Stránka 1 z 1

Napsal: stř 19.08.2015 08:07
od erveen
Ahoj,

posledních 14 dní řeším problém. Řazení stupňů jde v pohodě. Uložení kulisy řazení se (neklepe/nevibruje). Stupně 1/3/5 bez žádného klepání, neutrál, zpátečka taky naprosto OK. Jakmile zařadím 2 nebo 4 pokud nešlápnu na plyn je to ok, čím víc přidám plyn tím víc se řadička rozlepe, z kulisy řazení je slyšet třepavý zvuk. Pokud je zařazeno 2 nebo 4 a přitáhnu řadičku do strany co nejvíce ke mě klepání řadičky a zvuk z kulisy je naprosto minimální, jakmile řadičku zatlačím do strany co nejvíce ke spolujezdcovi, skoro mě to utrhne ruku :D :). Po cca 15 km jízdy je kulisa docela vařící.... - to je normální? Ta guma která je nad kulisou a těsní zvuky z venčí, byla taková na půl rozteklá/zatvrdlá a rozpadla se mi v ruce....

Na co se mám mrknout ? Díky

Napsal: stř 19.08.2015 10:48
od Kani
Takze se to "klepani" zhorsuje s rostoucima otackama?

Zalez pod auto a at ti kamarad radi 2. a 4. stupen.

Mohlo by to byt toto:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/w/1.png

dily 2. a 4. (ironicke, ze? :lol: )

Napsal: čtv 20.08.2015 08:43
od erveen
Kani píše:Takze se to "klepani" zhorsuje s rostoucima otackama?

Zalez pod auto a at ti kamarad radi 2. a 4. stupen.

Mohlo by to byt toto:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/w/1.png

dily 2. a 4. (ironicke, ze? :lol: )
Ahoj, ano zhorsuje se to s rostoucíma otáčkama. Dobře o víkendu na to mrknu. díky za tip. Koukám do ETK, dá se to vůbec ještě objednat?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=25_0577

Takže je to díl č. 12?

Napsal: úte 25.08.2015 09:13
od erveen
Takze jsem vlezl pod auto. Táhlo řadící páky "škrtá" o hardynu při stupních 2 a 4, proto to klepe. Co vše mám vyměnit?

Napsal: úte 25.08.2015 09:30
od Francis
Pokud škrtá o kardan, asi se rozpadlo zadní uložení konzoly do karoserie.

Napsal: úte 25.08.2015 10:50
od Fx
Buď uložení ramena, v kterém je silonová vložka na "kouli" řadičky, nebo i ta vložka. Zkus si vzít za páku a hýbat nahoru - dolů. Je tam vůle?

Napsal: úte 25.08.2015 13:34
od erveen
Fx píše:Buď uložení ramena, v kterém je silonová vložka na "kouli" řadičky, nebo i ta vložka. Zkus si vzít za páku a hýbat nahoru - dolů. Je tam vůle?
Když jsem ležel pod autem, zkoušel jsem zahýbat s celým tím ramenem co drží tu kulisu. Je tam vůle cca 5mm... (když se zařadí 1,3,5) tak je místo mezi hardynou a táhlem převodovky tak 3-4mm... Moc místa tam není.

Napsal: úte 25.08.2015 13:58
od Francis
Mám Z3 řazení v E36 s M52B28, převodovkou S5D 320Z a velkou hardy jako má 328i. Při řazení 5 to škrtne o kardan, při neutrálu a bouchnutí svrchu do řadičky to cinká o kardan, přesto nejsou vibrace za jízdy na jakýkoli zařazený rychlostní stupeň.

Asi bys měl nechat svézt v autě někoho znalého, takto je to spíš věštba než rada.

Napsal: úte 25.08.2015 14:02
od Francis
Závada se začala projevovat "sama od sebe" nebo nějaké opravě / úpravě / výměně?

Napsal: úte 25.08.2015 15:43
od erveen
Francis píše:Závada se začala projevovat "sama od sebe" nebo nějaké opravě / úpravě / výměně?
V Plzni a okolí, se někdo takový špatně schání :(... sama od sebe... žádná úprava řazení (short shift apod.) nic takového... Nejdřív to začalo jen tak jemně vibrovat... po xxx kilometrech se to zhoršilo. Výměním to uložení, v podstatě i všechny ostatní díly kulisy a táhla... nestojí to moc... a uvidím jestli se to zlepší.

Napsal: úte 25.08.2015 15:56
od Francis
Jak je na tom hardyspojka? Není natržená a nemlátí o táhlo řazení nějaký její cár?
Teplota fofrklacku a celého mechanismu je ve vedrech běžně vysoká, vpravo pod převodovkou ti topí dvě roury od výfuku.