Stránka 1 z 1

Napsal: sob 16.04.2016 18:03
od seafox8
Čaute,

chtěl bych se zeptat zda vyměnit vodní čepoadlo na 325i. Zapisuje poměrně často chybu. Jinak auto jede normálně, žádna kontrolka nestíví atd. Pouze když připojím na diagnostiku tak je to tam.

Nerad bych někde zůstal viset, mám najeto 130tis. Jednoduchý dotaz doporučujete vyměnit? Popř. jakou koupit? Našel jsem např. Pierburg za pěknou cenu.

Díky!

Napsal: sob 16.04.2016 18:50
od pavproch
já měnil preventivně ve 150tis km (za OEM v autorizáku, nikdy sem neměl žádnou chybu vztahující se k němu)

asi tam máš něco nalomenýho... být na Tvým místě, měním okamžitě

EDIT mám N53B30 plnotuk třílitr

Napsal: ned 17.04.2016 02:43
od bazi
Měnil jsem ve 235 tkm. Odešla mi naštěstí jen 6 km od baráku. Pokud jezdíš štreky, tak neváhej. Jde to udělat i doma bez díry. Matroš mě vyšel na 8 tKč včetně termostatu.
Preventivně se má dle BMW měnit po cca 200tKM/6let.

Napsal: ned 17.04.2016 09:20
od Marek-WAR
Jak se to projevovalo, me odesel tentro tyden termostat, ale jak se auto zahreje tak kolisaji otacky. nemuze to byt zpusobene pumpou?

Napsal: ned 17.04.2016 10:47
od marab87
Pred 14 dny jsem se projel odtahovkou, odesla vodni pumpa - jedu po D5 na tempomat 150 kmh, najednou na me bliklo, ze se motor zacina prehrivat, at zpomalim. nastesti byl sjezd po 500 metrech, takze jsem sjel a odstavil to, vrtule jela naplno.hadice vizuelne ok, nikde to nechcalo, jen trosku uniklo pres vicko. pak do servisu na odtahovce. predtim se to nijak neprojevovalo, takze doporucuji menit i preventivne a to vcetne termostatu.
325i, 185 tis. najeto.

Napsal: ned 17.04.2016 11:25
od Marek-WAR
Zjistí to nějak diagnostika? že je třeba načaté?

Napsal: ned 17.04.2016 13:52
od Fx
Jak kdy. Ta elektrická pumpa je dost nevyzpytatelná, chybu to zapíše až poměrně pozdě. Co se dá sledovat, je voltáž a otáčky na tom čerpadle. Pokud při stání se zahřátým motorem na volnoběh občas na chvilku sepne el. ventilátor na chladiči a dělá to poměrně pravidelně (třeba 4x za minutu), tak bude pumpa načatá. Ve chvíli, kdy se pumpa zastaví, totiž po cca 6 vteřinách spíná právě ten ventilátor. V tu samou chvíli, kdy se pumpa zastaví, naroste voltáž na pumpě (systém se ji snaží roztočit), ale otáčky jsou stále nula.

Napsal: pát 22.04.2016 14:57
od seafox8
tak asi nezbývá než vyměnit :-D Díky za rady.

Napsal: pát 22.04.2016 15:08
od xyron
Normální, na 335i nám odcházela kolem 120km celkem běžně...

Napsal: pon 02.05.2016 22:15
od Marty328
Já ji měnil i s termostatem pří 90tkm na e90 325ix.
Koupil jsem origo v BMW, ale měnil jsem doma.

Napsal: úte 03.05.2016 09:29
od kompre
ako su na tom rozvody s vydrzou? tie kedy? ci uz nevymenit s vodnou pumpou aj rozvody ak su dobre pristupne a nebude to palka ako pri N47 N57?

Napsal: stř 04.05.2016 21:45
od Marty328
na N54 je vodní pumpa elektrická.
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_3754

Napsal: čtv 05.05.2016 10:36
od kompre
nielen n54 ale na n52,n53,n54,n55 je pumpa elektricka a preto aj taka palka oproti klasickej na diyloch napr. pre n47 n57

teda s rozvodmi sa menit nemusi, len ma tak zaujimalo co s rozvodmi a kedy