Stránka 1 z 1

e66 745Li - webasto

Napsal: úte 20.09.2016 23:12
od Jaris330D
Ahoj, otázka půjde spíš na majitele benzínových agregátů s LPG. Dneska jsem si pustil webasto a zkoumal jsem, co vše ohřívá. Zjistil jsem, že mně ohřívá i reduktor na LPG. Ohřívá to i Vám? Ohřívá mně to i hadici č.1 , co vede z vodního čerpadla do chladiče, protože na ní je napojeno i vyhřívání reduktoru.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0772
Takže by to mělo i vyhřívat motor ne?. Protože termostat propouští hadici č.2 z chladiče a jelikož je termostat za studena uzavřen, tak je uzavřen i průtok chladičem. Takže je otevřen jen průtok v motoru přes vodní pumpu a hadicí č.1, která žene horkou vodu za motor přes vodní doplňkové čerpadlo do přepínacího ventilu č.4 do webasta a z něho do vodního ventilu č. 5 a ten do radiátoru. Z radiátoru by to mělo jít do motoru skrz slavnou vodní trubku a zase přes vodní čerpadlo dál. Uff jsem se asi malinko zamotal.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1229
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1228

Kdesi, ale Jarax psal, že webasto ohřívá jen vodu v krátkem okruhu do radiátor.

Re: e66 745Li - webasto

Napsal: stř 21.09.2016 17:42
od JaraX
ohřívá to jen okruh topení, který sice prochází skrz motor trubkou ale né tou slavnou, ale nad ní, reduktor to ohřívá proto že je zapojen do okruhu topení, což je vlastně dobře protože pak jedeš dřív na LPG

Re: e66 745Li - webasto

Napsal: stř 21.09.2016 18:58
od Jaris330D
Díky za objasnění. Minulou zimní sezonu jsem měl právě problém, že když jsem nechal auto vyhřát webastem, tak mě po nastartování hned přeplo LPG a auto zdechlo. Musel jsem vypnout LPG, nechat více ohřát motor a až teprve sepnout LPG. Webasto mně totiž ohřálo reduktor, ale motor byl studený. Takže to moc ten plyn se studeným motor nekámošilo. Nevím, jak letos s novým reduktorem, jsem teď pořád v práci a ještě jsem nezkoušel. Jezdím domů v 19:00 a už se mně experimentovat moc nechce.

Re: e66 745Li - webasto

Napsal: stř 21.09.2016 20:11
od JaraX
to není tím že je reduktor teplej a motor studenej, ale tím že se ohřeje reduktor, sepne LPG, jenže mezitím hned přijede studená voda z motoru, reduktor se ochladí a přestane "vyrábět" plyn a motor zdechne. řešení je uprava nastavení LPG