Stránka 1 z 1

Napsal: pon 09.02.2015 16:42
od gondar595
Ahoj, náhodou jsem si všiml že když dám plný rejd klesnou mi otáčky motoru (dost znatelně). Asi tak že když stojím na místě, zařazený neutrál točka cca 800-1000 dám plný rejd a padá pod 500.
Je to problém nebo normální věc? A jestli je to problém co s tím.

Napsal: pon 09.02.2015 17:57
od Totic
To se chová u E36 servočerpadlo nucený volantem potažmo řidičem tlačit až na doraz, překonávat odpor a víc práce a sebere si náhle víc voltů z oběhu, než to motor zásobující altík dorovná tak to houpne. Často ještě v doprovodu kvičícího serva jelikož tam už má v krajní poloze nedostatek ATF oleje.

Z toho tady plyne jedna známá zásada - nedotáčet plnej rejd a nechat volanta 1cm od kraje. :!: :idea:

Napsal: pon 09.02.2015 19:12
od SvitaE36
Já mám trochu jinou teorii,to že motor musí překonat odpor který dělá servo při dorazu a sníží se otáčky je jasné.

Jen mi nejde do hlavy,jak může servo sebrat pár voltů ze sítě auta.

Spíše to zakolísání dělá ŘJ motoru. :)

Napsal: pon 09.02.2015 19:24
od Totic
ŘJ motoru? A proč to dělá že snižuje ot.?

Napsal: pon 09.02.2015 19:30
od SvitaE36
Když klesnou otáčky motoru na nějakou spodní hranici,ŘJ se poté snaží zkorigovat otáčky aby nedošlo ke zhasnutí motoru.

Edit:servo otáčky sníží a ECU se je snaží zvednout.

Napsal: pon 09.02.2015 19:58
od Totic
Jo to je jasný, že otáčky se dorovnají na základě impulsu od ŘJ motoru do vstřiků atd. od čidla měření otáček kliky apod. Ale pokles proudu si myslím, že způsobuje servoČERPADLO pač je nucený prasácky tlačit na doraz hřebene a zvyšovat výkon, tzn. odběr proudu.

Dobrá pseudo-teorie ne..? 8) :P

Napsal: pon 09.02.2015 20:06
od Rade520
Já bych tu elektriku do toho moc netahal,
hydraulické servo (pumpa) si bere od někud volty jo? :)
Prostě víc zatížíš motor na volnoběh,
Když třeba zapneš naplno větrák tak to udělá taky to je normální.

Napsal: pon 09.02.2015 20:15
od martas11
Servo a elektrika nemají nic společného :wink:

Napsal: pon 09.02.2015 20:27
od gondar595
Docela jste se rozjeli chlapy.
Asi takhle první pravidlo co sem o řízení zjistil bylo "Nikdy nedávej plnej rejd" .. proto sem to kolísání otáček zjistil až teď a to čirou náhodou.
Ale z5 k tématu, mám to chápat tak že je to normální a nemusím mít strach a auto? :D

Napsal: pon 09.02.2015 20:43
od roman320
me to teda padne treba jenom o 50 otacek ale jo, vpodstate to normalni je, je to velka zatez na motor kterej je na volnobeh moc slabej aby to utahl bez rozhozeni.. elektrika s tim nema nic spolecnyho, je to ciste mechanickej "zahul"

Napsal: pon 09.02.2015 20:45
od gondar595
Paráda děkuji :)
Padá mi to asi o tolik protože je to jen 1.6 :)

Napsal: pon 09.02.2015 20:50
od SvitaE36
Jojo toho jsem si taky všimnul,že třeba 328i to snáší lépe než například 320i :)

Napsal: pon 09.02.2015 21:06
od Totic
A jo tady je to čerpadlo poháněný přes řemen nebo tak, teď mi to docvaklo sorry. Elektrický serva jsou vlastně až v dnešních novejch bazmek-řízeních. :D