Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 26.02.2015 13:37
od d.aemon
Čau klubáci. Hledám někoho, kdo se setkal s podobným problémem u tohoto motoru. Jednoduše nemá sílu, rozjíždí se jak 1.0i, ale jakmile dosáhne 2500 otáček, chytne se a jede jak má.

Váha vzduchu vyměněná (bez ní to nejelo vůbec, ani nad 2500)
Turbo repasované - po jeho výměně jede o kousek hůř 8O
Podtlak OK
Žádný čmoud, ani černý, ani bílý
Spotřeba super - necpe se tam palivo zbytečně, spíš ho tam jde málo
Palivový filtr, vzduchový filtr, olejový filtr vyměněné

Před výměnou turba jsem jel s novou váhou vzduchu do kopce u nás doma (mám ho jako etalon, protože tam jezdím denně) na pětku 100 km/h a na kopci jsem měl 120 km/h a okamžitá spotřeba byla cca 13l. Teď mi rychlost klesá a okamžitá spotřeba je max. 10l.

I když přijmu možnost, že je to turbo špatné, tak se starým, stejně jako s novým, to prostě pod 2500 ot. nejelo. Na kopci, při těch 120 km/h to teprve dostávalo šťávu (okamžitá spotřeba stoupala) a zrychlovalo čím dál víc.

Mechanik si s tím už neví rady. Tak mě napadlo, že se tu s podobným problémem mohl někdo setkat a úspěšně ho vyřešit. Budu rád za každý nápad.

Díky za pomoc.

Napsal: čtv 26.02.2015 19:33
od Dave320
Takže máš tam teď repasované turbo, tak u toho bych asi začal. Kde bylo repasováno, byla nastavena regulace turba? Kde?

Napsal: pát 27.02.2015 10:40
od d.aemon
Hm, vidíš, turbo bylo původně vyloučené coby nová a tedy funkční součástka. Podíváme se na to a uvidíme.

Napsal: pát 27.02.2015 12:46
od Dave320
Moje zkušenost, třeba to nebude tvůj problém ale já jsem se setkál s tím že bylo turbo repasované, elektronická regulace turba nastavena (u tebe je podltak a je OK, že?) do 2500 ot to nejelo pak zátah a jelo to normálně. Vyzkoušeno snad vše, nová váha, vzduchový filtr, regulátor tlaku, čidla a nic. Nakonec se zjistilo že je to fakt závada na turbu i když turbo bylo testováno na stolici, byl i protokol ale asi to není úplně směrodatné. Dalo se do jiné firmy a tam zjistili že je sice nový střed ale není to ten správný, takže turbo vráceno původní firmě a vzalo se od jiné firmy a taky repas a již bez problémů.
Takže bych zkusil prověřit to turbo, než zkoušet vyměnit půl motor.

Napsal: pát 27.02.2015 13:31
od Foldas
Taky bych šel nejdřív po turbu koukni na live datech jak se chová plnící tlak

Napsal: pát 27.02.2015 15:50
od d.aemon
Už mám objednáno ODB2, ale než to z Číny dorazí, počkám si. Snad pomůže mentuli. Už jsme se domlouvali na diagnostiku.

Napsal: sob 28.02.2015 13:45
od zlatas
Repasovaný turbo=problém

Jednou jsem zkusil a už nikdy více bych do toho nešel.. byl k tomu protokol, záruka i test na stolici a v autě to prostě stalo za hovno. . Dojel jsem do bmw a nechal si dát nové turbo u nich. . Ano, bylo to o uplně jiných penězích, ale dodnes toho nelituji.. ale mám 320d e90. stejně jako ostatní si i já myslím že tvůj problém bude v tom turbu..

Napsal: úte 03.03.2015 14:52
od d.aemon
zlatas: Když na to máš, dobře pro tebe. Ale já nevrazím do auta nový turbo za pomalu polovinu jeho ceny ;)
Jinak problém nalezen a vyřešen - byl to EGR ventil. Po zaslepení to jede zase jako nové. Po tom, co jsem tak dlouho jezdil s všelijakým motorem, protože při pomalém odcházení výkonu to člověk zpozoruje až pozdě, můžu přímo napsat, že to zase jede jako kráva! :banan: :Pohar: