Stránka 1 z 1

Napsal: pon 05.09.2016 07:04
od JaraX
budu u své E36 cabrio řešit výměnu motoru,
320i už tam dávat nebudu, bud 323i nebo 328i.
323i mi přijde do cabria nejrozumnější, ale rád si nechám poradit.
je to automat

a ted co bude potřeba

- motor single vanos za single vanos
- jednotka motoru
- automat bude asi stejnej, ale měnič bude jinej.
- výfuk?

Napsal: pon 05.09.2016 10:48
od Joshuax
Tak na kone je to jedno, ale ta 328cka ma papirove lepsi kroutak.
Osobne muzu rict, ze mi prijde tak akorat a dost mozna bych snesl i silnejsi, ikdyz nejsem zadny zavodnik. Do 3500ot. se tomu moc nechce ani s tou 2.8ckou a cabro mi neprijde zrovna jako vhodny typ auta, na ty vyssi otacky, takze cim vetsi motor, tim lip pri te pohodovejsi jizde rekl bych. A ten zvuk :twisted:

Napsal: pon 05.09.2016 16:48
od Jamall
Jednotku můžeš kvůli EWS ponechat, a motor poběží. No otázka o kolik se pozmění výkon motoru. Já osobně nikdy výkonnostní změnu nezpozoroval. Nestál jsem na brzdě, no jakoby si slabší řj uměla dohnat díky větším tryskám a váze vzduchu větší množství paliva a stejný efekt jsem nezpozoroval ani při změně palivové pumpy

PS: je to papírově opravdu tak těžké dohnat překopání na manuál?

Napsal: pon 05.09.2016 16:57
od JaraX
s tím manualem to nechápu každopádně ja z toho určitě manual dělat nechci.

Napsal: pon 05.09.2016 20:16
od paveld
Ta 323i má výfuk stejný s 320i. I tak ale prý pomůže ho vyměnit za dvourouru z 325/328.
Origo je tam ale jiný diferák (a kardan a poloosy), ale zas na druhou stranu s krátkým 3.45 z dvoulitru je ta 323 poměrně zajímavá :-).

Napsal: pon 05.09.2016 20:22
od JaraX
u automatu je dlouhej difer už tak dost, takže beztak bude difer stejnej, ale ještě jsem to nestudoval

Napsal: pon 05.09.2016 21:05
od paveld
No jo vlastně, nějak jsem zapoměl na ten automat...

U motoru to chce ještě vyměnit váhu a airbox. Zbytek je stejný - pokud jde o tu 323.

Napsal: pon 05.09.2016 22:01
od icecold
2.0 má jiný automat než 323, dle etk jsou i jiná čísla :wink: proč tam nechceš dat manual?

jinak 323 oproti 2.0

má jinou převodovku
jiný kardan
jiný difer
vzadu větrané kotouče
váha, airbox, koleno, sání samosebou,
řj můžeš ponechat anebo pokud máš celou 323i na díly tak přehod s řj motoru, řj EWS a čipy z klíčů

pozor ale, pokud máš 323i manual, ŘJ motoru automat/vs manual jsou jiné

Napsal: pon 05.09.2016 22:03
od JaraX
a proč bych měl? dlouho jsem hledal cabro v automatu a ted z toho mam dělat manual? :D

jinak automat bude stejnej, jiny čislo v ETK je z duvodu že k automatu je v ceně i měnič ale ten je jinej.

Napsal: pon 05.09.2016 23:20
od honzabiker1
328i ma proti 320i vetsi diff (kdyz se necha mensi, nemusi dlouhodobe vydrzet, ale u automatu asi zas tak namahany nebude)

Vyfuk ma 328i dve trubky od zacatku az do konce (+ jednu klapku podtlakem otviraci, pokud by to melo byt uplne jako original)

EWS - bud se vymeni klic, vlozka zapalovani, jednotka ews a jednotka motoru (ale je pak jiny klic od dveri a od zapalovani), nebo prehrat sw v jednotce motoru k odpovidajicimu obsahu, pak zustava vse stejne..



Motory se single vanosem se davaly do e36 i M50TU, ale to asi vis.. Predpokladam, ze ten 2l je uz M52.

Napsal: úte 06.09.2016 00:43
od paveld
icecold píše:2.0 má jiný automat než 323, dle etk jsou i jiná čísla :wink: proč tam nechceš dat manual?

jinak 323 oproti 2.0

má jinou převodovku
jiný kardan
jiný difer
vzadu větrané kotouče
váha, airbox, koleno, sání samosebou,
řj můžeš ponechat anebo pokud máš celou 323i na díly tak přehod s řj motoru, řj EWS a čipy z klíčů

pozor ale, pokud máš 323i manual, ŘJ motoru automat/vs manual jsou jiné
koleno ani sání se neliší

Napsal: úte 06.09.2016 08:33
od fabledwarrior
Ještě při swapu doporučuju kontaktovat Fxe. Na mém autě po swapu z 318is na 328i přeprogramovával ews tak, aby klíče kamarádily s novou ŘJ a třeba se daly k autu dokoupit klíče z BMW podle vin karoserie.

Já bych šel určitě do 328i, je to nejzajímavější motorizace podle mě, tak když už si s tím dáš práci, tak proč ne rovnou takhle.

Co se týče papírování, tak pokud to budeš chtít mít legální, tak p. Stehlík to je jasné a se zbytkem běhání po úřadech ti pak můžu dát vědět. Zrovna tím procházím:D

Napsal: úte 06.09.2016 08:43
od JaraX
mít coupe tak neřeším nic jinyho než 2,8i, ale v tom cabriu je to asi zbytečný, mě jde hlavně o spodek a ten má 2,8i taky lepší takže to asi 2,8i skončí. nikdy jsem nejel 323i cabriem, ale 320i prostě spodek nemá, 323i sedan jede dobře, ale to cabrio možna taky nepojede.

Napsal: úte 06.09.2016 10:02
od Joshuax
Ja ti nevim, ale ja to mam presne naopak. U coupe bych mozna snesl spis M50B25 bezvanos a udelal z toho trosku raketku, ale u cabria, ktery je samo o sobe jeste tezsi nez coupe, bych asi slabsi motor, nez tu 2.8cku nezkousl.
Pokud jsi schopny dopasovat ten automat na tu 2.8cku a mas poreseno i vse ostatni, pak bych asi nevahal.

Swap na manual a na jinej motor uz by imho nemel smysl. To je snazsi sehnat jiny auto jiz original v tehle konfiguraci, prehazet si zainvestovane dily na druhe auto a stare prodat.