Stránka 1 z 1

Napsal: stř 03.08.2016 00:10
od paveld
Dá se nějak ověřit na vyndaném separatoru, že je OK?
Mám sání dost od oleje, loni jsem proto dával nový separátor (ale druhovýroba) a včera když jsem sundaval sání, koukám, že je zas plný oleje.. může to být něčim jinym, nebo mi ten separátor zase odešel?
Dík

Napsal: stř 03.08.2016 08:01
od Mateo
Podle doporuceni lidi co se vyznaji tak druhovyroba moc nefunguje a v pripade separatoru je vhodny brat pouze original jak samotny separator tak i hadice okolo nej. Tzn. tvoje situace je klidne mozna

Napsal: stř 03.08.2016 19:06
od icecold
kolik máš najeto na separátoru? taky ho chci dělat, bude to moje první m52, ale jestli druhovýroba je na kks tak potěš koště :roll:

Napsal: stř 03.08.2016 20:59
od Mateo
Mel by se prej menit kazdou treti vymenu zda LL intervaly nebo nebo normal nevim ale me komplet i s trubkama vysel na 150€ takze i kdybych to budu menit v klasickem rezimu po 3x 10 - 15 tisic km tak o nic nejde. Spis vzdy ber i ty hadice protoze se proste vyhrejou a pri demontazi je zlomis.

Napsal: stř 03.08.2016 21:50
od paveld
Ty hadice jsou OK, ty jsem měnil kdysi a ztvrdlý furt nejsou... ty se co vim tak spíš ucpávaji a odlej pak nemůže odtejkat do vany.
Separátor jsem dával loni, má najeto 40 tis km... ale OK, seženu nový origo.

Ještě se zeptám znovu, tušíte někdo, jestli ten separátor jde nějak vyndaný zkontrolovat a ověřit, že je fakt KO?

Napsal: stř 03.08.2016 21:53
od Mateo
Ja osobne ho nedokazal rozebrat tak aby sel znova pouzit ale vzhledem k tomu ze jsem nekde cetl ze vlastne rozebiratelny ani neni tak jsem se o to extra nesnazil.

Napsal: stř 03.08.2016 22:01
od paveld
Jo tohle jsem zjistil taky...

Napsal: stř 03.08.2016 23:47
od Francis
Pokud motor propouští spaliny do klikové skříně kolem kroužků ve větším než obvyklém množství, tak výměna separátoru problém nevyřeší.

Napsal: čtv 04.08.2016 07:29
od paveld
Tak kroužky to doufám nebudou... vyměním ten separátor a uvidim.

Napsal: čtv 04.08.2016 09:33
od Francis
Při volnoběhu motoru odpoj z ventildeklu hadici k separátoru. Pokud bude foukat z ventideklu, jde přemíra spalin do klikové skříně a nový separátor to nevyřeší.

Napsal: čtv 04.08.2016 11:14
od Joshuax
A pripadny opacny test s podtlakem pod napoustecim vikem oleje ? Teim se da taky neco poznat ne ? Velky podtlak = problem, pretlak = problem, mirny podtlak = OK, neni tak ?

Napsal: čtv 04.08.2016 18:52
od jawamaniak22
separátor se skládá s funkční části s membránou a s takovýho jakoby odtokovýho labyrintu, separátor jde v pohodě rozdělat a zase složit bez toho aby se poškodil, jediná funkční věc která v něm odchází (pokud pominu to že se ti nějak jakkoli ucpe- za to ale on nemůže) je membrána která budto:

1) ztvrdne
2) praskne
3) zasere se sajrajtem

v bodě 3 proto jednoduše vyčistím jak membránu tak celej separátor nějakou sračkou co rozpouští mastnotu a montouju zpět (pozor membrána jde ředidly poměrně rychle rozpustit), samozřejmě v bodě 1 a 2 musíš vymněnit memmbránu. Budto koupit novej origo a nebo stačí druhovýrobu, s ní vyndat membránu a dát ji do původního originálu a je zase jako novej. Hovořím z vlastní zkušenosti a naprostá spokojenost.

POZOR: často je separátor v pořádku ale je ucpané jen odtokové vedení od něj do vany takže když jej pak někdo kontroluje vidí že je plnej sračky a hned ho vyhazuje a montuje novej samozřejmě bez účinku

Napsal: pát 05.08.2016 00:13
od paveld
Francis: dík, to zítra určitě zkusim

jawamaniak: jak jsi ho rozebral, uměl bys to popsat? O té hadici co se ucpává vím, ale s ní nemám problém...

Napsal: pát 05.08.2016 08:25
od jawamaniak22
vydrž do večera nebo do zítra, udělám ti foto návod kterej pak třeba poslouží i ostatním...

Napsal: sob 06.08.2016 18:17
od jawamaniak22
posílám odkaz na slibovaný fotonávod, dělal jsem to velice stručně a v rychlosti protože je to podle mě banální věc, pokud by měl ale i tak někdo jakýkoli dotaz, nechť se ozve a rád poradím...

https://ulozto.cz/!dAALTYDfV/m52-docx

heslo: jawamaniak22

Napsal: ned 07.08.2016 00:05
od paveld
Dík moc za návod. Měl jsem ten separátor rozebraný zhruba tak před 7mi lety, tak si to už přesně nevybavim, ale myslim, že právě ten spodek nešel nedestruktivně rozebrat...tak jak píšeš. Každopádně teda to co odchází je teda ta membrána co jde vyndat - jen asi na ní nepoznám, pokud by jen přestala těsnit ale zároveň nebude potrhaná. Škoda, že nejde koupit samostatně...

Napsal: úte 09.08.2016 18:45
od paveld
Francis píše:Při volnoběhu motoru odpoj z ventildeklu hadici k separátoru. Pokud bude foukat z ventideklu, jde přemíra spalin do klikové skříně a nový separátor to nevyřeší.
Tak jen doplnim, že z ventildeklu mi nefouká... takže skutečně zas odešel ten separátor.

Napsal: stř 10.08.2016 15:45
od jawamaniak22
někdy ho stačí vyčistit, mě třeba v zimě když jezdím krátky trasy 12 km do práce, tak se mi v něm udělá úplně tatarka, která ho uplně ucpe...