Stránka 1 z 1

Napsal: pon 21.03.2016 19:32
od toms
zdravim mám problém při startování zahřátýho motoru. Po nastartování mi chvíli kolísaj otáčky dokud se nesrovnaj, někdy musim přidržovat plyn aby mi motor nechcípl. Na diagnostice mi řekli že je špatná váha vzduchu ale ty jsem zkoušel 2 a nepomohly, lambda řikal že ukazuje, volnoběžnej ventil jsem tam měl taky jinej, měnil jsem i svíčky a měřil kabely. Nevíte kde by mohla být ještě chyba? Dělá mi to stejně jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=O22ObngvkAc
motor m42b18, r.v.94
Díky za odpovědi

Napsal: úte 22.03.2016 16:54
od Cuky
Netěsnosti sání bývají nejčastější příčinou. Koukni na vlnovec k "váze" a pak bývá často prasklá hadice od volnoběžného ventylu

Napsal: úte 22.03.2016 18:36
od toms
na vlnovec jsem už koukal a hadice od ventilu jsou taky v pořádku, měnil jsem i nějaký sponky za ty se šroubem, abych je přitáhnul. A ještě někdy se chytne jen na 3 válce, ale po menším vytočení motoru se chytne i 4, ale pak pořád nějakou dobu volnoběh kolísá a musim přidržovat plyn. Je možný že by mohl vynechávat... mohla by to dělat i cívka?

Napsal: stř 23.03.2016 18:10
od Foldas
spíše než cívka budou v prdeli zapalovací kabely. U tebe to ale vidím na netěsnost v sání

Napsal: čtv 24.03.2016 09:29
od fabledwarrior
Když jsem měl ISo, tak jsem stím bojoval skoro rok... 3 volnoběžný ventily, 2 váhy, nový lambdy.. nic... potom jsem se nasral, vyndal všetky hadice sání a podtlkové hadice DISAm klapky a koupil nové a furt nic... už jsem byl hotovej a vzdal to... potom jsem při výměně DISA klapky rozebral sání a dal nové těsnění a kolísání uplně zmizelo...

Napsal: čtv 24.03.2016 17:43
od toms
ok díky moc za rady, už mi to dělá taky docela dost dlouho, tak snad to konečně pomůže

Napsal: čtv 31.03.2016 20:47
od toms
tak jsem dnes měnil to těsnění DISA klapky (pokud je to teda tohle: https://www.autoteimer.cz/victor-reinz- ... |100229|44 ) a zase beze změny a začíná se to docela zhoršovat, dělá to už i za studena

Napsal: pát 01.04.2016 12:13
od Matrix
Ten volnoběžný ventil jsi zkoušel nový nebo jsi tam dal jiný použitý? Pokud použitý tak ho vyndej nalej do něj brzdovou kapalinu tak aby se dostala tou malou dírkou až k motorku ovládání. Druhý den kapalinu nech vykapat. potom připoj 12 voltů ( vždy se jen krátce dotkni) klapka se musí pohybovat lehce a s okamžitou odezvou v celém rozsahu pohybu. pokud tomu tak není vyzkoušej jinou. A opět si ověř zda se pohybuje jak má.

Napsal: pát 01.04.2016 15:28
od toms
ventil jsem zkoušel jinej použitej z auta který běhalo normálně a ten můj jsem měl rozebranej a čistil jsem ho čističem na brzdy, po připojení na baterku se klapka otvírala a zavírala hned a šla lehce

Napsal: ned 03.04.2016 17:47
od fabledwarrior
To je jen jedno těsnění doprostřed sání, doufám, že jsi to tam pořádně očistil, když jsi ho tam dával. Pak je další větší těsnění co vede k motoru, ale rozebrat to sání je strašnej oser, ve prostřed sání vede elektrika, kterou musíš oddělat, takže všechny konektory co vedou do motoru a k převodovce označit, vytáhnout a pak už to půjde.

Dále můžeš mí popraskaný hadičky ztohodle schematu:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1398

(to je podtlakové ovládání DISA klapky, která je vespod sání a otáčí klapkou v sání - i ta samotná DISA může mít protrženou membranu, sám jsem to měl, díl mi šel z německa za 1500,- ... na to schematu není s žádným číslem, ale vede do něj hadička č. 8. Nicméně všechny ty hadičky se daj nahradit obyč palivovými s opletem z Kelly za pár korun)

Dále může bejt díra někde v hadici 10 z tohodle schémata:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1408

to je odvětrávání z hlavy.

Potom to můžou bejt hadice, co vedou do volnoběžnýho ventilu a z něj.

Napsal: úte 05.04.2016 19:41
od toms
dobře zkusim to všechno postupně projít

Napsal: pát 22.04.2016 15:45
od toms
ještě mě napadlo jestli to nemůže dělat palivový čerpadlo? někdy slyšim jak vzadu něco hučí a kdyžtak jak ho vyzkoušim jestli je dobrý?

Napsal: ned 08.05.2016 17:38
od E46_2003
Co netěsné víčko na dolévání oleje? Můj případ, pomohlo to..

Napsal: pon 09.05.2016 15:09
od fabledwarrior
toms píše:ještě mě napadlo jestli to nemůže dělat palivový čerpadlo? někdy slyšim jak vzadu něco hučí a kdyžtak jak ho vyzkoušim jestli je dobrý?

Na to si musíš dát na palivový trubky T-spojku s manometrem do cca 4 bar. Na volnoběh má mít auto kolem 2 bar a když přidáš plyn tak 3,4 bar. Nevím jestli jsou ty hodnoty přesné, ale zhruba tolik by to mělo být.

Ještě jsem zkoušel palivový regulátor na liště vstřiků. Auto proženeš dost v otáčkách, zastavíš necháš nastartováno. Do toho regulátoru vede malá podtlaková hadička, tak ji zněho vyndáš a chvíli koukáš, jestli ti z toho nepoteče benzín. Nesmí samozřejmě.