Stránka 1 z 2
Napsal: úte 09.02.2016 13:11
od Danys
Zdar borci byl už někdo tento rok na stk s autem co má stavitelný podvozek ? Dnes mě říkal kolega v práci že jeho známého vyhodili z stk kvuli tomu že měl stavitelný podvozek na e46. Vždyť pokud je to homologováno tak nemůže být problém ne ?
Napsal: úte 09.02.2016 13:19
od Foldas
Pokud taková změna není v tp tak na autě nemá co dělat
Napsal: úte 09.02.2016 13:24
od pavproch
já byl loni na STK s e91, s hoodně moc sníženým štelovákem KW V1 (nezapsaným v TP) a prošel sem bez jediné připomínky.... je ale fakt, že letos už může být vše jinak...
Napsal: úte 09.02.2016 14:40
od Danys
Napsal: úte 09.02.2016 15:44
od Danys
Když mám přece homologovaný stavitelný podvozek a výfuk tak nemůže být problém ne... ?
Napsal: úte 09.02.2016 16:17
od Foldas
máš na tom podvozku atest 8sd?
Napsal: úte 09.02.2016 16:21
od surfis
Zrovna včera jsem se bavil s klukem od technický. Je to jen velká bublina medií. Normálně to funguje jako dřív a to i včetně emisí...
Napsal: úte 09.02.2016 17:07
od BudVlad
Nedávno jsem byl na STK. Mám hodně snížené E92 a kompletní podvozek z M3 (tlumiče, ramena předak/zadek). Čekal jsem spíš problém s emisema protože mám free flow primary a odstraněné secondary. Prošel jsem bez problému.
Napsal: úte 09.02.2016 18:36
od xhans
BudVlad píše:Nedávno jsem byl na STK. Mám hodně snížené E92 a kompletní podvozek z M3 (tlumiče, ramena předak/zadek). Čekal jsem spíš problém s emisema protože mám free flow primary a odstraněné secondary. Prošel jsem bez problému.
A emise ? Sly hodne nahoru po vyhození catu? Ono když clovek prijede na technickou s opecovanym autem s kvalitnima komponentama , tak to neřešej. Maj spadeno na domácí tunery...
Napsal: úte 09.02.2016 19:09
od BOOST
Co to znamená "domácí tuner"? To jako každý, kdo si dá sám něco na auto, tak by měl letět? Doteď se to neřešilo, nikdo to nechtěl, spousta úředníků na dopravce ani neví, jak danou věc zapsat do TP. A hlavně největší kravina je pouze uznávaný atest 8SD, což skoro nic nemá. TÜV se neuznává, i když v ČR existuje zastoupení TÜV. A teď najednou se to začne pokutovat, začnou se vyhazovat lidi z STK, typicky český postup. Připadá mi to tu pořád jak za komančů, kdo chce vybočovat z řady, mít něco jiného než ostatní, bude mít problém.

Napsal: úte 09.02.2016 19:58
od xhans
Ja te chapu, chtel bys aby stat neresil nic. Ale tak do té doby budes potkávat na silnici auta zbastlený s čínskejma dílama v garáži. Denní svícení na tisíc variant, rezonátory na fabiích co probudí celou ulici, zatmavená prední okna, nebrzdicí auta, auta prakticky bez tlumičů...
Myslim práve, ze s rozumnyma upravama na autech ocividne v dobré technické kondici nebude problem a prvni vlastovky z STK to i potvrzují.
Napsal: úte 09.02.2016 20:01
od BudVlad
xhans píše:
A emise ? Sly hodne nahoru po vyhození catu?
Hodnoty před úpravou:
CO 0.01 @ 730 RPM
HC 15 ppm
CO 0.13 @ 2345 RPM
HC 72 ppm
Hodnoty po úpravě (free flow primary odstraněné secondary)
CO 0.02 @ 720 RPM limit 0.5
HC 17 ppm limit 100
CO 0.1 @ 2320RPM limit 0.2
HC 68 ppm
Napsal: úte 09.02.2016 20:55
od BOOST
xhans píše:Ja te chapu, chtel bys aby stat neresil nic. Ale tak do té doby budes potkávat na silnici auta zbastlený s čínskejma dílama v garáži. Denní svícení na tisíc variant, rezonátory na fabiích co probudí celou ulici, zatmavená prední okna, nebrzdicí auta, auta prakticky bez tlumičů...
Myslim práve, ze s rozumnyma upravama na autech ocividne v dobré technické kondici nebude problem a prvni vlastovky z STK to i potvrzují.
Tak to mě právě vůbec nechápeš. Denní svícení na tisíc variant, uřvaný výfuky, zatmavená přední okna.... jsem právě vůbec na mysli neměl. To je vše, co mě osobně vadí taky. Zároveň mi ale i vadí, že to u nás funguje jak v kocourkově a než, aby česká vláda, ministerstvo dopravy atd. převzali nějaký funkční model třeba z některé jiné země, tak jako vždy vymyslí paskvil a musí být zároveň papežštější než papež. To co mě vadí, že u nás jsou jakékoliv úpravy na vozidlech problém, jelikož většina věcí nemá atest 8SD. Naprostá většina dílů má atest TUV, který u nás neplatí. Tím pádem jakýkoliv štelovací podvozek, rozpěry, sedačky, brzdové sety, nic si člověk na auta dát nemůže. Že už s tím někdo prošel, neberu jako směrodatný, protože to bude jako se vším v ČR, každej kraj po svém. Co někde neprojde ani náhodou, jinde projde bez problémů. Neplácám jen tak, sám jsem příznivcem funkčních úprav vozidel a ne lepení laminátových oblud silikonem, neonů atd. Mám za sebou už dost úprav na svých i cizích vozidlech, včetně stavby E30 cabrio s 4.0V8 6q s brzdama z E46 330i, která zkončila po pár letech snahy o zapsání do TP rozebráním a rozprodejem. A není to tím, že by tady na to nebyla legislativa, po konzultacích jak s TUV tak Dekrou jsem se dozvěděl, že by legalizace takové stavby normálně jít měla, ale nejsou kompetentní úředníci, kteří by si s tím věděli rady a měli vůbec chuť do toho jít. (Čest vyjímkám) Pořád je to spíš o házení klacků pod nohy, než pomoci.
Napsal: úte 09.02.2016 22:04
od xhans
boost
Rozumim, s tim bohuzel nic nenaděláme, jsou to jantarové.
Holt na to budou muset reagovat výrobci, resp dovozci a firmy zabývající se přestavbou a 8SD si ke svým výrobkům zajistit. Pak nebude problém zapsat.
Napsal: úte 09.02.2016 23:34
od MattyX
Asi začnou být v kurzu k typovým listů na kola ještě i nálepky 8SD XXXX ... ještě že ten google najde všechny typy atestů

Napsal: stř 10.02.2016 07:46
od Hanz
TUV není CZ norma, to bys za chvíli mohl chtít, aby ti uznali normu PRC2016 (Čínská lidová rep. 2016 nebo cokoliv jiného)... řešením by byla norma EU

))
Napsal: stř 10.02.2016 10:25
od fabledwarrior
A já měl za to, že TUV tak nějak evropská norma je, proto mi nešlo do hlavy, proč ji u nás neuznávají. Pořád tady v republice přebíráme různé nesmysly z ostatních zemí, samozřejmě občas částečně na hlavu postavené, ale aby taky jednou převzali a uznávali něco užitečnýho, to ne.

Napsal: stř 10.02.2016 10:43
od BOOST
TUV sice neni ceska norma, ale v jinych oborech (napr. strojirenstvi) platna je a pouziva se. Proto v CR existuje i zastoupeni TUV. Stejne jako v jinych oborech plati evropske normy, nechapu, proc zrovna v autodilech by TUV nemohl platit a vsechno muselo byt pouze 8SD. A TUV bych s nejakou cinskou normou teda zrovna nesrovnaval.
Napsal: stř 10.02.2016 13:56
od Foldas
atest 8sd je jenom kvůli tomu aby stát pěkně vydělával na homologacích. Např. polské kotle splňují emisní třídu po celé evropě jenom u nás ne protože nezaplatily těžké prachy ve státní zkušebně
Napsal: stř 10.02.2016 15:02
od xhans
Já jen spíš nechápu MD, který na jednu stranu říká "TUV nevěříme", musíme si udělat vlastní atest 8SD. A na stranu druhou pověří TÜV SÜD Czech jako zkušebnu k získání atestu národního...