Stránka 1 z 1
Napsal: stř 06.01.2016 09:23
od Marty328
Zdravím, mám problém s chlazením motoru. Auto hned po startu zapne vrtuli na chladiči, i když není zahřáté třeba i po dnu stání. Při chvilce vrčení se zahřeje jen horní část chladiče a spodní je úplně studená a auto vůbec netopí.
Přijde mi, jak kdyby neotvíral termostat velký okruh a stále jel jen na malý, ale nevím. Nemá někdo zkušenost s tímto problémem?
(Jen pro rypáky. Nemrzku mám do -40'C a auto stojí v garáži celou dobu).
Případně kontakt na dobrého mechanika.
Napsal: stř 06.01.2016 10:32
od Hanz
Na diagnostice jsi asi nebyl... Na budikách svítí nějaká chyba? Máš tam dost vody a je to pořádně odvzdušněný? Co tomu předcházelo?
Napsal: stř 06.01.2016 11:00
od honzamo
Přehřívá se po chvíli jízdy?
Napsal: stř 06.01.2016 11:43
od Marty328
Po chvilce jízdy se začne přehřívat. Kontrolka žádná navíc nesvítí, jen když se začne hřít, tak mi začne pak ukazovat nízkou hladinu vody, která pomalu přes odvzdušňovák vytěká ven.
Nepředcházelo právě vůbec nic (auto mám jen cca 3000km, ale vše bylo bez potíží).
Byl jsem na víkend na horách, tam úplně v klidu jezdilo a topilo, po návratu jsem chtěl, aby otál sníh z vozu, tak jsem dal do garáže a druhý den ráno začaly tyto potíže. Auto je od té doby v garáži. Všechny patice jsem rozpojil vyfoukal (kdyby náhodou někde byla voda) a prostříkal kontoxem, ale stav se nezměnil.
Diagnostika je domluvená až na víkend...
Napsal: stř 06.01.2016 15:07
od matiz
Ze by vodni pumpa? Mas ji elektronickou, občas se se svým majitelem rozlouci. Z tohoto duvodu pouzivam jen originalni BMW chladici kapalinu a MENIM ji, jelikož v ni jsou antikorozivni prisady a aditiva.
Zkus odšroubovat vicko nadobky chladici zapaliny a zapnout zapalovani. Nestartovat. Vyteka tí do nádobky proud chladici kapaliny?
Není praskla vyrovnavaci nádobka? I toto jsem uz resil.
Napsal: stř 06.01.2016 19:25
od honzamo
Mě se začalo přehřívat a netopilo a byla KO vodní pumpa.
Po chvíli jízdy to nejdříve vyhodilo žlutou hlášku o vysoké teplotě a pak červenou.
Mám taky 325xi
Napsal: čtv 07.01.2016 00:13
od Marty328
Zítra to omrknu, a uvidím co to bude dělat.
Vyrovnávací nádobka prasklá není, ale zda je tam ten proud od pumpy pří zapalování, to si nejsem jist a zítra to omrku.
jinak přesně jak psal honzamo.
Co vím, tak ty pumpy na 325 odchází hodně, teda co znám lidi a mají je...
Napsal: čtv 07.01.2016 11:26
od Marty328
matiz píše:Ze by vodni pumpa? Mas ji elektronickou, občas se se svým majitelem rozlouci. Z tohoto duvodu pouzivam jen originalni BMW chladici kapalinu a MENIM ji, jelikož v ni jsou antikorozivni prisady a aditiva.
Zkus odšroubovat vicko nadobky chladici zapaliny a zapnout zapalovani. Nestartovat. Vyteka tí do nádobky proud chladici kapaliny?
Není praskla vyrovnavaci nádobka? I toto jsem uz resil.
Tak udělal jsem dle tvých instrukcí a po otevření víčka a zapnutí zapalování vůbec nic, tak tedy objednám novou vodní pumpu a budu dávat nemrzku jen od BMW jak radíš. Uvidíme, zda to bude vše. Pak napíši jak jsem dopadl.
Zatím díky za rady...
Napsal: čtv 07.01.2016 17:19
od matiz
Ja ti nevim jestli to je to nejlepší, ta diagnostika není od věci, ja bych hned neobjednaval, stoji to prachy, muze to byt mensi kokotina. Ale bez auta neumim moc rict...
Napsal: pát 08.01.2016 13:25
od kubajz79
kousek od tebe (UH) v jarošově je radek jalový,který dělá diagnostiku bmw.ten bude vědět.
www.bmwdiag.cz
Napsal: pon 11.01.2016 20:03
od Marty328
Tak diagnostika řekla, že vodní pumpa má odpumpované!
Napsal: sob 16.01.2016 22:01
od Marty328
Tak už hotovo, vyměnil jsem vodní pumpu a bylo mi řečeno, že když už to dělám, tak zrovna i termostat. A jsem rád, jelikož na tom Xdrive je strašně málo místa narozdíl od jen klasického zadku! Každopádně hotovo a jezdím.