Stránka 1 z 1
Napsal: úte 21.04.2015 11:25
od Giovany1971
Ahoj všichni... vím že je to staré..ale znovu se potvrdilo..že podcenovat již prokluzujicí hydroměnič se nemá ...Mladý koupil auto ve Zlíně v bazaru,,majitel nás ubespečil že dělal, pretesnění vika,ventilů,vyěvy,trysky,,jen na dotaz co AT..rekl pravdu že se bojí olej měnit aby neklekl automat..že mu bylo rečeno že je doživotní neměnná nápln
..Měli jsme naplánováno na konec dubna..velký servis...//velký ve smyslu oleje v AT,motor,žhaviče,termostaty..atd...co se na tomhle běžně dělá.
Jen jsme netušili že slovo velký servis dozná skutečného významu...po měsíci ježdění se začalo z ničeho nic projevovat škubaní při konstantní rychlosti...když došlo na nejaký kopec zhoršovalo se to
! Volal mi někde od Berouna co to dělá..že to už dokonce pozařazení nereaguje,,.a bylo jasné že nemá cenu s tím dále jet... poslal jsem pro to odtahovku...a převodovka je na stole ,,podle obrázků si necht každý udělá úsudek sám... piliny jsou v komplet převodovce..dokonci i v uvnitř mechatroniku.
Komplet rozborka a vyčištění každé součastky která tam je....takže asi tak s ojetinamá a s lidmá co si myslí že olej je tam doživotně,,a jeho výměna položí převodovku

Fotky budu postupně doplnovat...
http://giovanny1971.rajce.idnes.cz/BMW_330d_AT_Repair
Napsal: úte 21.04.2015 11:42
od skanzen
Napsal: úte 21.04.2015 12:17
od paca
nojo, kupovat jetý automat je vždy sázka do loterie

Napsal: úte 21.04.2015 20:48
od Blackie
Tak pokud to zůstalo jen u hydroměniče,tak je to ještě v "pohodě". Jestli nic není lamelám,tak je to za cenu nové spojky na manuál
Ono celkově u nafty ten automat dostává na prdel a pokud je navíc od GM,tak je jasné že půjde do pryč
Zase až to dáte dohromady,tak si budete,respektive mladej užívat super jízdu s hladkým řazením

Napsal: stř 22.04.2015 07:23
od Giovany1971
Blackie píše:Tak pokud to zůstalo jen u hydroměniče,tak je to ještě v "pohodě". Jestli nic není lamelám,tak je to za cenu nové spojky na manuál
Ono celkově u nafty ten automat dostává na prdel a pokud je navíc od GM,tak je jasné že půjde do pryč
Zase až to dáte dohromady,tak si budete,respektive mladej užívat super jízdu s hladkým řazením

Lamely jsou zatím všechny v ucházejicím stavu.vzhledem ke km..i veškere hřidele pouzdra..dnes dojdou velké seger kleště//je tam velká segerovka 22cm// a tak mohu rozdělat zbytek převodovky.
Nezdá se mi že by byla uplně slabá konstrukčně oproti ZF...co si myslím že slabé místo je oil čerpadlo...zubové klasicky je dle mne spolehlivější..ale prvopočatek je měnič..tam to začíná.
To mne vede k myslence že i u mé 5tky při 230 tisících ten měnič raděj nechám udělat...protože jakmile se přemostovací spojka jednou začně zadírat až do kovu..tak se musí udělat komplert rozborka..takhle se udělá jen měnič a je to za dopoledne slozené.
Hlavně pokud by se u té trojky dělal olej pravidelně ,,buh ví kolik má najeto..tacho je jen evidenční udaj...tak by se na to včas přišlo..ale to už je jedno..reklamovat jsme to ani nešli páč je to zbytečné...ten o tom sám asi nevěděl
Napsal: stř 22.04.2015 09:20
od skanzen
presne také info mám aj ja:
1. hydromenič
2. čerpadlo
Neviem čo je na tom pravdy, ale počul som že hydromenič odchádza pre nejakú konštrukčnú chybu práve u tejto prevodovky. Alebo len dotyčný zle pochopil, že je v e39 osadená poddimenzovaný automat, to už netuším, to je už na odborníkoch.
Napsal: stř 22.04.2015 10:46
od Vlasta
To, že automaty GM byly poddimenzované je všeobecně známá věc. x30d před FL 135kW měly krouťák 390 Nm, almara byla na 360 Nm, po Fl krouťák 410 Nm, almara 390 Nm.
Napsal: pát 24.04.2015 05:53
od Giovany1971
Tak prevodovka složená namontovaná..a funguje super...je to úplně něco jineho jako před tím

Napsal: pát 24.04.2015 05:56
od Giovany1971
skanzen píše:presne také info mám aj ja:
1. hydromenič
2. čerpadlo
Neviem čo je na tom pravdy, ale počul som že hydromenič odchádza pre nejakú konštrukčnú chybu práve u tejto prevodovky. Alebo len dotyčný zle pochopil, že je v e39 osadená poddimenzovaný automat, to už netuším, to je už na odborníkoch.
Je to možné..ale obecně se doporučuje hydroměnič dělat occa po 130 tis km..nevim jestli se toho strikně držet..ale určitě profi převodovkáři ví co říkají,jen praxe je taková že nikdo do toho nehrabe a nesype peníze dokud to nějak jede.
Napsal: pát 24.04.2015 21:04
od Blackie
Paráda,hlavně ať slouží

Můžu se zeptat na kolik ta sranda vyšla?
Napsal: sob 25.04.2015 07:43
od Giovany1971
Blackie píše:Paráda,hlavně ať slouží

Můžu se zeptat na kolik ta sranda vyšla?
Repas hydroměnič 7300..
tesnění+gufera+olej+filtr 13000kč dohromady.
praci nepočítám to jsem dělal sám.
Ale v případě většího poškození prevodovky /lamely,unašeče,atd se muže cena opravy vysplhat o dost víc.
Věřím tomu že když se bude pravidelně měnit olej,,pohlídá se ten odcházejicí hydroměnič tak prakticky nic nehrozí....snad jen to oil čerpadlo...to je taky slábý článek. Samozřejmně za předpokladu že se k tomu majitel chová slušně.
Napsal: sob 25.04.2015 11:40
od Blackie
No jo,je fajn,že si to můžeš udělat sám,to ušetříš kupu peněz a víš co si tam "ojebal"
Přesně tak,hydroměnič je základ všeho a výměna oleje pomůže předejít spoustě věcí

O tom,že dám preventivně udělat hydroměnič taky přemýšlím,v práci automaty děláme tak repas máme za dobrou cenu. Kdo ti ho repasoval? Ten rozvaděč si vyčistil sám nebo poslal na odzkoušení? Sorry za výslech,ale tohle téma mě zajímá

Napsal: ned 26.04.2015 08:31
od Giovany1971
Blackie píše:No jo,je fajn,že si to můžeš udělat sám,to ušetříš kupu peněz a víš co si tam "ojebal"
Přesně tak,hydroměnič je základ všeho a výměna oleje pomůže předejít spoustě věcí

O tom,že dám preventivně udělat hydroměnič taky přemýšlím,v práci automaty děláme tak repas máme za dobrou cenu. Kdo ti ho repasoval? Ten rozvaděč si vyčistil sám nebo poslal na odzkoušení? Sorry za výslech,ale tohle téma mě zajímá

Dělám si všechno sám...byl jsem před dvěma lety v takové prekerce...dovezl jsem žene santa fe...automat lehl za měsíc..tak jsem v It reklamoval auto a dali mi druhou prevodovku..tu sem namontoval..vyměnil olej a jezdilo to 2 roky..pak jsem na emisích po měření chtěl odjet na stk..a místo toho jsem jel na laně dom
Jinak jezdím automaty 16 či více let...tak logicky jsem se musel naučit vše kolem vyměn olejů..a pak přišly i ty opravy..páč slýšet z úst profiků částku 50-75 tis za opravu nebylo nilc lahodného .
Hydroměnič jsem kupoval v OV Marianských horách
http://www.automatickeprevodovky-servis.cz/
Jinak rozvaděč pokud nejsou moc velké vůle na šoupátkach tak si to udělám sám ono to de poznat podle stavu jednotlivých lamel. U této převodovky se bojim jen toho oil kazetoveho čerpadla...má totiž tendenci vydírat v tom boku příruby drážku-y
Převodovku je jednoduché rozdělat složit...to udělá každy skušenější mechanik...jedna věc je nářadí...abys převodovku mohl vůbec rozdělat...další věc je dobře pochopit fungování téhle věci ..abys pochopil proč byla konkretní závada způsobena...
Jedna věc je opotrebení z důvodu nevýměny olejů..nebo že se majitel k tomu chová jako hovado..další vec je třeba proč se ti na třetí rychlosti sjely lamely na šrot..přitom ve všech ostatních unašečích jsou lamely ok
Já to nedělám komerčně a nechci to dělat...máme v rodině dost automatů...tak se věnuji tomu...a nebo kámošům..prostě mně to jen baví..tak se pořád vzdělávám a učím.Nevím zatím na co sem šáhnul tak to zatím vše jede...díky bohu
