Stránka 1 z 1

Napsal: ned 10.04.2016 12:47
od Paperplane
Měl jsem problém s motorem - kolísání otáček na volnoběh, i jeho chcípání po nastartování či zastavení (mám navíc automat.převodovku). Pokaždé když jsem šlápnul na plyn při jízdě, tak auto chvíli cukalo a jakoby se probouzelo - i několik vteřin. Opravdu špatný.

Jediné co v neautorizovaném servisu BMW dokázali (po tom co vyměnili snad půlku auta za desetitisíce), je to, že odpojili valvetronic a já jezdím přes škrtící klapku. A chod motoru je příkladný.
Tvrdí, že je potřeba vyměnit vačku.. spodní nebo horní(zase tolik tomu nerozumim). Jenže mě přijde, že se scénář bude opakovat, vačka se vymění, ničemu to nepomůže a já to, zase, zaplatím.

Hodně omezený výkon a vyšší spotřeba paliva je projevem odpojení Valvetronicu.
Jednou se to někomu podařilo asi nějak nastavit a fungovalo to na 95% cca 5000km.

Diagnostika nic nehlásí. To co hlásila už se úplně všechno opravilo.

Rád bych to opravil jednou provždy. Rozumí tady tom někdo? Na koho bych se mohl obrátit. Zajedu kamkoliv..

E46 2002 318i 2.0 N42 Automat 105kW (anebo spíš momentálně 87kW)

Napsal: sob 04.06.2016 12:42
od Paperplane
Opravdu není nikdo, kdo by se na to podíval? To je to opravdu tak beznadějné?

Napsal: ned 05.06.2016 09:30
od Sonic
Především bych se zamyslel jestli to opravdu děla valvetronic.

Re: E46 318i N42 problém s Valvetronicem

Napsal: pát 30.12.2016 14:42
od Paperplane
Valvetronic vyměněn, problém vyřešen. Viditelně opotřebená vačka.

Re: E46 318i N42 problém s Valvetronicem

Napsal: ned 01.01.2017 19:24
od JaraX
je to typickej problém těchto motorů. ten čtyřválec je navrhnut na menší kilometrovej proběh a není si sám schopen poradit s opotřebením VVT vačky, řeší se to opravdu jen výměnou. motory V8 s valvetronickem si tendle problém řeší sami přenastavením zdvihu valvetronicu.
problém těchto N42 a N46 motorů je ten že lidi nejsou ochotni zaplatit 20tkč za opravu takovýhodle auta.
přitom je to menší cena než repas turba u 2.0d

Re: E46 318i N42 problém s Valvetronicem

Napsal: sob 14.01.2017 13:32
od Paperplane
Škoda, že jsem se v tom předtím vrtal za 40tis., aniž by to mělo nějaký efekt..
Občas se blbě chytne při studeným startu, po přepnutí na plyn se však rozjede jak víno. I na sitič v mrazech to nastartuje vždy správně.
Je to o nějakém dalším nastavení? Ta kontrolka už se zase mrcha rozsvítila.