Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: stř 28.10.2015 22:24
				od pavproch
				Chlopi, mám problém....
OEM tlumiče (které jsem dostal s autem, když sem ho kupoval nové tady v CZ v 2011) jsem měnil v cca 120tis km (přední) a 155 tis km (zadní) a to NIKOLI proto, že by byly "po smrti"....
Přední proto, že ve 120 tis km sem trefil PP kolem díru jak kráva (ohnutá pístnice PP tlumiče) .... a blbec chtěl ušetřit, tak tam dal  "prý" OEM od garážového prodejce... po 30 tis km byly po smrti....
Poto sem ve 155 tis km tam dal KOMPLET podvozek KW V1 (nižší a tužší podvozek se mi velmi líbil a osvědčil...) 
Jenomže:  po cca 35 tis km jsou všechny čtyři tlumiče KW po smrti, a to tak že úplně....
Z více stran se mi dostává podobně "tragických" informaí o "tragické" životnosti aftermarket "sportovních/tužších tlumičů....
Navíc na e90post.com se o KW V1 píše velmi negativně co se teplotní závislosti týče -  v hicech jsou měkké jak sračka, v mrazu tuhé jak jaxfiň... Moje vlastní zkušenost to na 100% potvrzuje...
Jak píšu výše, snížený a tužší povozek mám rád, nicméně štelovák mi netřeba (vydává různé divné zvuky  tak) .... takže tam dám snížené "sport" pružiny  H+R (-35mm PŘ a -25mm Z) a DOZADU tužší OEM m-paket RWD tlumiče (ty by snad mohly mít slušnou výdrž)
Otázka zní - JAKÉ TUŽŠÍ TLUMIČE s rozumnou životností (čti 100+ tis km) dát DOPŘEDU (ke sníženým pružinám)?
Koni Yellow?
Bilstein? (které)
What else?
Díky.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 08:54
				od hansm5
				taky jsem nad tim laboroval a nakonec jsem se vyflak na nejaky snizeni a dal komplet origo tlumice bmw a mam klid. 
 
 
jinak v druhosce se na xd nedelaj.....
 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 09:32
				od lulu991
				
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 10:12
				od xyron
				Ačkoliv nemám xdrive, moje krátké zkušenosti jsou následující:
Na 335i E93 byly do 100km origo z výroby.. zadní vytekly, protože zadek byl namáhanej taháním lodi ...  daly se tam aftermarket Sachsy .. vydržely cca 20k a jsou v haji...  mezítím ve 120k umřely origa na předku...
Tak jsem taky uvažoval, uvažoval a koupil jsem OEM originály přímo v BMW ... jo oproti aftermarketu jsem sice zaplatil u každého tlumiče asi o 1500 czk víc, ale doufám že je tu reálná šance na vetší nájezd než 20k km od pánů z BT Racingu...  

 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 11:20
				od czNEWMANcz
				Co origo BMW Performance? Osobně nad nimi teď uvažuji, jako sada vychází na pěkných cca 25 tis vč. předního stabilizátoru. Otázkou, jestli jsou i pro xDrive. Řešil jsem v tomhle vlákně 
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=148666 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 11:29
				od xyron
				Origo OEM BMW Performance se dělá pro E92, pro E93 bohužel ne... jinak bych je tam dal...
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 11:31
				od czNEWMANcz
				S E91 nemám zkušenost... my to řešili u E92 a E93  
 
 
xyron píše:Origo OEM BMW Performance se dělá pro E92, pro E93 bohužel ne... jinak bych je tam dal...
já myslel na tu e91 co má pavproch 

 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 11:45
				od pavproch
				zadní m-paketové tlumiče RWD pasují i na xDrive
přední m-paketové RWD bohužel na xDrive nepasují
co se mi ale podařilo zjistit, tak Koni Yellow pro xdrive jsou:
 
asi do nich pudu, snad jim ty od dot kratší pružiny H+R nebudou vadit...
 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 12:55
				od lulu991
				pavproch píše:zadní m-paketové tlumiče RWD pasují i na xDrive
přední m-paketové RWD bohužel na xDrive nepasují
co se mi ale podařilo zjistit, tak Koni Yellow pro xdrive jsou:
 
asi do nich pudu, snad jim ty od dot kratší pružiny H+R nebudou vadit...
 
Xdrive a RWD maju zadne tlmice zhodne, takze tam je co vyberat. Predne su pri xdrive kratsie a tym padom vyber nie je velky... Ja viem o Bilstein B4, origo bmw a Meyle HD...Daj potom vediet, ake su tie KONI 

 
			
					
				
				Napsal: čtv 29.10.2015 15:25
				od pleaseSMILE
				Co Bilstein B12? Na xDrive E91 se dělají. Já je budu má RWD pravděpodobně kupovat.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 30.10.2015 12:28
				od pavproch
				podle bilstein.com B12 pro e91xDrive N53 200kW nejsou... pouze B8
			 
			
					
				
				Napsal: pát 30.10.2015 13:21
				od pleaseSMILE
				pavproch píše:podle bilstein.com B12 pro e91xDrive N53 200kW nejsou... pouze B8
Ale prdlajz.
 
			
					
				
				Napsal: pát 30.10.2015 13:41
				od pavproch
				jenomže to je celej kit - "štelovák"...  aten, jak píšu už NECHCU!
			 
			
					
				
				Napsal: pát 30.10.2015 18:38
				od pleaseSMILE
				pavproch píše:jenomže to je celej kit - "štelovák"...  aten, jak píšu už NECHCU!
B12 není štelovák. Jen set pružin a tlumičů.
 
			
					
				
				Napsal: pát 30.10.2015 19:41
				od pavproch
				aha, sorry to sem něvěděl, že to nejsou štelováky.... já jak viděl slovíčko "kit", taxem to ani nerozklikával.... dík za osvětu
snížení -30 a -25 vypadá tak akorát.... otázkou je životnost tlumičů Bilstein
			 
			
					
				
				Napsal: sob 21.11.2015 11:45
				od JayJay
				Mám na autě B8 s eibach pružinama cca 20tis. km. Zatím drží ale jsou celkem tvrdé, nedej bože když je hodně rozbitá silnice to je pak utrpení jak to mlátí.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 21.11.2015 11:51
				od pavproch
				Koni a HR pružiny pudou v pondělí na auto...
			 
			
					
				
				Napsal: sob 21.11.2015 19:32
				od Jaris330D
				Nechápu, co s těma tlumičema děláte. Na E46 jsem měl zadní sport Sachs a 40 000 km bez problémů. Auto už nemám, ale jezdí pořád. Hodně záleží, jak je kdo montuje. Nesměj se dotahovat na zvedáku, utahování se musí provádět v pracovní poloze. Jinak se tlumič nepatrně skříží a po 15 000 je v řiti. Další věc je, že každý tlumič musí mít odpovídající péra. Musí pracovat v jeho poloze. Pokud dám obyč. na sport péra se snížením třeba -35, tak půjde taky do háje.
			 
			
					
				
				Napsal: úte 24.11.2015 21:40
				od pavproch
				Koni aji HR sou na autě - jízdní dojmy budou ale až v pátek, fčíl můj dvorní mechanik Michal dodělává ty svody/výfuk/čidla + vůbec velký servis 200tis km, pak geoška a v pátek snad vyjedu... 
Takže fčíl jen statické dojmy: 
- autí je kupodivu o chlup výš než sem ho měl na KW (HR deklaruje -35 vepředu a -30 vzadu, já u KW žil v přesvědčení že to mám asitak -30 vepředu a -25 vzadu.... ale nikdy sem to exaktně neměřil...) 
- při statickém houpání s kastlí auta se zdá, že to bude extra tvrdá kombinace (což mi neva, já drncání ráth) - navíc v nejhorším sa dají ty Koni dycky poštelovať - fčíl sem je na základě doporučení (@kuju vzdálenému rádci) nechal nastavit na 2/3 max tuhosti... 
Začínám sa těšit na pátek....
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 26.11.2015 14:38
				od smepet
				Ja daval na xdrive e91  Bilstein B6  (ty zluto modry  sportovni )
Je to o dost tvrdsi v kombinaci s runflat  nez original ... 
Zivotnost maji mit vetsi nez original, zatim asi 40 000 km a v pohode.