Stránka 1 z 1
Napsal: pon 27.04.2015 18:14
od brbla
zdravím,
pomáhám kamarádovi s výběrem auta, nakazil sem ho chutí po bmw a protože se moc on v autech nevyzná přišel tedy za mnou.
Chtěl by e90, xdrive, klidně automat, ale ten mu rozmlouvám, benzín pač jezdí krátký štreky. teď máme vyhlídnutý jedno 330xi s pěknou výbavou O5 z DE za čtvrt mega, nechal sem ho proklepnout cebií u známého, za 4roky v De najelo 40k což je samozřejmě divný a teď má 160k km...
můžu dostat prosím rady na co při prohlídce koukat, hlavně u těch xdrivů?
rozpočet je do 400k, chtěl by spíš 07+ ale teď se našlo tohle, spotřeba se neřeší čili 325i nebo 330i ideál, 335i odmítám kvůli těm dvoum šnekům.
spotřeba oleje je prý u 190kw verze větší než 200 stejně jako spotřeba benzínu, která se moc neřeší..já jen že u sem něco četl
Poradí prosím někdo?

Napsal: úte 28.04.2015 07:01
od pavproch
Sem si fčera nefšim....
Hele, asi takle - 160 tis km není málo (na svým 330ix e91 N53 200 kW mám aktuálně 170kkm - od prvního do posledního metru odřízeno vlastníma rukama - kupoval sem to tady v CZ nové). Jezdím s tím nadpředpisově, dynamicky, převážně se vyhýbám D1 a I. tř., čili většina kilometrů najeta na tankodromech, pardon silnicích II a III.tř.
Pokud je tvůj kámoš puntičkář a chce mít auto ve 100% kondici - já su taky taková divná osoba - tak ať se připraví na významné (částečně preventivní) investice, pokud to bere jako spotřebák a bude jezdit, dokad sa mu to neposere/nezastaví, tak je i šance že bude jezdit "bez" investic...
Na základě vlastních zkušeností si odhadnu tvrdit, že:
- podvozek (silenbloky, ramena, ložiska) už bude významně za zenitem
- tlumiče a brzdy (pokud sou tam ještě původní), po smrti
- hardy spojky a spojka/dvouhmota před umřením
- hydrořízení, vodní pumpa jakbysmet
- solenoidy Vanosů (pokud to bude N53) už moc solenoidovat asi nebudou
- vstřiky a cívky (opět N53) už taky nic moc
- motorek xDrive statisticky už po smrti
- baterka na umření
(Já už mám všechno výše uvedené - kromě baterky a motorku xdrive - v autě nové...)
Pokud to kamoš koupí, určitě by měl, kromě standarního motorového woleje (5w-40, žádné řídké sračky!) a všch filtrů (klima, vzduch, wolej, palivo) vyměnit i veškeré ostatní náplně (převodovka, 2x diff, xdrive, chladič, spojka+brzdy a freon do klimy)
Nescu, aby to vyznělo jako strašení, ale 160tis km prostě nerní nové auto, no...
Napsal: úte 28.04.2015 13:44
od brbla
je to 190kW verze
já osobně si myslím, že to auto může mít reálně najeto víc jak 160, vzhledem k psanému nájezdu v De, nadruhou stranu by už mohlo mít potom tyhle věci vyměněné a nemuselo by se hned investovat
jak se poznají tyhle věci, že jso na výměnu?:
- hardy spojky a spojka/dvouhmota před umřením
- hydrořízení, vodní pumpa jakbysmet
- solenoidy Vanosů (pokud to bude N53) už moc solenoidovat asi nebudou
- vstřiky a cívky (opět N53) už taky nic moc
- motorek xDrive statisticky už po smrti
kolik takové opravy stojí?
na druhou stranu, 160k km neni zase nějak extra moc..
díky!
Napsal: úte 28.04.2015 14:43
od pavproch
190kW = N52 tj. nepřímovstřik (slabší než N53, sametovější chod, lepší kultivovanost, snadněji ovladatelný pradcí s pedálem plynu, výrazně víc žere (benzín) než N53, je u něj statisticky větší šance že bude brát wolej než u N53)
Nedávno tu bylo thema, který motor je lepší, mám doma oba a prostě nevím, do daily asi N53, do auta pro zábavu jednoznačně N52.
- spojka před smrtí občas klouzne )na jedničku či dvojku)
- dvouhmota před smrtí: rány zespoda při přeřazení
- hardy: ditto rány zespoda
- řízení: vůle, cvakání v řízení při otáčení volantem bez pohybu auta
- vstřiky a cívky: misfire, nepravidelný chod
- xdrive: houpání v záběru pod plným na jedničku a dvojku, výrazné cukání např. parkování v podzemních garážích
Opravy OEM materiálem v neznačkovém servis u mě stály řádově desítky tisíc... samotný motorek xDrive stojí asi 16tis, akle prý se dá opravit za pětku...
Napsal: úte 28.04.2015 14:44
od pavproch
jo a ešče sem zapoměl - po 160tis km (nebo i více) bych určitě vyměnil i všechny silenbloky motoru a převodovky
Napsal: úte 28.04.2015 15:45
od tommee
Připojím se se svou troškou do mlýna, která se bude týkat uživatelského pohledu na 330i 190kW, takže N52. Měl jsem to bez X-Drivu, ale v automatu. Žere to dost (zejména ve městě), ale na druhou stranu pokud neřešíš spotřebu, není to nic zásadního.
Motor je veskrze spolehlivej, náchylnej na olej- jak zmínil pavproch, statisticky ten olej bude žrát, a to zejména ve městě a při zátěži na dálnici. Nevím jak ostatní, ale jezdit s takovým autem v rámci legálních limitů je prostě strašná nuda:), takže obecně takový auto může mít už lecos za sebou a výrazné investice jsou potřebné zejména na preventivní údržbu.
Odchází velmi často komponenty přední nápravy. U N52 motoru dát pozor na pravidelný výměny oleje (trpí zakarbonováním zejména když někdo jezdí jako důchodce a dodržuje nesmyslný long-life výměny) S tím souvidí i problém "cvakajících hydroštelů", což se tady na fóru taky dost probíralo. Cívky, svíčky apod beru jako spotřebák. S projevem auta budeš spokojenej, důležitý je mu dopřát a rozhodně bych u 160tis km nájezdu dbal na servisní historii.
Napsal: úte 28.04.2015 16:58
od pavproch
tommee píše: Nevím jak ostatní, ale jezdit s takovým autem v rámci legálních limitů je prostě strašná nuda:).
Ostatní naprosto souhlasí.....
proto doporučuju při koupi zvážit dodatečnou investici do "anděla strážného", ideálně napevno vestavěného a případně i s nelegálním doplňkem (čti detektor radarů - v CZ legál + rušička laserů - ilegál)
Napsal: úte 28.04.2015 18:00
od brbla
díky moc klucí,pánové za postřehy a rady!
právě sme se byli projet ještě v lexusu is250 a vypadá to, že je rozhodnuto. Akorát teda prodejce vypadal dost divně, hučení od náprav ( mě skoro to přišlo jako ložiska v 78k km) sváděl na nové pirelli sottozero - nemá s nima někdo zkušenost, že by hučely až tak moc? a jaké jsou na sněhu, přeci jen, je to taky zadokolka
jinak ještě jednou díky
Napsal: úte 28.04.2015 19:07
od pavproch
Sottozero gen II. - ve sněhu výborně hrabou, na ledě průměr, na suchém asfaltě jsou hlučnější, ale ne extrémně (225/45 R17 na všech kolech)
Sottozero gen III. - na sněhu skoro stejně dobré jako gen II., led taky průměr, na suchém asfaltu tišší než gen II. ale... když se krapet sjedou a udělá sa těpleji (nad plus 10st) tak sou ve vyšších rychlostech neskutečně nervózní čti kličkuješ po dálnici jak zajíc... (225/40 + 255/35 R18 - díky širšímu zadku jsou i více citlivé na podélné koleje, logicky)
Napsal: stř 29.04.2015 07:37
od brbla
přesně tak se chovalo i auto, ikdyž mi fakt ten rámus přišel víc kovovej než aerodynamický.. díky moc:)
Napsal: stř 29.04.2015 08:57
od vita11
Nebyly to třeba runflaty? Ty dokážou vydávat různé prapodivné zvuky
Napsal: stř 29.04.2015 09:10
od pavproch
@víťa: dík za připomentí
to co popisuju výše o Sottozero II je zkušenost s RFT i non-RFT, generaci III jen non-RFT