Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 10.09.2015 09:20
od jarecz
Dobrý den, jsem novy majitel BMW e91 320d 120kW 2005, ktere uz jsem mel vysnene delsi dobu, ale predtim jsem koupil nove octavii 2 v nejvyšší vybave a po trech mesicich do me napalil jakysi sebevrah ve stopadesati, takze auto totalka a ja jsem se podruhe narodil. Takze ted byla bmw jasna volba. Auto mam par dni a muj problem je, ze rano kdyz s autem jedu, tak pri rozjezdu na jednicku bez plynu i s plynen auto celkem hodne zaskube nebo spise motor se jakoby roztrepe a jak uz se rozjedu, tak uz v pohode. A po delsi jizde uz je to potom bez problemu, auto ma krasny a plynuli rozjezd. Takze to dela spise asi nez se poradne zahreje. Spojka je ticha na volnobeh i kdyz ji seslapnu, zadne zvuky, takze tim by to byt nemelo. Auto chyta bez problemu i krasne tahne. Je to zvlastni, ze jakoby po delsi jizde je vse v pohode, ale po ranu kdyz jedu do prace, tak v okamziku kdyz zaradim jednicku a auto se da do pohybu, tak tyhle vibrace a skubani motoru nez se rozjedu. Dekuji za kazdou radu.[/quote]

Napsal: čtv 17.09.2015 22:51
od jarecz
Tak jsem v aute nechal vymenit olej, veskere filtry i palivovy a jezdil jsem asi dva dny bez problemu. Uz jsem si myslel, ze je po problemu ale ted uz zase, jak je auto nezahrate zkratka nez ujedu par kilometru tak pri rozjezdu se trepe motor jako by tam nebyly silentbloky a po delsi jizde je vse bez problemu. Myslel jsem ze po vymene oleje (bylo ho tam i malo) to bude ok, ze je problem v tech hydrosilentblokach. Na foru jsem cetl ze by to mohl byt EGR ventil nebo vlnovec, coz se mi nezda. Zajimave je ze po urcite dobe je vse bez problemu. Zahada... :cry:

Napsal: pát 18.09.2015 09:56
od M3maniac
A kolik máš najeto? Podle mě dvouhmota.... Pokud jde jen o rozjezd.

Napsal: pát 18.09.2015 10:57
od jarecz
Najeto mam 202tis a spojka je ticha na volnobeh i po seslapnuti a pokud by to bylo spojkou, tak by ten problem byl porad, ale jak se auto zahreje je vse v poradku, bez třepani bez vibraci.

Napsal: čtv 29.10.2015 08:17
od jarecz
Tak po delsi dobe nove poznatky ohledne meho problemu. Auto porad pri rozjezdu neprijemne trepalo s motorem, po precteni vseho mozneho tady na foru, jsem se docetl, ze nekomu pomohlo vycistit EGR ventil a separator oleje, po rozdelani egru byl docela dosti obalenej karbonem, to jsme vycistily a separator taky, ale ten byl v pohode. Pote auto jezdi uplne bez problemu a bez trepani asi uz 14dni, ale ted opet pri studenem rozjizdeni, tedy po ranu, se motor trepe, sice trochu min, ale porad. Po ujeti cca 5-10km, je to bez problemu. Takze zahada je zase zpet. Jeste me napada vaha vzduchu nebo solenoidy. Ale to uz jen tipuju. A EGR ventil je pravdepodobne odpojeny diagnostikou, protoze jsme ho zkousely jestli otvira a nic, ale pri se da taklhle vypnout. Myslim ze to bliv na trepani asi mit nebude. A jeste poznatek, ze pri chcipnuti motoru, docela dosti zatrepe autem.Pokud by nekoho neco napadlo, diky moc!

Napsal: čtv 29.10.2015 08:17
od jarecz
Tak po delsi dobe nove poznatky ohledne meho problemu. Auto porad pri rozjezdu neprijemne trepalo s motorem, po precteni vseho mozneho tady na foru, jsem se docetl, ze nekomu pomohlo vycistit EGR ventil a separator oleje, po rozdelani egru byl docela dosti obalenej karbonem, to jsme vycistily a separator taky, ale ten byl v pohode. Pote auto jezdi uplne bez problemu a bez trepani asi uz 14dni, ale ted opet pri studenem rozjizdeni, tedy po ranu, se motor trepe, sice trochu min, ale porad. Po ujeti cca 5-10km, je to bez problemu. Takze zahada je zase zpet. Jeste me napada vaha vzduchu nebo solenoidy. Ale to uz jen tipuju. A EGR ventil je pravdepodobne odpojeny diagnostikou, protoze jsme ho zkousely jestli otvira a nic, ale pri se da taklhle vypnout. Myslim ze to bliv na trepani asi mit nebude. A jeste poznatek, ze pri chcipnuti motoru, docela dosti zatrepe autem.Pokud by nekoho neco napadlo, diky moc!

Napsal: čtv 29.10.2015 08:25
od jarecz
Omlouvam se, ze jsem to poslal dvakrat, nejak se to seklo :D

Napsal: pát 30.10.2015 14:20
od travis
Nevím jak to má vyřešený 2.0d, ale mně nefunkční chcípací klapka načnula dvouhmotu. A ta se potom při rozjezdu projevovala úplně stejně.

Napsal: pát 30.10.2015 16:13
od jarecz
Diky za reakci, moc tomu sice nerozumim, ale jakou spojitost ma chcipaci klapka se spojkou? 8O

Napsal: pát 30.10.2015 16:44
od Vlasta
Chcípací klapka? Was ist Das?

Napsal: pát 30.10.2015 16:50
od mi00wa
myslel škrtící klapku před EGRem :-D

Napsal: pát 30.10.2015 17:50
od jarecz
Ja ale zadnou skrtici klapku pred EGRem nemam, myslim ze skrtici klapka je pouze u filtru pevnich castic (pokud se nemylim), ten ja nemam. :roll:

Napsal: pát 30.10.2015 18:36
od travis
mi00wa píše:myslel škrtící klapku před EGRem :-D
který se říká chcípací klapka :D

Napsal: pát 30.10.2015 19:39
od Vlasta
Raděj napište ETK číslo ať se dohodneme

Napsal: sob 31.10.2015 17:01
od jarecz
Tak díky za rady, ale "chcípací klapkou" to nebude, ani ji nemam. A dnes rano opet, pri rozjizdeni trepani, po 5km auto jak nove :-).. Jo a hrozne ztěžka tam jde dat jednička a zase do te doby nez se to zahreje. Takže pocitam, ze to bude tou spojkou. Uz jsem si poridil prasatko a zacnu setrit.. :roll:

Napsal: sob 31.10.2015 17:45
od travis
Klapkou to být nemůže, ta (pokud teda je jí motor vybaven) má funkci pouze při vypnutí zapalování, kdy na pár sekund přivře přívod vzduchu a motor chcípne bez větších otřesů. Mně nefungovala a ty otřesy moc nesvědčily dvouhmotě a ta se takhle projevovala při rozjezdu. Takže můj odhad je špatná dvouhmota.

Napsal: sob 31.10.2015 18:03
od jarecz
Jojo, taky si to uz myslim, ale je zajimave, ze po ohrati motoru, je vse bez problemu a uz se to nestane ani jednou. Jinak je spojka pri vyslapnuti i normalne, za studena i za tepla absolutne ticha. Mel jsem kdysi jednickovou oktavku co mela najeto pres 500tis,chip, spojka origo - hucela jak cimbalovka, ale rozjezdy byly bez problemu. U bmw se auto trepe, ze pri rozjezdu si pripadam jak kdybych jel poprve v aute.. :evil:

Napsal: pon 02.11.2015 10:59
od Nmare
Mám úplně to samé. Vše na autě je udržované, na motoru po dobu mojeho vlastnictví - nové turbo, nové žhaviče, termostaty, filtry, vyčištěný separátor, kompet zaslepený a odprogramovaný EGR, vyndaný a odprogramovaný DPF, custom nerezové sání, větší intercooler a předělaný výfuk od turba až po koncovky, vstřiky po repasi. Přemapovaná jednotka a odbržděno na válcové brzdě (asi 6 měření před/po), diagnostiku si dělám pravidelně. Vše v top stavu jen to prostě dělá toto.

každou z těchto věcí jsem dělal postupně a vždy si říkal "tak že by teď konečně to otravné třesení zmizelo" a ani prd, dělá to úplně stejně téměř každý první/druhý studený rozjezd, pokud auto stálo přes noc a je ráno chladno. prostě jako bych se s autem nedokázal rozjet, nebo jel motor na dva válce, pak se rozjedu a už se to nikdy nestane, až do dalšího studeného startu.

pokud to dělá dvouhmota, tak mi není jasné, proč jen při jednom rozjezdu? a obvykle to není ani ten úplně první, od domu vždy odjedu normálně ale udělá to až po půl kilometru na křižovatce, nebo když zabočím do ulice a pomalu se rozjíždím. Při odjezdu od domu to neudělalo nikdy.

Napsal: pon 02.11.2015 11:58
od gsicbr
přesně jak píšeš. Od domu odjedu, pak zastavím na křižovatce a udělá to jednou nebo dvakrát, pak v pohodě. Určitě to není dvouhmota spíš jako kdyby krokoval přítlačák podle motoru nebo nějaká výrobní vada dávkování paliva za studena. Určitě jdou všechny válce. Kámoš má 330d fl 120tkm a dělá mu to taky. Takže bych to vůbec neřešil.

Napsal: pon 02.11.2015 13:55
od jarecz
Uplne presne to same jako ja, jako bych vam pujcil me auto a vy jste mi to popsaly co to dela :-). Ale nevzdavam to a jdu po tom, protoze je to zahada.. Jeste zkusim moznost, ze vymenim vahu vzduchu za novou, ale to spise tak ze zoufalstvi.. :oops: