Stránka 1 z 2
Napsal: úte 13.10.2015 17:06
od Skaletonz
Zdravim. Příští rok bych rád pořídil "nový" povoz a 325i (možná i 330i) mě hodně zaujala. Chtěl jsem se zeptat jestli se dá servis zvládnout za rozumný peníz? Budu vybírat v rozmezí 250-300tis Kč, takže určite předFL. Taky by mě zajímalo jestli ma vůbec smysl jít do tohohle auta, když už bude mít za sebou třeba 150 tis. a víc km? Předem děkuji za odpovědi.
Napsal: úte 13.10.2015 17:46
od alfonzo
Čau, 150 tkm je akorát zajetý motor. Jestli je tam tech 150 najeto 4x tak už to bude s kondičkou horší.

Musíš počítat s elektronickou vodní pumpou, spojka, dvojhmota. Jestli chceš jezdit rychle na horších silnicích tak i tlumiče.
To jsou takové nejkritičtější součástky kolem tohoto nájezdu.

Napsal: úte 13.10.2015 22:15
od tommee
Mel jsem N52B30, koupeno v 70tis km, prodano cca ve 120tis km v nezmenenym stavu. Krom bezny udrzby (oleje, brzdy, filtry, tycky apod) mi nahodne odesla pouze civka (cca 1000kc) a za sebe hodnotim udrzbu tohoto modelu levnejsi nez treba 320d co jsem mel pred tim.
Spotrebak zavisi na stylu jizdy zejmena. Po Praze trpi predni naprava. Za 300 myslim koupis moc peknou 330i/325i kdyz se neunahlis a dobre vyberes, je to za me jedno z nejlepsich aut co muzes koupit:) S tim souvisi fakt, ze jich moc na prodej neni;)
Napsal: úte 13.10.2015 23:16
od matiz
Ovsem vsechno se to da zvladnout za relativne prijatelne penize. Jak naprava, tak tlumice. oboji mam za sebou. K tomu ulozeni zadni napravnice a zadni silentbloky a ramena. Neco to sice stalo, ale ne tolik ze bych to tomu autu nedal. Obcas mam mysky ze bych ji prodal, ale vzdycky mne to brzo preslo, protoze ty co se mi fakt libi, na ty mi chybi dosetrit jeste tak dva mice

No a tak ji udrzuju abych se za ni nemusel moc stydet -)
Napsal: stř 14.10.2015 07:53
od pavproch
matiz píše:Ovsem vsechno se to da zvladnout za relativne prijatelne penize.
To ovšem nesmíš být magor jako pavproch.... já sem na N53 dělal ve 150 preventivní výměnu prakticky úplně všeho na motoru i drivetrainu ....
(aby mi dlůho vydržel...)
Napsal: stř 14.10.2015 09:05
od Skaletonz
Děkuji za reakce. Já samozřejmě počítám s nějakou počáteční investicí hnedka po koupi. Šlo mi o to jestli mě u těhle motorů s takovým nájezdem nečeká nějaká vyložená past, která by stála nesmysl.
Napsal: stř 14.10.2015 09:40
od matiz
No jo, jenze ja mam oproti tobe trochu vyhodu, mam vic bezproblemove auto a nemam ctyrkolku... Stoji to pak vsecko polovinu co tebe. A na motor jsem nesahnul.
Napsal: stř 14.10.2015 13:33
od niko_2
Radsi bych sel do 330i. 325i zerou casto relativne dost oleje - klidne litr/2000km.
Napsal: stř 14.10.2015 14:08
od M4we
niko_2 píše:Radsi bych sel do 330i. 325i zerou casto relativne dost oleje - klidne litr/2000km.
Tohle si myslím je dost individuální problém. B30 a B25 jsou více méně stejný motory, ale jinak souhlas, že je lepší jít do 330i.
Akorát sehnat pěknou 30i je docela těžký

Jinak vím, že na těhle N52 motorech bývá nějaký problém se zdvihátky ventilů.
Tu
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
a nebo na E90post je něco taky.
Napsal: stř 14.10.2015 17:36
od tommee
Problém "cvakající ventily" je strašák, kterej v poměru k počtu prodaných aut není relevantní. To už více autům odejde turbo, vstřikovače, vysokotlaká pumpa apod. Navíc je tento syndrom dost slyšet u N52, která je jinak na volnoběh mechanicky velmi tichá.
Olej žerou, zejména při zátěži (dálnice, město). Olej je vlastně kapitola sama pro sebe, motory trpí spíš na zakarbonování, takže olej měnit, měnit, měnit. Já za 300tis prodával svou 330i E90 před pár měsíci, měla najeto doložených 118tis a je mi to líto dodnes, protože za ty prachy takový auto nekoupím.
Jak píše matiz, servisovat se to dá taky za super peníze, pokud nebudeš každých 150tis km dělat kompletní preventivní! GO všeho jako pavproch:)
Napsal: čtv 15.10.2015 14:07
od kubajz79
tommee píše:Problém "cvakající ventily" je strašák, kterej v poměru k počtu prodaných aut není relevantní. To už více autům odejde turbo, vstřikovače, vysokotlaká pumpa apod. Navíc je tento syndrom dost slyšet u N52, která je jinak na volnoběh mechanicky velmi tichá.
Olej žerou, zejména při zátěži (dálnice, město). Olej je vlastně kapitola sama pro sebe, motory trpí spíš na zakarbonování, takže olej měnit, měnit, měnit. Já za 300tis prodával svou 330i E90 před pár měsíci, měla najeto doložených 118tis a je mi to líto dodnes, protože za ty prachy takový auto nekoupím.
Jak píše matiz, servisovat se to dá taky za super peníze, pokud nebudeš kaž
dých 150tis km dělat kompletní preventivní! GO všeho jako pavproch:)
kolik oleje si vzal tvůj motor se 118tisíci?
Napsal: pát 16.10.2015 21:03
od tommee
Doleval jsem litr mezi vymenama (15tis km), kdyz mi do toho v servisu lili 5w-30. Po prechodu na 5w-40 uz jsem nedoleval, ale podle elektronicky merky nejaky ubytek byl.
Napsal: sob 17.10.2015 07:57
od pavproch
mám to podobně jako tommee: N53 v 3ersi vzala mezi servisama litr, dyž sem do teho lil řídké sračky od castrolu, po přechodu na 5w-40 to skoro nežere, mezi servisama doliju půlltru (a to preventivně)
N52 v m4Zlikovi (taky 5w-40) si za sezonu (6-9 tis km podle toho, jak je pěkné léto) vezme tak deci, dvě...
Napsal: pon 19.10.2015 00:05
od kubajz79
tak to začínám přemýšlet nad dekarbonizací motoru.možná taky nad výměnou separátoru (to prej může způsobovat mizení oleje).
mě totiž N52B25 bere klidně litr na 3tis km.je fakt,že mám nalito 5W-30.bylo mi doporučeno příště nalít 5W-50 z důvodu vysokých provozních teplot těchto motorů.
Napsal: pát 23.10.2015 14:29
od JirkaC
Mě N52B25 bere cca 1l na 2500km. Co jsem se tomu trochu věnoval, protože na začátku mě to strašilo, tak je to problém těsnění olejového víka. Čili výrobní vada. Osobně mi to nevadí, olej castrol 5w 30 stojí 180kč a 1l a při výměně oleje po 15 000km je olejový filtr ultra čistý.
A k topicu: servisní náklady? Za 2 roky používání auta jsem měnil jen levé rameno, kvůli silentbloku (nejde měnit zvlášť) a přední brzdové destičky. Po zkušenostech se 120D vcelku příjemná změna.
Za rok najedu 20 000km cca. Vesměs Praha a dálnice.
Napsal: pát 23.10.2015 15:50
od kubajz79
JirkaC píše:Mě N52B25 bere cca 1l na 2500km. Co jsem se tomu trochu věnoval, protože na začátku mě to strašilo, tak je to problém těsnění olejového víka. Čili výrobní vada. Osobně mi to nevadí, olej castrol 5w 30 stojí 180kč a 1l a při výměně oleje po 15 000km je olejový filtr ultra čistý.
jak jako výrobní vada těsnění?to jako že ten olej prochcává někam na motor.já nenašel jediný mastný flek.spíš si myslím,že ten olej vyletí výfukem.byl jsem ale ujišťován pár lidma,že je to zcela "normální" u těchto motorů.
netušíš náhodou (nebo třeba někdo jiný ze členů) jak je to se separátorem.je bezúdržbový nebo klasický?
a co dekarbonizace?má v tomto případě ztrácejícího se oleje nějaký efekt?přemýšlel jsem nad koupí sady od BG,tj výplach motoru+aditivum do nového oleje+aditivum do benzinu
Napsal: pát 23.10.2015 19:43
od andree182
JirkaC píše:Mě N52B25 bere cca 1l na 2500km. Co jsem se tomu trochu věnoval, protože na začátku mě to strašilo, tak je to problém těsnění olejového víka.
alebo tesnenie pri olejovom filtri (praca na par hodin a material za par stovak)... ak ti uteka 1L/2500, mozno by to bolo dobre riesit (zvlast ak mas pod autom louzicky) - aby sa ti nestalo, ze tesnenie rupne uplne a zrazu to bude 1L/25km

Napsal: úte 27.10.2015 21:40
od JirkaC
Kapičky oleje pod autem nemám. To bych samozřejmě řešil velmi urgentně. Četl jsem na e90post.com toto téma, kde se tomu hodně věnovali a psali tam nějaké těsnění a pochopil jsem, že myslí to víčko nahoře, kde se dolívá olej. Nevím, já to mám čístý. Každopádně odběr oleje je v normě. (Norma je 1000km/1l). Motor točím do červený a jezdím i dálnice, takže ideální kombinace na žravost oleje. Osobně bych do N53 aka traktoru nešel. Soused to má a už měnil komplet vstřiky ani ne po 100 000km.
Separátor netuším. Až tak zběhlej v tom nejsem..
Narovinu, dost přemýšlím, že bych auto prodal za 335i. Jenže moje má najeto 60 000km, hydraulickej posilovač a předělal jsem ho na FL. To je prostě ideální kombinace. Mno a pointa je, že cokoliv jinýho bude prostě o světelný míle míň spolehlivý...
Napsal: ned 08.11.2015 11:07
od xhans
JirkaC píše:Kapičky oleje pod autem nemám. To bych samozřejmě řešil velmi urgentně. Četl jsem na e90post.com toto téma, kde se tomu hodně věnovali a psali tam nějaké těsnění a pochopil jsem, že myslí to víčko nahoře, kde se dolívá olej. Nevím, já to mám čístý. Každopádně odběr oleje je v normě. (Norma je 1000km/1l). Motor točím do červený a jezdím i dálnice, takže ideální kombinace na žravost oleje. Osobně bych do N53 aka traktoru nešel. Soused to má a už měnil komplet vstřiky ani ne po 100 000km.
Separátor netuším. Až tak zběhlej v tom nejsem..
Narovinu, dost přemýšlím, že bych auto prodal za 335i. Jenže moje má najeto 60 000km, hydraulickej posilovač a předělal jsem ho na FL. To je prostě ideální kombinace. Mno a pointa je, že cokoliv jinýho bude prostě o světelný míle míň spolehlivý...
To jsi pohodar, kdyz nic neresis az do pseudonormy 1l na 1000km.
Stran vstriku je to znamy problem i u n52, zadny mechanismus neni zcela blbovzdorny a vetsina lidi dostane to, o co si svym chovanim k autu rika. Nesvadel bych to jen na auto, vzdy to je minimalne 50:50
Napsal: ned 08.11.2015 11:20
od xyron
Pokud by jsi do traktoru N53 nesel, nechod ani do traktoru N54 ... a vstriky v 100-150k km jsou naprosto bezne ...