Stránka 1 z 1

Napsal: pon 30.03.2015 19:07
od Filcek
Ahoj vsem,

Mam takovy divny problem, ktery mne docela znepokojuje. :( Predem bych chtel informovat o tom, ze se jedna o motor M43B18 E36. Nicmene o co jde.. to, ze mi kolisaly na volnobeh otacky, to je vec, kterou jsem tak ani nijak neresil, motor mel tah a byl v pohode. To kolisani bylo +/- 50 ot/min. Kazdopadne pred nedavnem jsem slysel takove divne klapani, tak jsem dolil olej a pridal do nej aditivum na hydrostely od LiquiMoly. Vsechno bylo ok a myslim si, ze i to cvakani, ktery nebylo nejaky uplne hromovy, taky utichlo. Ale z nahla jsem zacal citit, ze upadl vykon pri rozjezdech a hlavne kolem 2500-3000 ot/min auto cukalo a melo tah az pri vyssich rychlostech kolem 4500-5000 ot/min. Dale co delalo bylo to, ze kdyz jsem jel treba 80km/h na 3500 ot/min a vyslapl spojku, tak misto toho aby otacky klesly na 900+/-, tak padaly az uplne ke chcipnuti motoru a zpet na 900 a zpet dolu... Rekl jsem si, asi bude na case vymenit svicky, tak jsem koupil Boschky FGR7DQP+, dnes namontoval, nastartoval akorat motor byl takovej udusenej, kdyz jsem seslapl plyn, tak se docela chvel a prdel do vyfuku. Rekl jsem si, ze to urcite nekde taha falesnej vzduch, tak jsem sdelal vahu, koukl na takovy to gumovy koleno, jestli neni pichly, ale je uplne v pohode, nikde zadny diry nic, tak jsem to namontoval zpet a nezapojil vahu vzduchu, motor drzel krasne otacky na 950. Nicmene jsem ji zapojil, trochu to kolislo a zase to drzelo, jinak pri prvnim startu novych svicek mi to kolisalo na 1000-1200 ot/min. Pri sundani vicka oleje, to melo docela tah k sobe, na vicku zadna bila emulze, nic.

Nemuze te mi nekdo priblizne rict, jestli se to uz nekomu stalo, popripadne, co by to mohlo byt a jak to resit. Muze to byt i tim, ze je svicka malo dotazena nebo pretazena ?

Diky za kazde odpovedi ! :)

Napsal: pon 30.03.2015 23:15
od Filcek
Nikdo nic? :?

Napsal: úte 31.03.2015 00:40
od icecold
no laborováním nic nezkazíš ale je to nadlouho, zkus nejdřív diagnostiku a pak se uvidí :wink:

Napsal: úte 31.03.2015 18:51
od Filcek
Asi bude potreba ta diag.. Nevite nekdo o nejake dobre, kde znaji BMW dobre, krom renocaru? Brno a okoli.. Dikes :)

Napsal: čtv 02.04.2015 17:08
od Vapinecko
Ahoj. Zkusil bych nejdriv tu vahu. Treba si ji od nekoho pujcit. Dale zkontrolovat poradne sani, treba na nej strikat cistic brzd a sledovat jestli se nezvysi otacky. Potom je jeste moznost volnobeznej ventil a taky DISA klapka. Pokud je slyset nejaky cvakani mohlo by to byt prave DISA klapkou.

Napsal: stř 15.04.2015 11:18
od Filcek
Tak jsem to dal do servisu BMW Renocar v Brne. Udelali mi DME a technik testoval tlaky v motoru, vse bylo ok a prisli na to, ze to dela praskla hadice kdesi pod sanim, kterou mi utesnili provizorne paskou a taky, ze je to na vymenu odvzdusnovaciho ventilu klikove skrine, tak jsem to objednal, dnes by to melo dojit, namontuju a snad to bude ok, kazdopadne to utesneni a serizeni volnobehu zmenilo chod celeho auta o 100%, krasne drzi otacky a vubec to nekolisa, jen kdyz tomu slapnu, tak se to zaskobrtne kvuli tomu tlaku ve skrini..

Nuze diky moc vsem, kdo prispeli nejakou radou :)