Stránka 1 z 1
Napsal: sob 25.04.2015 15:02
od Hekro
Zdravím Vás, potřeboval bych radu ohledně špatného dobíjení baterie. Jedná se o BMW E46, 320D, Touring, 2001, 100kW, motor M47, před facelitem. Při cestě do práce mi začala sem tam problikávat kontrolka baterie na přístrojové desce a při cestě zpět i občas byla delší dobu rozsvícená a občas zhasla, když jsem přidal plyn. Postupem času se i rozsvítily kontrolky ASC, ABS a brzd. Následně se auto pochopitelně hůře řídilo a motor začal být hlučnější. Když jsem zastavil, tak i kontrolky zhasly a když jsem se rozjel, tak se scénář opakoval. Bude vadný nebo volný klínový řemen nebo v horším případně alternátor (třeba uhlík)? Zítra odpoledne se chystám měřit napětí altíku, abych vyloučil zda je funkční nebo vadný. Předem děkuji za Vaše stejné zkušenosti a jak je případně náročné napínání nebo výměna klínového řemenu, alternátoru a na kolik to tak vyjde v servise. Děkuji za Vaše rady.
Napsal: sob 25.04.2015 20:46
od Honza325
Bych se určitě podival na napínák klín. řemene

Napsal: sob 25.04.2015 20:51
od matiz
To by bylo prilis jednoduce, na napinak neverim. Altik to ma za sebou.
Napsal: sob 25.04.2015 22:54
od petr-mat
Zhuba před rokem v létě jsem měl úplně stejný problém. Ze začátku občas problikla kontrolka dobíjení, postupně horší a horší. Pak při jedný nutný cestě se kontrolka rozsvítila a nezhasla-postupně se rozsvěcely kontrolky na palubce(stejně jak píšeš ty), zhasly AE a auto chcílo, naštěstí těsně po zastavení na parkovišti. Na jinou baterku jsem za občasného opatrného poklepání dřevem na altík-to jediné pomohlo aby začal dobíjet(zhasla kontrolka) dojel domů. S kamarádem jsme vyndali altík(cca půl hoďky), vyndali uhlík, který byl ještě ok, ale okolo něho v tom prostůrku kde je uloženej byla hromada bordelu(takovej jakoby mastnej prach), vše jsme umyli lihem, uhlík se krásně pohyboval, už prostě nebyl zalepenej. Montáž altíku zpět byla krapet náročnější. Cca vše za dvě hoďky hotový, jen za použití heveru a běžného nářadí-žádná autodílna, vše se dělalo doma na zahradě. Altík funguje dodnes. Jinak auto E46 320D 110Kw po face.
Tak snad ti to pomohlo, přeju štěstí při pravě.
Napsal: ned 26.04.2015 13:24
od Hekro
Děkuji za info, příteli. Takže myslíš, že i ty uhlíky budou ok, jen se alternátor uvnitř zanesl nečiostotama a proto uhlíky vypověděly službu? A co všechno jsi prosímtě musel sundat zhora motoru a ze spodu aby jsi povolil napínací kladku a vymontoval alternátor? Dá se vpohodě postupovat podle toho návodu demontáže a následné montáže alternátoru, který je v servisním manuálu pro bmw e46? Předem díky za jakékoli další rady.
Napsal: ned 26.04.2015 18:42
od Totic
Když už člověk jednou za životnost auta vydoluje ten altík ven, nabízí se rovnou nechat ho zrepásnout.

Nové uhlíky, poř. vynutí a ložiska uložení, čištění. Cena se odvíjí podle rozsahu opotřebení a repase.
Napsal: ned 26.04.2015 22:30
od petr-mat
Přesně si už nevspomenu co všechno šlo sundat, určitě oba plasty nad a pod motorem, možná hadice od intercooleru na té straně co je altík, s kladkou si to už nevibavím:( ale opravdu to zvládne průměrně zručnej člověk.
Jasně když už je venku a je na to čas tak repas na škodu určitě není, já bohužel ten čas neměl, dělalo se to navečer a ráno jsem auto potřeboval. byl to původně takovej výkřik do tmy-co kdyby, a ono jo

Napsal: stř 13.05.2015 09:40
od Hekro
Proměřil jsem autobaterii multimetrem při startování, zvýšených otáčkách 3000 ot/min a poté i s zapnutými světly. Vše ok jen při posledním testu s dálkovými světly v otáčkách 3000 ot/min začala opět problikávat kontrolka dobíjení. Proto jsem následující den zajel do servisu cca 10-15km daleko a během cesty tam najednou vše bylo ok, jako by bylo po závadě. V servise proměřili elektroinstalaci, proměřili dobíjení a napnutí řemene a všechno ok s vyhodnocením - závada nezjištěna! S autem jsem poté jezdil 14dní a zcela bez problému. Včera jsem měnil olej a při oddeklování horních krytů a spodních krytů motoru jsem zjistil, že z auta kape nějaká substance, která se shromažďovala na spodní straně alternátoru uprostřed. Připomínala vlastnostmi spíše naftu, jelikož byla suchší i podobně zapáchala "nebyla mazavá jako olej" a vzhledově vypadala jako brzdová kapalina s vodou. O olej se pravděpodobně nejednalo, ten má jiné vlastnosti. Prohledal jsem okolí alternátoru zhora i dola i se svítilnou, ale nikdy jsem únik z hadiček nezjistil. Jen to, že se shlukovala na spodní straně alternátoru. Když jsem vypl zahřátý motor, z míst nad alternátorem a pod nádobkou motorového filtru šlo slyšet takové jemné bublání/ šumění - pravděpodobně z důvodu úniku nebo netěsnění nějaké hadičky. Nevíte prosím někdo z čeho by světle žlutá řídká substance mohla unikat, někde z okolí alternátoru? Nyní budu sledovat následující dny zda uniká nový motorový olej, dolitá brzdová kapalina, chladící kapalina. Chtěl bych to napřed zkusit vyřešit s Vaší pomocí, než auto dávat hned do servisu. Setkal jste se někdo s něčím takovým? Předem děkuji za rady.
Napsal: stř 13.05.2015 10:10
od Totic
Podle barvy se to jeví jako chladivo z klimy. Ale myslím, že tama zrovna nic nevede.
Napsal: pát 29.05.2015 22:34
od Hekro
Zjistil jsem, že hadička vedoucí od nádobky palivového filtru zhruba v půlce propouštěla naftu, která kapala na alternátor a ten proto vypovídal službu. Hadičky jsem proto odmontoval rovnou obě dvě "přístup jako *yliž si sám *rdel" a vyměnil. Bohužel jsem musel dát nabíjet baterii, protože po dojezdu s problémem dobíjení, viz popsán výše, byla dosti vyšťavená a po prvním startu po výměně hadiček asi po 8sec motor chcípl. Poté jsem již ani po 5-té nenastartoval, tak budu pokračovat zítra po nabití autobaterie. Nevíte náhodou, zda poté stačí zapnout zapalování asi na minutu "ne nastartování", aby čerpadlo protlačilo vzduchovou bublinu, která vznikla při demontáži původních hadiček a protlačí z nádrže novou naftu do motoru? Nebo se musí ještě něco udělat? V servisním manuálu píšou, že když např. měníte celý palivový filtr, tak stačí takto odvzdušnit nádobku paliv. filtru. Proto předpokládám, že když jsem jen měnil ty hadičky, tak by to mělo být ok. Nafty vyteklo jen trochu. Předem díky za radu.
Napsal: sob 30.05.2015 07:59
od Foldas
jo stačí na chvíli zapnout klíček
Napsal: ned 31.05.2015 09:27
od Hekro
Tak načerpání nafty nepomohlo. Pravděpodobně při výměně těch hadiček vznikla vzduchová kapsa, která byla vtlačena do čerpadla motoru a ten po nastartování "po výměně hadiček" za cca 7sec chcípl. Následně jsem už nenastartoval. Motor se normálně třepe, ale nenaskočí. Nafta je do naftového filtru přez měněné hadičky nasávána, to jsem již ověřil. Takže se nějak musí ještě odvzdušnit to naftové čerpadlo na motoru? Nebo se do něj nalije někde nafta? Máte s tím někdo přímou zkušenost? Prosím o rady, spěchám na to. Děkuji.
Napsal: ned 31.05.2015 09:39
od Hekro
Napsal: ned 31.05.2015 12:44
od Foldas
Povol trubky na vstřikách a startuj dokuď z nich nebude stříkat nafta
Napsal: ned 31.05.2015 15:40
od petr-mat
jj stejnej postup byl na E36 325tds a natočili jsme to.
Napsal: pon 01.06.2015 12:25
od Mateo
Kdyz jsem neco delal s palivovou soustavu u 2,5tds motoru napr. menil palivovy filtr startoval jsem naprazdno i cca 30-40 sekund. Takze si poradne dobij baterii a pak vydrz stratovat delsi dobu.
Napsal: úte 02.06.2015 16:27
od Hekro
Tak povedlo se. Nabil jsem pořádně baterii. Povolil jsem trochu matice na vstřikách, startoval a nechal protéct trošku nafty. Poté utáhl matice a dal klíč do 2-hé polohy, aby si čerpadlo ještě natahalo chybějící naftu. Start proběhl bez problému za cca 7sec. Díky za rady.