Stránka 1 z 1

Napsal: pon 15.02.2016 19:11
od Filz
Dobry den,

pripravuji se ke koupi BMW E90/320d(BMW N47) ve skoro plne vybave(kuze, idrive, etc). Zajimalo by me na co dat pri koupi auto pozor, co vsechno vyzkouset a zaroven co vsechno nechat po koupi zkontrolovat pripadne pro jistotu vymenit.

Zatim jsem si nacetl nize uvedene z cehoz nemam nejlepsi pocit
Kódy: N47D20

Výroba: od 2007 dodnes, rizikovost do 3/2011

Nasazení (do 2011): BMW 118d/120d/123d, BMW 318d/320d, BMW 520d, BMW X1 18d/20d/23d, BMW X3 18d/20d


Prvním majitelům modelů jako BMW 123d dělal motor N47 radost dynamikou i spotřebou, ty následující však umí potrápit trháním rozvodového řětězu a opět i praskajícím blokem

Důvod: Celohliníkové diesely BMW řady N47 patřily sice ke špičce v poměru výkon/spotřeba, po letech provozu však mívají problémy s řetězovými rozvody. Nejčastěji se hlásí „jen“ rachocením a přechodem motoru do nouzového režimu, známé jsou však i případy roztržení řetězu a následné totální škody na agregátu.

Zákeřností je, že pokud byl řetěz volnější delší dobu, musí se kromě něj a vodících i napínacích lišt měnit také opotřebené rozety, z nichž jedna je vyfrézována přímo na klikové hřídeli. Nejrozsáhlejší opravy podstupují vozy vyrobené do ledna 2009, zvýšenou problematičnost motorů N47 lze však pozorovat až do jara 2011.

Méně známým, ale ještě vážnějším problémem je pak praskání bloku v prostoru mezi válci, projevující se navenek dlouhou dobu jen úbytkem chladící kapaliny.
Zaroven jsem zjistil ze maji tyto motory problem se swirl flaps, ERG a DPF, vim ze tyto veci se daji nasledne resit. Doporucujete je ovsem resit dopredu, tedy napriklad zaslepeni ERG, zaslepeni flaps, atd?

Napsal: pon 15.02.2016 20:53
od ferkov
Je toho tady k tomu tématu hodně. Já vzhledem k výše uvedenému jsem si koupil 2006 kvůli motoru M47 , který by ve čtyřhrnku měl být ještě v uvozovkách kvalitní. Dnes s odstupem času vím, že jsem měl koupit raději šestihrnek 330D. Takže pokud jsi ještě nekoupil, raději bych se motoru N47 vyhnul a dal přednost staršímu modelu M47 D20 nebo nejlepší volba 330D. spotřeba je u šestihrnku cca o litr větší při mnohem kultivovanějším projevu. Jinak EGR ventil zaslepovat nebo odstraňovat DPF nedoporučuji vzhledem k nové legislativě a měření emisí. Klapky samo zaslepit můžeš ale věřím, že budeš kupovat nějaký dovoz vzhledem k osazení DPF a ten bude mít slušnou porci km a vířivé klapky již budou vyřešeny.

Napsal: stř 17.02.2016 14:03
od KEAN
Zastávám stejný názor a měl jsem 2.0D i 3.0D (325d)

Lepší vzít o něco starší auto nebo s horší výbavou ale třílitr...

Napsal: ned 21.02.2016 13:44
od Filz
KEAN píše:Zastávám stejný názor a měl jsem 2.0D i 3.0D (325d)

Lepší vzít o něco starší auto nebo s horší výbavou ale třílitr...
Co bylo s 320d spatne?

Napsal: ned 21.02.2016 13:54
od mi00wa
motor hlavně N47 tedy 2.0 d.

Napsal: pon 22.02.2016 08:40
od KEAN
Filz píše:
KEAN píše:Zastávám stejný názor a měl jsem 2.0D i 3.0D (325d)

Lepší vzít o něco starší auto nebo s horší výbavou ale třílitr...
Co bylo s 320d spatne?
nejde o to co bylo špatně - nic se nepodělalo. Je to jen doporučení jakou motorizaci vybrat.
Pokud si nejsi jist zajisti si obě auta pro srovnání (nějaký velký autobazar nebo tak....)

Napsal: pon 22.02.2016 20:44
od JaraX
u N47 praskaj bloky a trhaj se rozvody,
M47 odchází turba, jinak na naftu OK
doporučuju šestivál a idealně rovnou benzín,

http://www.autorevue.cz/techto-20-motor ... m-obloukem