Stránka 1 z 1
Napsal: pát 29.07.2016 11:59
od _stalker_
Kupátko z roku 1992 po těch letech a všem co si zažilo(vytržená zadní náprava a asi bouračka na předek) tak začínám zaznamenávat poměrně dost, že se kroutí. Například při přejezdu nerovností ne teda kolmo ale na šikmo kde se to dá poznat nejvice. Nebo při zvedání auta se dá zaznamenat lehké ohnuti motorové části oproti zbytku auta.
Dotaz zní, dá se pomocí x-brace, rozpěrné tyče motoru a nebo kufru tomuto zabránit, nebo kastle už je moc KO a ani to nepomůže??
Napsal: pát 29.07.2016 12:31
od Kani
Pokud to uz poznas i na "heveru", tak pryc s tim. Nevim nad cim vubec uvazujes.
Napsal: pát 29.07.2016 12:50
od _stalker_
Jeste teda stoji za zmínku ze auto neni vůbec orezlé.
Do auta se dost investovalo a ted to prodat by nebylo zrovna asi nejlepší.
Napsal: pát 29.07.2016 14:14
od Francis
Co je to "lehké ohnutí motorové časti"? Viditelně se změní spára blatník-dveře a nebo jdou dveře hůře otvírat/zavírat?
Vzpěra mezi tlumiči nebo X-brace nezachrání zkorodované nosníky, mohl by pomoci pevně vevařený rám ale s tím pak nesmíš do běžného provozu.
Napsal: pát 29.07.2016 14:41
od _stalker_
Auto stálo týden na kozách kvůli repasi předních ramenou. A když jsem ho sundaval, klasika za nápravnici aby se vyndaly kozy, tak při heverování bylo vidět jak motor a předek jde nahoru, ale zbytek auta nic. Předek šel o několik čísel nahoru a až pak se zvedla kastle z koz které byly na tech plastech za co se to zvedá klasicky.
Při tomto byl v garáži ještě kámoš který na tento jev koukal také docela s udivením.
Spáry jsem neřešil, ale dveře se bez problémů otvíraly a i otvírají.
Napsal: pát 29.07.2016 20:26
od _stalker_
A udělat z toho auto na okruhy opravdu neplanuji

Napsal: sob 30.07.2016 13:41
od Jamall
Popisuješ to teda jako zvuk pra opic. Pokud se někde něco kroutí, tak musíš najít místo kde a proč. A dané místo opravit nebo zesílit. Konstrukce auta není plastelína. Nelze aby se na heveru viditelně výrazně kroutila
Tu zadní nápravu máš na mysli zřejmě klec diferenciálu?
Napsal: sob 30.07.2016 14:35
od Totic
Především E36 rv.91 - ? (první roky nevím do kdy přesně) měly jinak udělaný nosníky a konstrukci spodku. Tímpádem mohli mít třeba menší torzní tuhost. Hlavně otázka jak je udělaná ta oprava. Asi by to na heveru posoudil osobně autoklempíř, než my.
X-brace a rozpěru mezi klobouky klidně zkus mělo by pomoct, ale prohneš $€.
Napsal: sob 30.07.2016 16:46
od _stalker_
,,Zvuk pra opic" slyším teda poprvé
Nicméně ja jsem byl ten kdo to zvedal a z mého pohledu bylo vidět jen jak se zvedá přední část jinak než zbytek auta. Asi někde před přepážkou se to kroutilo.
A ta zadni klec to bylo myšleno, že auto si už ledasčím prošlo. Kyby se jezdilo s autem jen normal dalnice/okreska/město a ne drifty a další tak by se ta klec nevytrhla.
Po opravě mi bylo řečeno, že jedna část byla vytrhlá uplně ze všech žeber a druha byla zatím snad jen naprasklá na několika žebrech a z jedno už vyrvaná také.
Není někdo z Prahy kdo má pěknou 36, komu by se chtělo

?? Na porovnání??
Napsal: sob 30.07.2016 18:04
od Jamall
Zkus to vyfotit. Přilož k tomu místu, kde se to podle tebe kroutí lať, ad je to poznat i na foto. No nedovedu si to představit
Napsal: ned 31.07.2016 08:26
od vsemick
Doufám, že to chápu špatně.. Ale jestli se ti to hýbe v tom snad nejtužším místě, které je problém při likvidaci auta vůbec rozřezat, tak auto bez milosti zlikviduj. Aby se něco takového dělo tak by musela být kastle svařená z půlek nebo totálně shnilá což tedy nepíšeš.
Dej pod auto rovné prkno a středem auta je k němu přitáhni kurtou. Když to pak zvedneš heverem za přední nosník tak se rozteč mezi prknem a kastlí nesmí měnit.
Napsal: ned 31.07.2016 10:52
od _stalker_
Diky za tip

zitra to schválně zkusím. Mě se to auto nechce prodávat. Na tom autě už je zrepasované snad vše krom laku, převodovky, kardanu, diferaku, poloos a teď teda asi celé kastle.
Napsal: ned 31.07.2016 11:01
od Joshuax
A nemas levnejsi to cele odstrojit a nechat zlikvidovat a ty nove veci dat na jinou kastli ? Jestli takhle neopravujes barak, ktery nestoji na pevnych zakladech

Stejne ti to nakonec cely spadne.
Napsal: ned 31.07.2016 11:22
od _stalker_
Heleď tato myšlenka se mi honí hlavou už pár dní. Našel jsem E36:
http://www.autoscout24.cz/offers/bmw-31 ... -268758070
Ale jak na tom je?? Jsou kastle 4vál a 6vál stejné??
Napsal: ned 31.07.2016 14:02
od Totic
Tak na driftkáry je potřeba dát ty rozpěry hned od začátky, víš snad jak to dostává na prdel předek skrz tuhost a nápravu. Se nedivím, že je to už unavený.
Napsal: ned 31.07.2016 14:04
od vsemick
Kastle jsou stejné bez ohledu na motor.
Jinak sám mám E36 hodně rád, je mi líto poslat kus na odpis.Dokud jde jen o motor, nápravy a podobné drobnosti tak to můžeš skládat jako lego.
Jak je ale něco prorezlé nebo deformované na nosných částech kastle tak je lépe jít od toho. Zkontroluj jestli to nezvedáš přez nějaký povolený šroub nebo volný čep a jestli se to bude opravdu prohýbat tak raději neriskuj.
Napsal: ned 31.07.2016 18:30
od _stalker_
Já jsem se byl s autem sklouznout na Strahově všeho všudy jednou. To auto nezná pojem sníh a už vůbec ne sůl. Taky se auto umejvá jen ručně žádná myčka. Je to mazel a co potřeboval tak to dostal a i mnohem víc a je mi škoda ho poslat dál.
Vyzkouším to s tou latí a uvidí se no.
Napsal: pon 01.08.2016 12:26
od _stalker_
Tak nekroutí se to až tak. Ale o 5 milimetru se to hejbne. Měřeno vodováhou která byla přichycena na držáku střed. výfuku co je na převodovce a pak na spodní rozpěrné tyči. Při heveru daným na nápravnici se mezera zvětšila o 5mm (3,2cm na 3,7cm)mezi vodováhou a nápravnicí. Pak jsem ještě měřil jaky je rozdíl mezi vanou a vodováhou a tam jsem pokaždé naměřil 2cm.
Ještě jsem zkoušel jak se krouti při heverovaní jen jedné strany a tam to byly 2 milimetry když vodováha byla na příč.