Stránka 1 z 1
Napsal: ned 29.05.2016 18:08
od DaBo
Zdravím Vás pánové,
Mám na Vás jistý dotaz, který už zde byl možná řešen, přesto se zeptám.
Mám zájem koupit 335i Coupe r.v. cca 2008 cca 150 000km. Jak je na tom tenhle typ motoru kondičně, poruchově atd.? A hlavni dotaz směřující se k převodovce, automat nebo manuál? Vím že je to individuální, jedná se mi spíše zase o poruchovost, životnost atd. Nerad bych koupil za auto půl miliónu a za rok do něj vrazil 1/2 pořizovací ceny. Děkuji za vstřícné odpovědí

Napsal: ned 29.05.2016 19:58
od JaraX
u těchto benzínu se nesere nijak výrazně ani jedno, u nafty je třeba situace horší, ale tady neodchází ani jedno, až osmikvalty odchází,
osobně bych volil spíše automat, je všestranější.
investici do servisu automatu u manualu nahrazují investice do spojky a dvouhmoty
Napsal: ned 29.05.2016 21:54
od JakoobCZ
U automatu lze u těchto km na 99% počítat s výměnou oleje (10-12 000 Kč) a byť je samozřejmě výrazně pohodlnější neřadit, tak mě trochu začíná štvát, že si automat dělá co chce a v řadě situací musím zbytečně brzdit, protože auto letí kupředu jak blázen. Pravda, že to lze hodit do sekvence, ale přepínat to do sportovního módu a pak zase zpět mi nepřijde jako ideální řešení.
Jarax: opravdu vychází "běžné" opravy automat (hydroměnič) vs manuál (spojka, dvouhmota) cca na stejno? Měl jsem za to, že servis automatu je obecně dražší...
Napsal: ned 29.05.2016 22:04
od JaraX
co u svých zákazníků pozoruju(dělám pouze benzíny, u nafty se obecně tydle věci serou víc) tak se víc dělaj dvouhmoty se spojkama a ty pro takovou R6 stojí docela kotel, o V8 se vůbec nebavím, špatnej automat u benzína jsem tu leta neměl, max výměna oleje,
automat žere víc ve městě a zase mín na dálnici, takže výsledek je šul nul,
Napsal: ned 29.05.2016 22:14
od MattyX
Hlavně s automatem to jede úplně jinak - respektive spíše nejede
JInak je to jak píše Jarax, spíše co sám preferuješ

Napsal: ned 29.05.2016 22:31
od JaraX
jak co, nemyslím že u 335i to poznáš,
u třeba 325i E90 to jde poznat hodně, ta v automatu fakt nejede,
jinak je to daný spíš tím že automat má dělší kvalty než ztrátama na měniči, pokud by byl výslednej převodovej poměr stejnej, tak myslím že rozdíl by byl minimální,
naopak pokud by se dal na automat auto kratší diferák jak na manual tak by tomu to auto s automatem ujelo.
Napsal: pát 03.06.2016 20:27
od Poldav6
No.. automat je na pikaču. Nedrží stupně, dělá si co chce. Při zvýšení výkonu má tendenci se přehřívat. Nedoporučuju. Jedinou výhodou je, že se dá repasovat. Manuál je totiž neopravitelný, i když velmi robustní.
Dvouhmota se dá pořídit i kolem 12k, spojku jsem koupil za 6k. Takže žádná tragédie. Jestli jsou ty díly ale dlouhodobě dostupné za tyhle peníze, je věc druhá.
U toho auta, stejně jako u jiných to je ale s tou opičkou a banánama. Pokud nemáš připravených dalších 50-80tis. Kč na servis, počítej s tím, že auto občas nějakou dobu nepojede. Já teď měnil kardan, poloosy, vstřiky, ramena.. celkem se to nasčítá

Napsal: pát 03.06.2016 20:30
od Poldav6
JaraX píše:jak co, nemyslím že u 335i to poznáš,
u třeba 325i E90 to jde poznat hodně, ta v automatu fakt nejede,
jinak je to daný spíš tím že automat má dělší kvalty než ztrátama na měniči, pokud by byl výslednej převodovej poměr stejnej, tak myslím že rozdíl by byl minimální,
naopak pokud by se dal na automat auto kratší diferák jak na manual tak by tomu to auto s automatem ujelo.
335i automat má tušímže kratších prvních několik rychlostních stupňů (už jen stálý převod 3,46 vs. 3,08 ), proto bývá rychlejší v nižších rychlostech.