Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 08.10.2015 21:47
od JohnyM
Ahoj, da se sestavit spojka (s jednohmotou a odpruzenou lamelou) z jinyho modelu tak aby to pasovalo do 330d e90? Mam tam cip a Luk dvouhmota tam nevydrzela ani rok a to to ani moc netrapim.

Napsal: stř 14.10.2015 07:49
od Jaris330D
Umis si predstavit, co to udela, kdyz tam das jednohmotu? Ta dvouhmota tam neni pro srandu kralikum. Kor u nachipovane nafty.

Napsal: ned 18.10.2015 02:36
od JohnyM
Ta dvouhmota tam je pro zlost nez pro srandu kralikum. Jde mi o to jestli existuje něco co by tam šlo místo tý dvouhmoty dát.

Napsal: ned 18.10.2015 11:35
od Jaris330D
Nejdriv si zjisti, proc tam ta dvouhmota je, a co vlastne ma za ukol. Pak pochopis, ze tam neni zbytecne. Nevim jakym stylem jezdis, ale kdyz vidim nejaky borce, co auto podtacej a radej jak vemena, tak se nedivim, ze odchazi dvouhmota. Nebo, ze hrabou a trha to, jak splaseny kun. Taky si mohl mit smulu na vadnou dvouhmotu z vyroby. Podle me to nicim nahradit nejde. Nedavno jsem jel s klukem, kterymu se auto po jizde ve meste chvelo, jak zimnice a ja mu rikam, proc kurva nepodradis, vzdyt to podtacis. A on, ze to pak zere :-) . Jo ma to o litr 2 vetsi spotrebu, ale ta dvouhmota pak nejde do haje a usetris 20 000 za servis.

Napsal: ned 18.10.2015 11:54
od Francis
Co to udělá bez dvouhmoty? No co by, bude lepší akcelerace a drobné vibrace na volnoběh, jinak nic.

Napsal: ned 18.10.2015 12:21
od Jaris330D
Tak si to vymente a uvidite. U benzinu by to slo, ale nachipovana nafta s velkym kroutakem nevim, nevim. Hlavne ztratis komfort, bude se to chvet pri rozjezdech, brzdeni motorem pri razeni razy atd.. rozdil ve zrychlovani minimalni. Bude odchazet hardyna, diferak atd..

Napsal: ned 18.10.2015 13:01
od MattyX
Ty jednohomoty na dýzlech se nikdy moc neosvědčili... jako znám to jen u koncernovýho TDi, ale nešel bych do toho, je to dost nepohodlný :-/

Napsal: ned 18.10.2015 13:20
od Francis
Koncernový kolikaválec? U méně než R6 to je cítit, to ano.

Dvouhmotu používají výrobci posledních dvacet let, v honbě za komfortem. S jednohmotou jsou torzní kmity na volnoběh, vyběhaná převodovka může pak na volnoběh cinkat, chrastit. V rozumných provozních otáčkáh není rozdíl patrný.

Pokud je sestava setrvák-lamela-přítlačák v dobré kondici a neškube při rozjezdu, nehrozí nějaké poškození. Za předpokladu, že se řidič umí rozjet, tzn. nejprve pustí spojku a teprve pak přidá plyn :-)

Napsal: ned 18.10.2015 13:34
od MattyX
Koncernový maloválec, tam je to o poznání horší, ale třeba Valeo sada na M52 je taky tragedie. Takže v případě dýzlu na normální ježdění, bych šel vždy cestou dvouhmoty...
Druhá věc je, že víc jak 90% řidičů neumí řadit a rozjíždět se a pak ty spojky lehají :lol:

Napsal: ned 18.10.2015 16:03
od TANN3R
JohnyM píše:Ahoj, da se sestavit spojka (s jednohmotou a odpruzenou lamelou) z jinyho modelu tak aby to pasovalo do 330d e90? Mam tam cip a Luk dvouhmota tam nevydrzela ani rok a to to ani moc netrapim.
Tak to můžeš být rád, že tam tu dvouhmotu máš, jinak by si místo ní oddělal převodovku. Dvouhmotu nezničí výkon, nebo "trápení" v otáčkách ale podtáčení motoru a špatné řazení - rázy. Každý kdo s oblibou používá otáčky pod 2tis i pro akceleraci ji brzo odepíše.

Jinak odpověď na tvou otázku - nejde. Ani neznám nikoho, kdo by to musel řešit. Všichni používají obyč dvouhmotu Sachs/luk i po úpravě (včetně mě) a není s tím problém - spíš při úpravách přes 300k je třeba řešit přítlačák a lamelu.

Napsal: ned 18.10.2015 22:14
od DaweTDS
Já si nechal udělat jednohmotu na E39 530d na zakázku z duralu a litiny a byla v autě okolo 50km a šla z auta ven. Na volnoběh to řachtalo a při cca 1500ot to drnčelo do celého auta. Byla i odlehčená o 3kg a na zrychlení to nemělo žádnej vliv.Nakonec jsem byl rád,že jsem ji prodal za poloviční cenu a koupil novou dvouhmotu + odpruženou lamelu + přítlačák z F10 a už rok a 30000km mi drží 650Nm. Je to nebe a dudy.

Napsal: pon 19.10.2015 09:14
od Francis
DaweTDS: Mám podobný problém s vibracemi na M52B28, jen o 200 otáček výš, kolem 1700-1800 rpm. Tipuju nesprávné vyvážení setrváku. Kde jsi to nechával vyvažovat?

Napsal: pon 19.10.2015 09:55
od TANN3R
Tohle nebude špatným vyvážením, zrovna M57 má někde mezi 1400 až 1600 "kritické" otáčky, kdy jsou cítit vibrace vždy.

Napsal: pon 19.10.2015 11:29
od kubajz79
v tomhle má navrch mercedes s jejich vyvažovací hřídelí...nesmrtelné.

jinak tady velmi pěkně vysvětleno,co dvouhmota je,proč se používá a hlavně proč ji nenahrazovat jednoduchým setrvákem:

http://www.auto.cz/technika-dvouhmotovy ... cnik-87264

při konstrukci motoru a převodovky je s dvouhmotou bohužel počítáno.při jejím nahrazení za jednoduchou se dá očekávat,že se její absence projeví i jinak než jen zmenšeným pohodlím...

Napsal: pon 19.10.2015 19:15
od Laco002JT
takze pokial spravne chapem co napisal DaweTDS mozem dat na moju e91 330xd dvojhmotu, odpruzenu lamelu, prítlacak z F10?

Napsal: pon 19.10.2015 20:14
od DaweTDS
Myslím,že tam už odpruženou lamelu budeš mít. Třeba F10 ji odpruženou má. Je to dělané,aby to zvládalo více Nm.

Napsal: pon 19.10.2015 21:30
od Laco002JT
dakujem za odpoved. Pytam sa preto lebo ma caka vymena dvojhmoty a vymenim uz rovno aj spojku. V buducnosti mam v plane auto tiez chipnut a ked tieto suciastky z f10 vydrzia viac ako tie na e90 tak zvolim tie z f10 kedze cenovy rozdiel tam neni v podstate ziaden.

Napsal: pon 19.10.2015 23:15
od TANN3R
Myslím že je to zbytečné. Jezdí mi sem E91 330d co má po úpravě odbržděno 208Kw, spojku sme dávali origo a drží už min 40tis km. Sám mám na E60 přes 190Kw z původních 160ti a mám sériovou spojku od Luku.

DaweTDS: Bylo nutné laborovat se spojkou? Popravdě si nepamatuji kdy jsem naposledy dělal E39 v manuálu, tak ani nevím jak tam ta spojka vypadá.

Napsal: úte 20.10.2015 19:14
od DaweTDS
Bylo protože sériová neudržela 650Nm.Je skoro stejná jako na ostatních modelech,jen přítlačák je slabší a má neodpruženou lamelu. Všiml jsem si ,že výkonější BMW v naftě mají k dvouhmotě i odpruženou lamelu,aby ta dvouhmota nedostávala tolik na frak a zároveň to zvládlo i více Nm. Proto jsem řešil tu odpruženou a organikou přeobloženou lamelu a ten přítlačák z F10 ..Je to předposlední možnost ... poslední možnost je přítlačák sach performance...ale to je 12000,- jen za přítlačák jak vyšitejch :D

Napsal: stř 21.10.2015 22:15
od JohnyM
DaweTDS píše:Bylo protože sériová neudržela 650Nm.Je skoro stejná jako na ostatních modelech,jen přítlačák je slabší a má neodpruženou lamelu. Všiml jsem si ,že výkonější BMW v naftě mají k dvouhmotě i odpruženou lamelu,aby ta dvouhmota nedostávala tolik na frak a zároveň to zvládlo i více Nm. Proto jsem řešil tu odpruženou a organikou přeobloženou lamelu a ten přítlačák z F10 ..Je to předposlední možnost ... poslední možnost je přítlačák sach performance...ale to je 12000,- jen za přítlačák jak vyšitejch :D
Setrvak si daval taky z f10? Nebo jen pritlacak a lamelu. Ja tam mam neodpruzenou lamelu tak bych tam dal tu odpruzenou. A da se to kombinovat mezi sebou? Myslim treba setrvak a pritlacak z e90 a ta lamela f10