No on puvodni dotaz byl asi ten, ze LL oleje maji vydrzet 30k, nikoliv 15k, ve kterych tazatel meni a pta se tudiz, jestli by treba nemohl mit jiny olej, zrejme levnejsi, ktery ale nesplnuje LL-04, coz by nemuselo vadit, pokud poctive meni olej po 15k.
Za me asi takto. Kdyz ten olej vydrzi 30k, tak to dozajista znamena, ze jeho degradace je pomalejsi a tak nejak dele vydrzi "jako novy".
To ze se vymeni po 15k je jenom dobre, ale pokud te vylozene netizi cena (on ten rozdil mezi LL-04 a jinym olejem treba od Castrolu bez te specifikace takovy neni), pak bych i nadale pouzival olej tuto specifikaci splnujici. Ted duvod je prosty a prave diky tomu, ze je delany na to, aby vydrzel dele, tak vis, ze kdyz ho vymenis drive, tak ten motor se ma proste tak nejak lepe, nez kdyby jsi pouzival olej na kratsi interval a dojizdel ho takrikajic dokonce jeho planovane zivotnosti
Hodne zalezi i na tom, jaky mas najezd a jaky typ najezdu. kdyz nekdo drti 30k za rok na dalnicich, pak muze menit olej jinak, nez clovek, co udela 30k ve meste, ale zase uplne jinak, nez clovek, co udela 15k za 2 roky.
Menim olej kazdy rok, muj najezd je cca 15k za rok (mam nekolik aut, takze na jedno to vychazi proste takhle) a pouzivam olej splnujici LL-04

Proc ? Protoze ten motor uz proste neni nejnovejsi, takze doprat mu dostatek slusneho oleje mi prijde jako to nejmensi, co pro jeho udrzbu muzu udelat
