Napsal: sob 01.08.2015 21:16
Zdravím,
Mám problém s řazením. Před rokem jsem si koupil e46 320d z roku 2000 s 5 rychlostní manuální převodovkou. Má najeto 200 000 km. Když jsem začal jezdit za několik týdnů jsem zjistil jsem že občas nejde zařadit jednička když zastavím na samaforech. Musel jsem vymáčknout spojku a trošku couvnout aby jsem jí tam mohl zařadit. Když se nedalo couvnout nezbylo mi než se rozjet na dvojku. Za pomalé jízdy jsem jedničku mohl zařadit bez problému.
Protože to bylo strasně neprijemné takhle jezdit po měste vyměnil jsem v převodovce a diferenciálu olej. Přirozeně jsem byl první za 15 let který tyto oleje vyměnil. Starý olej byl černý a smrděl sírou.
Nalil jsem do převodovky Castrol Manual EP80 protože takový olej byl předepsán pro manuální převodovky BMW na nálepce na motoru.
Od výměny oleje se příznaky obrátili.
Nyní jde na místě řadit velmi lehce, nikdy se mi nestalo že bych nemohl zařadit jedničku když stojím na místě ale za to jednička nejde lehce zařadit za jízdy, ani když jedu 1km v hodině, musím jí tam dávat silou, tak že když přijíždím na křižovatku v kopci a chci si zařadit jedničku musím úplně zastavit a pak jí zařadit a nebo se zase skoro rozjet na dvojku a nebo tam silou narvat jedničku.
Je to jako kdyby tam byla nejaká stěna nebo zub který musím silou přeskočit abych tam mohl dát jedničku. Kdyz stojím na místě s vypnutým motorem a řadim bez spojky všechny rychlosti se randomě setkavají s takovým zubem. Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Yo1EBTqml2Y
Spojka neni nová, když se rozjíždím hodně vibruje. Spojku budu dělat příští měsíc. Někteří lidé mi říkají že odcházi synchron na 1 stupni a někteří že špatně rozepíná spojka. V jednom servisu mi nabídli za 2500 - 5000,- rozebrat převodovku když už budou delat spojku.
Nedávno jsem také vyčetl že do převodovek BMW se leje olej podle barvy nálepky. Já mam žlutou a měl by se tam udajně dát MTF LT-2.
Moje otázka je, může to těžké řazení být kvůli oleji, možná je ten co jsem tam nalil já moc hustý? Je to pravděpodobně kvůli spojce nebo je to synchron a je třeba ho vyměnit?
Díky
Mám problém s řazením. Před rokem jsem si koupil e46 320d z roku 2000 s 5 rychlostní manuální převodovkou. Má najeto 200 000 km. Když jsem začal jezdit za několik týdnů jsem zjistil jsem že občas nejde zařadit jednička když zastavím na samaforech. Musel jsem vymáčknout spojku a trošku couvnout aby jsem jí tam mohl zařadit. Když se nedalo couvnout nezbylo mi než se rozjet na dvojku. Za pomalé jízdy jsem jedničku mohl zařadit bez problému.
Protože to bylo strasně neprijemné takhle jezdit po měste vyměnil jsem v převodovce a diferenciálu olej. Přirozeně jsem byl první za 15 let který tyto oleje vyměnil. Starý olej byl černý a smrděl sírou.
Nalil jsem do převodovky Castrol Manual EP80 protože takový olej byl předepsán pro manuální převodovky BMW na nálepce na motoru.
Od výměny oleje se příznaky obrátili.
Je to jako kdyby tam byla nejaká stěna nebo zub který musím silou přeskočit abych tam mohl dát jedničku. Kdyz stojím na místě s vypnutým motorem a řadim bez spojky všechny rychlosti se randomě setkavají s takovým zubem. Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Yo1EBTqml2Y
Spojka neni nová, když se rozjíždím hodně vibruje. Spojku budu dělat příští měsíc. Někteří lidé mi říkají že odcházi synchron na 1 stupni a někteří že špatně rozepíná spojka. V jednom servisu mi nabídli za 2500 - 5000,- rozebrat převodovku když už budou delat spojku.
Nedávno jsem také vyčetl že do převodovek BMW se leje olej podle barvy nálepky. Já mam žlutou a měl by se tam udajně dát MTF LT-2.
Moje otázka je, může to těžké řazení být kvůli oleji, možná je ten co jsem tam nalil já moc hustý? Je to pravděpodobně kvůli spojce nebo je to synchron a je třeba ho vyměnit?
Díky