Stránka 1 z 2
Napsal: stř 02.12.2015 16:45
od korwin
Zdravím všechny,
chtěl bych nějaký pěkný BMW co mi bude sloužit jak na dojíždění do práce (cca 10km), tak a i delší cesty cca jednou za 14 dnů asi 300km. Diesel si myslím, že na tak starý auta nemá moc cenu, jelikož ty auta budou vraky s mega nájezdem (kdo by si taky kupoval diesel, aby s nim pak jezdil 10k ročně že). Takže jsem si vytipoval 325ku či 320ku v benzínu a bez automatu. Cenu si představuji se vším (i nutné opravy po koupi, olej, rozvody atd.) do 200 tisíc Kč. Výbavu požaduji jen automatickou klimu a tempomat, jinak je mi to jedno.
1) Má cenu kupovat v čr nebo si to dotáhnout z DE? Moc aut se mi tu v čr nelíbí. Třeba todle se mi líbí, ale jak na tom bude technicky netuším:
http://www.bestcars4u.cz/index.php?page ... carid=1620
2) Je to vůbec smysluplné? Nebo koupit něco mladšího a tím pádem i jinou značku, protože 500k za auto nedám.
Dík za rady.
Napsal: stř 02.12.2015 19:45
od Martyn
Urcite rozumny vyber a s timhle rozpoctem sezenes pekne auto..
Ale bude to chtit krapet trpelivosti, nedavno jsme schaneli pro kamarada (ale s mensim rozpoctem) a bylo to o nervy, malem skoncil v mazde 6:) ale nakonec se povedlo.. Pekne auto muzes koupit i tady, stejne tak jako u nemcouru vrak.. Zaclen do vyberu i 330i, zere podobne a jede lepsi..
Davej bacha na korozi u e46ek, prvni kusy mely problemy s ulozenim zadni napravy, ale to jen do 2001 takze se te to netyka, jinak to jsou vcelku blbuvzdorne auta a nic moc tam zavazneho neciha..
Napsal: čtv 03.12.2015 13:13
od korwin
Díky za odpověď. Právě na to spoléhám, že to bude jednoduchý auto a ještě bytelnej motor prost euro nesmyslů. Otec má 530D, ale dost tam cpe love jelikož má stoletýho naftáka. Tak tomu bych se chtěl vyhnout
330i už na mě bude moc žravé. Samo o sobě má možná podobnu spotřebu, ale láká to víc k rychlejší jízdě a tam pak už spotřeba stejná nebude
Ideál je tak to 320i 125KW. Jinak pokud rozumíš motorům/autům trochu víc (nebo znáš nějakýho schopnýho mechanika), tak bys mi mohl pomoct něco vybrat. Vidím, že si z Příbrami a já se tam budu za chvilku stěhovat. Ideál by bylo něco vybrat v lednu. Takže pokud bys měl čas a zájem, tak se můžeme potkat, dát pivo a kouknout po něčem.
Samozřejmě tvůj čas, popřípadě nějakého mechanika zaplatím.
Napsal: čtv 03.12.2015 14:38
od paca
mám 320i (125kw) a bral jsem ji protože jsem potřeboval rychle auto - nejede to špatně, ale žádný trhač asfaltu to není, když už tak ber 325i nebo 330i

do těch 200tis kaček by jsi měl určitě sehnat fejslifta s empaketem

Napsal: čtv 03.12.2015 14:59
od korwin
paca píše:mám 320i (125kw) a bral jsem ji protože jsem potřeboval rychle auto - nejede to špatně, ale žádný trhač asfaltu to není, když už tak ber 325i nebo 330i

do těch 200tis kaček by jsi měl určitě sehnat fejslifta s empaketem

Dík za reakci. No já mám teď peugeota co má 55kw, takže 125kw by mi mohlo vcelku i stačit. Těch 200k samozřejmě nemusím utratit, čím víc zbude, tím líp
Chápu, že to nebude trhač asfaltu, ale to já ani nepotřebuji, spíš, aby to bylo spolehlivé a pohodlné. Samozřejmě by to chtělo projet a srovnat a třebas si řeknu, že to je fakt slabé. ale nemyslím si, že to tak dopadne

Napsal: čtv 03.12.2015 15:51
od paca
Ona e46tka váží cca 1,4 tuny (záleží na výbavě), takže ty koně tam vcelku potřebuješ aby jsi to auto rozpohyboval

Jinak benzinová e46tka (m54) je vcelku spolehlivá, sice žere olej, ale není to zas takový problém

Napsal: čtv 03.12.2015 23:05
od stellaM3
paca píše:Ona e46tka váží cca 1,4 tuny (záleží na výbavě), takže ty koně tam vcelku potřebuješ aby jsi to auto rozpohyboval

Jinak benzinová e46tka (m54) je vcelku spolehlivá, sice žere olej, ale není to zas takový problém

Je to zajímavý ted mam třetí e46 M54B30 a olej nežere . předchozí dvě tak 0.5 az 0.7l na 1000km .Nevím jestli je to nájezdem má ted 80tis km nebo čim?
Napsal: pát 04.12.2015 09:59
od paca
no asi to bude nájezdem, takže pokud máš 80tis km, tak můžeš být spokojený

Napsal: pát 04.12.2015 10:57
od CerVus
No ale najít fakt pěknou 325i nebo 330i s M paketem je už celkem oříšek.
Napsal: pát 04.12.2015 12:55
od paca
Napsal: pát 04.12.2015 13:03
od stellaM3
paca píše:no asi to bude nájezdem, takže pokud máš 80tis km, tak můžeš být spokojený

Spokojenej jsem to je jasný.Taky jsem hledal dlouho takovej kousek

.Jenom jsem zvedavev v kolika km se to zlomí a začne žrát jak každá 330
Napsal: pát 04.12.2015 14:47
od CerVus
Tak ona se pěkná auta najdou i u nás:
http://auto.bazos.cz/inzerat/54804136/B ... rviska.php Jenže jich tu holt není tolik.
Třeba takový BMW fans z Berouna vozí pěkné kousky. Jen většina těch trojek co tahá je stejně jako tahle z Prahy osazená 2,2L.
Napsal: ned 13.12.2015 11:09
od Derek
korwin píše:
Dík za reakci. No já mám teď peugeota co má 55kw
Pravidlo dvojnasobku rika, ze by te mela zajimat auta tak kolem 120kW, takze tam ta FL 20i vypada jako rozumna volba, aby ses hned nekde nerozvesil
Ze zkusenosti svych (330ci M54B30), bratrovych (prave 320i MB54B22) a dalsi lidi s podobnou genezi musim ale durazne rict, ze ty slabsi motory jsou vetsinou takovy "drahy omyl"
Jak rikali kolegove predrecnici - ten trilitr (nebo treba 28i, kdyby nevadilo starsi auto) nezerou v beznem provozu o nic moc vic, nez ten dvoulitr a nebo obecne ta "spodni polovina" sestivalcu. A jestli te jezdeni bavi, tak ty kone u 320i brzo dojdou a budes si rikat "Proc ja rovnou nevzal trilitra"
Na druhou stranu je fakt, ze presednout ze 70konovyho 1,4 predohrabu do 200+konovy zadokolky je hlavne o premysleni

Sam jsem presedlaval ze 115k Transportera a na zacatku jsem byl z toho vykonu uplne hotovej (a zpetne se divim, ze jsem to nekde nevomotal).
Ale posledni rok dva (auto mam tri roky, denni jezdeni tak dva roky /stridal jsem to s dodavkou plus toho chudak E46 hodne odstala kvuli servisu/ najezd cca 50k km) by mi ten vykon proste fest chybel.
A stejne uz pomalu premejslim, kam bych se posouval dal...
Na druhou stranu casto s tim jezdi partnerka, ktera mela 6 let prave tvoje auto (P206 1.4) a i kdyz jezdi svizne, tak premejsli vic nez ja a nema s tim autem vetsiho problemu (a jeste mi svou rozumnou jizdou stahuje prumernou spotrebu

)
Ad 325i - to podle me dava smysl, kdyz to bude nejaka sakra dobra vybava a stav. Jinak bych za sebe rekl, ze bud tu 320i (jako rozumny posun z P206 a rozumny prachy) a nebo 330i (abych za svy prachy dostal mozny maximum).
Pasivne sleduj FB BMW skupinu a obcas se tam prezentuje tenhle dovozce
https://www.facebook.com/BMWznemecka/?fref=ts
Nemiva tam uplne spatny veci.
Tady meli treba 330i za 135k
https://www.facebook.com/BMWznemecka/po ... 7984101985
Tady dokonce za ~9k € E90 325i
https://www.facebook.com/BMWznemecka/po ... 9309693519
Tohle mi za 80k jako evoluce z P206 prijde zajimavy
https://www.facebook.com/BMWznemecka/po ... 7016334415
(zbydou ti prachy na servis, kterej bude driv nebo pozdejc chtit kazdy auto co ma 10+ let a samozrejme taky na PHM )
Tady peknej touring za cca 4k5 €
https://www.facebook.com/BMWznemecka/po ... 2202181563
Myslim, ze je z ceho vybirat

Napsal: ned 13.12.2015 11:44
od Martyn
korwin píše:Díky za odpověď. Právě na to spoléhám, že to bude jednoduchý auto a ještě bytelnej motor prost euro nesmyslů. Otec má 530D, ale dost tam cpe love jelikož má stoletýho naftáka. Tak tomu bych se chtěl vyhnout
330i už na mě bude moc žravé. Samo o sobě má možná podobnu spotřebu, ale láká to víc k rychlejší jízdě a tam pak už spotřeba stejná nebude
Ideál je tak to 320i 125KW. Jinak pokud rozumíš motorům/autům trochu víc (nebo znáš nějakýho schopnýho mechanika), tak bys mi mohl pomoct něco vybrat. Vidím, že si z Příbrami a já se tam budu za chvilku stěhovat. Ideál by bylo něco vybrat v lednu. Takže pokud bys měl čas a zájem, tak se můžeme potkat, dát pivo a kouknout po něčem.
Samozřejmě tvůj čas, popřípadě nějakého mechanika zaplatím.
Covece pokecat nebo dat pivko urcite muzem, e46ky jsem mel dve, ale za nejakeho znalce se fakt jako nepovazuju:) ted jak jsme vybirali tu kamaradovo tak jsme meli jednu co se nam mega libila, uz jsme to skoro topili, ale pro jistotu jsme ji vzali ke Snejkovi.. No napocital nam to na ca 25 do zacatku aby byla tak nejak ok
Jinak s tou 330i - no jsi na tom fakt stejne jako ten muj kamarad.. ja mel obe e46 v trilitru tak jsem ji radne prosazoval, ale on taky proste nechtel.. Je fakt ze kdyz do 125kW 2.0i skocis z neceho slabeho tak ti to pripada jak raketa, ale kdyz si to budes chtit nechat delsi dobu, tak to za chvilku omrzi:)
Ale jako spatne to urcite nejede, vazne to zere o kousicek min nez 3.0 a hlavne projev toho motoru je uz prima - kultivovanost a zvuk je proste sestivalcova pajada:)
Byt tebou nejak extremne bych to neresil, pokud ti staci 2.0i a objevi se nejaka fakt pekna tak ji ber, pokud se objevi pekny trilitr, vezmi trilitr.. Ale jak rikam, bude to o nervy, ca 4 z 5ti jsou vazne poslepovane, zrezavele, vylitane pelechy..
Ale jinak kdyby jsi byl nekdy tady v Pb tak urcite muzem dat dohromady nejaky kafe a svezeni v 320i i 330i pro porovnani a uvidis sam

Napsal: ned 13.12.2015 12:04
od Martyn
Jinak ad to německo - u germánců je velký rozdíl bazar / soukromník.. V bazaru pěknou e46 r6 benzin nekoupíš levněji než tady, ty laciné jsou 99% vraky.. Jediná možnost je soukromník se štěstím, ale ty zase často neumějí ani anglicky (u nás je problém s němčinou zase:).
Tady máš jednu hezkou a rozumně vybavenou za super peníze, už přitáhlá a v berouně, za kukajdu by stála..
http://auto.bazos.cz/inzerat/55186372/3 ... Xenony.php
Napsal: ned 13.12.2015 13:19
od JaraX
125kW 2.2i určitě nekupuj, tomu motoru těžce chybí spodek a má strašně krátkej diferák, když pak pojedeš 130 po dalnici na necelych 4000otáček tak budeš hodně nadávat,
volba z rozumu je 325i, to je asi nejlepší motor, mnohem i lepší než 330i, jelikož 330i už právě díky velkymu vrtání trpí na těsnění pod hlavama a kroucení bloku (i když spíš vyjeté kusy), ale 325i je spolehlivější, méně žere,
prostě volba z rozumu je 325i, pokud seš dynamickej člověk a chceš lítat tak 330i, žere jen o chlup víc a jede jak prase, akorát prostě ty 330ky časteji žerou olej, častěji odchází těsnění pod hlavou, ale jak říkám, je to na kuse, nejhorší je že ti nikdo neřekne že auto žere litr oleje na 2tkm, i když u tvého nájezdu by tě asi tolik netrápilo.
ale té 2,2 bych se fakt vyhnul, prostě nemá spodek, pokud bych kupoval E46 FL tak 325i nebo 330i
Napsal: ned 13.12.2015 13:25
od pavproch
Nevidím jediný rozumný důvod (spotřeba není rozumný důvod

) proč by měl být "strašně krátký diff" nyvýhodou....
Zítra du zkracovat, už ně ty dlouhé převody nebaví... (po zkrácení by to mělo být asitak 3700toček@140 tacho, to už bude snesitelnější, hlavně auto bude i na šestku aspoň trošku akcelerovat....

Napsal: ned 13.12.2015 13:35
od JaraX
no každej má jiny priority, zkráceny diff přidá sílu stejně jako by sis koupil silnější motor, ale v jeho případě je lepší rovnou koupit silnější motor a diff nezkracovat, 325i s delším difem jede líp jak 320i s kratším, kdyby ta 325i měla stejnej tak by jela jak z praku, ale prostě to kazí komfort na dalnici, ja jedu 130 kolem 2300 otáček a jsem spokojenej.
Napsal: ned 13.12.2015 14:06
od pavproch
jasně, někdo blondiny, někdo brunetky a někdo klučiny... každému, co jeho jest....
zaplaťpanbu má každý právo a nárok mít svůj názor a preference... otázka jak dlouho ještě...

Napsal: ned 13.12.2015 14:58
od JaraX
víš jak, člověk zjistí že jedno auto mít nemuže, ja si maximálně užívám sedmu, jenže je tam klid, ticho, člověk vůbec nevnímá co se děje venku, je to takový vlastní svět, kabro mám uplně na opak, kravál, výfuk jde slyšet, člověk hodně vnímá co se kde děje, jedeš po městě bez střechy a citíš co kde v které restauraci vaří, pak X5, to je takový auto do nepohody, na špatné počasí, do města kde sedma strašně trpí na otloukání protože nemá lišty na dveřích, už mi chybí jen Mko pro trochu adrenalinu, a tam by byl mooooc krátký dif
