Stránka 1 z 1

Napsal: sob 10.09.2016 06:41
od Gore6
Dobrý den všem,

chystám se drahou polovičku vybavit novým přibližovadlem (budu s tím ale občas jezdit taky 8) ) a mám dilema s výběrem motorizace.

V hledáčku mám ,,3,, f30/F31, rozhodně benzín ale váhám mezi 328i nebo 335i (teď po faceliftu 330i nebo 340i) tedy 4 hrnky nebo 6.

Bohužel ani z jednou motorizací nemám zkušenost, jezdil jsme jen f31 330d. Je mi jasné, že objem nenahradíš a zvukový projev bude u 4/6 uplný rozdíl. Jde mi spíše o to:

- zda je výkonový rozdíl tak propastný?
- spotřeba bude asi spíše stejná...?
- hlavně všeobecné osobní zkušenosti s f30 328i/330i, jestli někdo má a zda je dynamika dostačující?

Zatím rozum a peněženka velí právě variantu 328i/330i
:?
Forum jsem samozřejmě prošel, ale na nic kloudného nebo uceleného jsem nenarazil.

Předem díky za zkušenosti a názory :wink:

Napsal: sob 10.09.2016 08:33
od rejdy
Jel jsem jen předface verze motorů (35i ale v 2er), z hlediska dynamiky je ten 2litr dostačující, přeci jen na stovce je to okolo 6 vteřin, spotřeba i při ustálených rychlostech byla cca stejná jako u třílitrů, míň to nejspíš bude žrát ve městě.

Důležitý je, že poface jsou to nový motory z B-řady, což u šestiválce asi nehraje takovou roli (N55 funguje dobře a nová B58 je taky v testech chválená), ale u toho 4 válce nevím, co tam je přesně za změny - ta N20 nebyl projevem (zvuk, atd.) žádnej zázrak.

Asi záleží, co to auto bude jezdit za trasy, pokud spíš krátký s podílem města, vzal bych 30i

Napsal: sob 10.09.2016 08:42
od pavproch
tohle sem tu gsysik napsal o vyzkoušené 428i, třeba Ti to pomůže...
pavproch píše:
Máš to už za sebou, jó, máš to už za sebou, přišlo to tak najednou... (courtesy Kabát)

Asitakle:
MOTOR
- nesouhlasím, že 2,0TSI by VW je lepší, není ani omylem (srovnávám s naším 132kw v leguánovi), 28i je kulturnější, má výrazně menší turbodíru, obecně hezčí zvuk a přímočarejší chování
- 180 foukaných kW jede pěkně, síly to má dost, asi bych měl hoodně moc práce to s 330i uštvat, ale zřejmě bych to šlo
- na volnoběh je zahřátý motor hodne pěkně utlumený, řekl bych že je slyšet míň než než moje 30i N53
- v nízkých iotáčkách (do 2000 tis) pod zátěží na můj vkus trochu moc duní (podobně jako zahřáté 30d)
- střední otáčky - zvuk neni počuť
- zvuk nad 4000 až do omezovače (7000tis) je krapet cirkulárkovitý (R6 to halt není) ale není nepříjemný, rozhodně hezčí než 2,0TS

PODVOZEK
- adaptivní podvozek na zimních 17" RFT funguje velmi, velmi dobře - v comfort je to pohodnější než můj 3er, ve sport to je srovnatelné s Z4 ve sportovním modu
- na nějaké ostřejší ježdění sem si ale netrouf, po ráno bylo přimrzlo + moje nekompatibilita s automatem, takže nevím, co to bude dělat ve vlásenkách jetých na nraně adheze

8st AUTOMAT
- (negativní) očekávání byla naplněna, ale jinak
- nahoru při zrychlování v přímce to jak v D, tak S(manuální pádla) řadí jak já v pohorkách - s cukaturou
- naopak podřazování s mezplynama pod brzdam tomu jde mnohem líp, mně se to vždycky teda takle pěkně nepodaří
- i během těch páru kilometrů sem to ale v D dokázal přivézt několikrát do úzkých - nevědělo to, co zařadit...
- v S a mauálním řazením pádlama¨to řadí kuwa rychle, ale rozhodně ne čistě

ŘÍZENÍ
- neshledal jsme žádného rozdílu z pocitu z řízení proti mojemu 3er (taky xD, mám ale jetě poctivé servo, co je v f30 nevím)

INTERIER
- moc pěkně provedený, avšak .... (kokpit e36 a e46 je pro mne modlou, e90 snesitelný, f30 moc avantgarda
- head-up displej je príma fičura (teda promítalo mi to jen aktuální rychlost, ale mimo střed zorného pole, což ňa sralo...)

CELKOVĚ
- 428i ve sport paketu je velmi pěkné auto
- kultivovanost R6 zmizela
- automat prostě neeeeeeee
- na kvalitní i zrychlený přesun z a do B s minimem emocí OK, ale pro zážitky by to fakt chtělo kombinaci 35i + 6MT (ještě furt je v nabídce)

Napsal: sob 10.09.2016 08:54
od de-nitro
jestli s tim bude jezdit zenska tak je 335i kravina,i 328 dela 0-100 pod 6s.

Napsal: sob 10.09.2016 11:54
od Gore6
Zatím díky za postřehy!! Bude s tím sice jezdit žena, ale ona řídí vážně hodně dobře a hrozně ráda .....prosím bez komentáře 8) 8)

60% město krátké trasy
20% dálnice
20% srandičky na okreskách

Zatím to vypadá na 330i, mne spíš hodně nahlodaly ty negativní recenze na 328i (330i je nějaká nová modulární platforma a změna je jen 5kw nahoru, dokonce to má být snad i v 730i se 190kw a 400nm). Hodně to lidi porovnávali právě se satrou 330i R6, což se podle mne moc prostě srovnávat nedá, ale že by na to právě pěli ódy se říct nedá.....