tlmice)
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: ned 25.09.2016 15:20
od Sweden
Ze se delala geo bez zateze nemuze mit takovy velky vliv,ja davam vzdy pouze plnou nadrz a nikdy problem nebyl.
Tu geo ti delal nekdo koho znas?Byl jsi u toho pritomny?Pripadne vule na naprave jste opravdu dukladne proverili?
Podle me bude vule na spodnim ulozeni nebo nekdo delal neco cemu nerozumi(geo).
Nemas velky Acka pri pohledu zezadu.Zmastit pneu na platno po 3tis.km je celkem kumst

Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: ned 25.09.2016 18:57
od michael911
Geometria delana v BMW Renocar Brno, pan ma pri letite zkusenosti. Pri nastavovani som nebol.
Dot na pneu 0312.
Este som si vsimol ze geometria bola nastavovana pre model od 2008, ale auto mam 2007.
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pon 26.09.2016 06:53
od Hanz
Tak ješte je varianta, že někdo s autem po geo vymetl díru, ohnul rameno a pak se to ojelo vlivem špatné geo. Ale ze zkušenosti vím, že ne každej umí udělat správně geo, ikdyž se tváří profi... Stejně tak vyvážit kola

Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: pon 26.09.2016 23:22
od Totic
Tak geo a kontrola podvozku v Renocaru musí být OK leda pak už nikde. Ještě se zpětně dívám na foto zdá se mi to dost smetený po obou stranách a v prostředku relativně zdravej vzorek. To by značilo podhuštění, bacha ty RSC jak se nekontrolujou ani moc nejde poznat že jezdíte na prázdné.
Ale asi to musel udělat ten KO tlumič po kterým to tam dostávalo rázy a zabrat. Jestli se tam dělal LZ gulovy klb tak se mohl načat svěšením atp. a dodělat rychle na 3tis.km.
Mimochodem kolik byla spotřeba na štrece s 330xd, automat?
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: úte 27.09.2016 20:37
od michael911
Geometria podvozku v Renocaru prave OK nebola

Geometriu robili bez zatazenia, co je priamo proti predpisom BMW. Narazil som na viac ludi, s rovnakym scenarom. Akonahle spravili geometriu odborne, a auto zatazili podla tak ako ma byt, pneu sa sjizdeli rovnomerne.
Auto malo byt zatazene vpredu:68+68, vzadu:68, kufor:21kg a plna nadrz = cca 280kg! Ked to nastavili bez zatazenia, a potom som isiel s manzelkou a batozinou (cca 220kg+55kg nafta = cca 275kg) na dovolenku po dialnici 3t km, kde pri 135kmh este vzduch pritlaci auto k vozovke, tak kolesa museli byt vyrazne do A a zjazdilo mi pneu. A to neviem co by som robilak ak by sa mi rozpadla pneu na dialnici v plnej rychlosti.
PZ pneu - sjezdena na platno zevnitr, tlak 2.6bar. Takze podhusteny to nebolo. Proste zbabrana geometria. Potvrdilo mi to viac servisov.
Pristi tyden idem na geometriu jinam, a som velmi, velmi zvedavy na hodnoty po zatazeni auta.
Spotreba plynulo po dialnici: 6.2l/100km
330xd automat
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: úte 27.09.2016 22:12
od Joshuax
Pravda je to uz par let, ale my jsme meli predepsanou geometrii naopak s uplne prazdnym vozem. Naopak jsme museli z auta vzdyky vytahat nesmysly, co tam nemely byt. Jedine kde se zatezovalo auto, bylo serizeni svetel. Ale tak byl to koncern servis pred skoro dvaceti lety

Tech 300 kilo mi neprijde jako duvod, aby ti to odrovnalo gumy tak, jak skoncily... Napada me, ze to je ctyrkola, nemuzes mit nejaky problem na tom ? Ze by to treba spatne tahalo kola do zatacek, nebo buhvi co, ale nechce se mi verit, ze by ti proste udelali blbe geometrii a za 3k km bys odrovnal zdravy gumy... Podle me ti nikdo nerekne, dokud to proste nekde neskonci na servise, podle popisu atd to jsou vsechno dohady, jestli to auto nevideli, nemuzou rict ani zbla co je spatne... Stejne jako ti to nemuzeme rict my. Muzeme ti dat tipy, ale vsechno jsou to porad jenom dohady...
Re: LZ tlmic KO == zjazdena vnutorna hrana oboch zadnych pne
Napsal: stř 19.10.2016 19:52
od Totic